וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר סיעת כחול לבן תמך, אך הצעת החוק לקידום זכויות להט"ב נדחתה

עודכן לאחרונה: 28.10.2020 / 14:07

הצעת להב הרצנו לפיה בטפסים רשמיים ייכתב "הורה 1" ו"הורה 2" נפלה בהצבעה. חברי כחול לבן לא נכחו במליאה, אך ח"כ גינזבורג שהפר את המשמעת הקואליציונית. גם הצעת סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה לניגוד עניינים במערכת המשפט נפלה. בליכוד נעדרו, חוץ מח"כ קרעי שהצביע בעד

בווידאו: ביטול ההצבעה על ועדת החקירה לפרשת הצוללות/צילום: ערוץ כנסת

הצעת החוק לפיה בטפסים רשמיים של המדינה ייכתב במקום "אב" ו"אם" - "הורה 1" ו"הורה 2" נדחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת, ברוב של 48 מתנגדים מול 25 תומכים. מטרת הצעת החוק של ח"כ יוראי להב הרצנו הייתה לעגן חוקית את "הגיוון הקיים בתא המשפחתי בישראל". מרבית חברי כחול לבן נעדרו מההצבעה, פרט ליו"ר הסיעה ח"כ איתן גינזבורג שהפר את המשמעת הקואליציונית ותמך בהצעת החוק.

שר המשפטים אבי ניסנקורן לא הצביע למרות שנכח במליאה, ואמר כי מדובר בהצעת חוק ראויה. "במישור האישי אני רואה את ההיגיון בה. כשליח הציבור, אנחנו תומכים בזכותו של כל אזרח לזכויות ולשוויון", מסר. "כבר הבהרתי במליאה כי אני נחוש לקדם את השוויון בכל תחומי החיים, כולל גם לקהילה הלהט"בית, בהסכמה רחבה". ניסנקורן הוסיף כי יש טפסים רבים שאפשר לשנות כבר עכשיו, ושרי כחול לבן יבחנו זאת בתוך משרדיהם.

ח"כ איתן גינזבורג מליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
הפר את המשמעת הקואליציונית. ח"כ גינזבורג/ראובן קסטרו

לאחר ההצבעה, ח"כ להב הרצנו תקף את כחול לבן והליכוד. "לא ביקשתי שוויון זכויות ולא ביקשתי לברוא מציאות - בסך הכל ביקשתי שיכירו במציאות הקיימת, לפיה יש בישראל כל מיני סוגים של משפחות", אמר. "אבל כנראה שגם זה כבר גדול על כחול לבן והליכוד, גם את המינימום הזה לא יכלו לתת לנו. בפעם הבאה שבני גנץ ואבי ניסנקורן יבואו לבקש את קולם של חברי הקהילה הגאה - זכרו את היום, זכרו כיצד הפילו את החוק".

יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, אמרה כי דחיית הצעת החוק מעליבה. "הפלת החוק לשוויון בטפסי המדינה היא סירוב בוטה נוסף של הממשלה להכיר באלפי משפחות גאות, בחסות אותם גורמים קיצוניים שיושבים בה", מסרה. "מחיקת הזהויות והמשפחות שלנו מניירת של תהליכים בירוקרטיים, מביאה לידי מצבים אבסורדיים של בלבול, מבוכה וקשיים מיותרים. זה מעליב, משפיל ובעיקר שגוי. נמשיך לפעול לשינוי הטפסים בכל דרך אפשרית, עם או בלי חקיקה".

יוראי להב הרצנו בדיון על "הכישלון המחפיר של ראש הממשלה בניהול המשבר הכלכלי והבריאותי",19 באוקטובר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"רק ביקשתי שיכירו במציאות לפיה יש בישראל כמה סוגי משפחות". ח"כ להב הרצנו/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בהמשך עלתה להצבעה הצעת החוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על ניגודי עניינים במערכת המשפט, אותה יזם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה). ההצעה נדחתה על ידי הכנסת ברוב של 55 מתנגדים מול ארבעה תומכים. כפי התחייבו בשבוע שעבר, חברי הכנסת של הליכוד נעדרו מההצבעה, פרט לח"כ שלמה קרעי שהצביע בעד בניגוד לעמדת הקואליציה.

ח"כ סמוטריץ תקף את חברי הליכוד. "יום עצוב לימין ולמדינת ישראל. הליכוד חבר ליאיר לפיד ולשמאל בהגנה בלתי מוסברת על שליטתה של המערכת המשפטית במדינת ישראל", "מפלגת העבודה סיימה את תפקידה ההיסטורי ופירקה את מחנה השמאל כשהפסיקה לדבר אידיאולוגיה. נראה שהליכוד עובר עכשיו את אותו תהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully