וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר התקציב: ח"כ האוזר הגיש הצעת חוק לדחיית המועד האחרון להצבעה

27.7.2020 / 14:30

הצעת החוק של יו"ר ועדת החוץ והביטחון נועדה למנוע את פיזור הכנסת בסוף אוגוסט, זאת בשל חוסר ההסכמות על אישור תקציב חד-שנתי או דו-שנתי בין הליכוד לכחול לבן. לפי ההצעה החדשה, המועד האחרון להצבעה על התקציב יידחה ל-25 בנובמבר

בווידאו: שר האוצר בתדרוך על התכנית הכלכלית/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) הגיש היום (שני) הצעת חוק לדחיית המועד האחרון להצבעה על תקציב המדינה, בניסיון למנוע את פיזור הכנסת בסוף אוגוסט. לפי החוק, על הכנסת לאשר את התקציב בתוך מאה ימים מיום הקמת הממשלה, שיסתיימו ב-25 באוגוסט. במסגרת הצעת החוק, שתוגש כתיקון לחוק יסוד הכנסת, הזמן לאישור התקציב יורחב ל-200 ימים, שיפקעו ב-25 בנובמבר. אם גם עד מועד זה לא יאושר התקציב, הכנסת תפוזר ויתקיימו בחירות.

ח"כ האוזר ושר התקשורת יועז הנדל אמרו כי "פירוק ממשלת האחדות באוגוסט - טירוף הדעת". לדבריהם "יש להעביר תקציב מוקדם ככל הניתן ולשמור על יציבות הממשלה כפי שהתחייבנו כולנו בפני הציבור. משבר הקורונה הולך ומחריף ואזרחי ישראל זקוקים להנהגה אחראית. אין זמן לבזבז".

יור ועדת חוץ וביטחון צביקה האוזר בדיון על חוק השב"כ, כנסת, 20 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הגיש את הצעת החוק לדחיית מועד ההצבעה. ח"כ האוזר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

את הצעת החוק הגיש האוזר ברקע העימות בין נתניהו לגנץ על תקציב המדינה. נתניהו מתעקש לקדם תקציב חד-שנתי, בניגוד להסכם הקואליציוני שנחתם עם כחול לבן, ובסביבתו אומרים כי אי קבלת דרישה זו - "משמעותה בחירות", וגנץ עדיין עומד על דרישתו לקיים את ההסכם ולקדם תקציב דו-שנתי. באוצר תומכים בעמדת נתניהו אך עד כה הוויכוח בין השניים לא נפתר, ולאחרונה אף לא התקיימו בעניין שיחות בין השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully