וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר נחקר בחשד לסחיטה באיומים של היועמ"ש

חקירת ח"כ הליכוד הייתה במשך 3 שעות ובאה בעקבות איום שהשמיע נגד מנדלבליט בחודש שעבר. אז, הזהיר שיחשוף הקלטות מפלילות שלו אם לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום נגד נתניהו. "ניסיון השתקה של מחנה שלם", אמר בתגובה. השר לביטחון הפנים: "תעודת עניות למשטרה"

בווידאו: הצבעה על ההצעה להקמת ועדת חקירה לניגוד עניינים למערכת המשפט/צילום: ערוץ כנסת

ח"כ מיקי זוהר נחקר היום (חמישי) במשך שלוש שעות בחשד לסחיטה באיומים של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בהודעה שנמסרה מטעם המשטרה צוין כי מדובר בחקירה "שעניינה חשדות הנוגעים לעבירה של סחיטה באיומים". במשטרה ציינו כי החקירה מתנהלת באישור וליווי פרקליטות המדינה, ולא מסרו פרטים נוספים.

החקירה מגיעה בעקבות איום חריף שהשמיע בחודש שעבר נגד מנדלבליט. זוהר התריע בריאיון ב-103FM כי במידה שהיועמ"ש לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, תהיה "רעידת אדמה", וייחשפו הקלטות של שיחות מפלילות שלו. את הדברים אמר בתגובה להקלטות של שיחות בהן מנדלבליט הביע תסכול מהתנהלותו של פרקליט המדינה שי ניצן, שפורסמו בחדשות 12.

"יום עצוב לדמוקרטיה שלנו", כתב זוהר בתגובה בחשבון הפייסבוק שלו. "נקראתי לחקירה במשטרה בעניינו של מנדלבליט. לא אסתיר מכם את העובדה שהופתעתי, בטח לאור העובדה שמדובר בחקירת השתקה שמתבססת על הבעת עמדה בריאיון רדיו. לעניות דעתי זו חקירה הזויה נגד נבחר ציבור בכלל, ונגד נבחר ציבור מהימין בפרט".

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
"חקירה הזויה". זוהר/ראובן קסטרו

יו"ר הקואליציה אף טען כי מנסים לתפור לו תיק. "בשנים האחרונות הובלתי שיח בלתי מתפשר בכל הנוגע להתנהלות הפרקליטות והמשטרה, עשיתי זאת מבלי לחשוש למרות כל האזהרות שקיבלתי. 'תיזהר, ינסו לתפור לך תיק', הזהירו אותי. עניתי: 'תמיד אלך עם האמת שלי, ויהא המחיר אשר יהא'"

לדבריו, "לא, אני לא מתחרט על כך שהבעתי את קולם של רבים שלא יכלו לזעוק, אני זה שזעקתי במקומם נוכח העוול הנורא שנגרם לנו בשנים האחרונות. אין אדם אוביקטיבי במדינה שלנו שלא יסכים עם העובדה שמדובר בתופעה מסוכנת של ניסיונות השתקה של מחנה שלם. תופעה שמקומה במשטרים חשוכים, בטח לא בדמוקרטיה מפוארת כמו ישראל".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו
אביחי מנדלבליט    פורסם   ב 17.11.2020. ראובן קסטרו
חקירה בחשד לסחיטתו באיומים. מנדלבליט/ראובן קסטרו

זוהר המשיך ואמר כי החקירה נועדה להשתיקו. "ידעתי שכאיש ימין שנאבק למען האמת של כולנו, אני עלול לשלם מחיר, אבל כנראה לא שיערתי בדעתי עד כמה רחוק ילכו בניסיון להלך עליי אימים. מעולם לא עברתי עבירה פלילית, מעולם לא נחקרתי במשטרה ומעולם לא נחשדתי בכלום ואם זו החקירה הראשונה שלי, דיינו".

"אני סבור שהחלטת הפרקליטות והמשטרה לפתוח נגדי בחקירה כדי למנוע ממני לבקר את התנהלותו של מנדלבליט, תהיה הרסנית למערכת אכיפת החוק ואף עלולה להביא לאובדן מוחלט של אמון הציבור בה, שגם כך נמצא בשפל של כל הזמנים", הוסיף.

מתקפה בליכוד

חברי הליכוד הצטרפו לדבריו של זוהר, ותקפו גם הם את ההחלטה. "בנושאי חקירות אנשי ציבור מן הסתם אינני יכול להורות למשטרה את מי או על מה לחקור, אך זו תעודת עניות למשטרה, ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות שהתקיימה חקירה על התבטאות לא מוצלחת (שהובהרה לאחר מכן) בריאיון רדיופוני. פשוט בושה", אמר השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה.

"כיו"ר הכנסת איני יכול לקבל מצב שבו חבר כנסת נחקר בשל התבטאות שלו שנאמרה במסגרת תפקידו הציבורי", הוסיף יו"ר הכנסת יריב לוין. "עד היום הכרנו מושג של 'תביעת השתקה' שמטרתה להרתיע אדם מלומר את עמדתו על ידי הגשת תביעת דיבה בסכום גבוה. היום, נקבע מושג חדש של 'חקירת השתקה' שמטרתה להרתיע אנשי ציבור מלומר באופן חופשי את עמדתם". לדבריו, הדבר "מעיד על שיבוש קשה של שיקול הדעת ושל הבנת מגבלות הכוח. אני מצפה מכל ראשי הסיעות בכנסת להתאחד בדרישה להפסקת החקירה, ולכיבוד סמכויות חברי הכנסת ויכולתם לבצע את תפקידם".

טקס קבלת פנים לשר המשפטים הנכנס, ח"כ אמיר אוחנה, משרד המשפטים, ירושלים, 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
"תעודת עניות למשטרה, ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות". אוחנה/ראובן קסטרו

השר להשכלה גבוהה זאב אלקין טען כי "‏זימון ח"כ זוהר לחקירה פלילית בעקבות דבריו בריאיון ברדיו זאת חצייה של כל הגבולות של חסינות פרלמנטרית וחופש הביטוי של חברי כנסת. אפשר להתווכח עם הסגנון וח"כ זוהר גם הוציא לאחר מעשה הבהרה והתנצלות על דבריו, אבל חקירה פלילית? מי שאישר את החקירה הזאת פגע קשות בדמוקרטיה".

גם בימינה הצטרפו לביקורת. ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "מנדנלבליט חצה היום קו אדום בוהק שמקרב את ישראל אל עבר דיקטטורה משפטית מסוכנת והוא חייב ללכת הביתה מיד".

ח"כ איילת שקד הוסיפה כי "חקירתו של ח"כ מיקי זוהר בגלל התבטאות אומללה עליה הוא התנצל היא אות קלון למערכת האכיפה במדינה דמוקרטית. טוב תעשה מערכת אכיפת החוק אם תחזור בה ותודה שטעתה".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה כי "אנו מברכים על החלטת היועמ"ש ומשטרת ישראל להיענות לקריאתנו לפתוח בחקירה פלילית של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר בחשד לסחיטה באיומים. אין לנו שום סיבה לשמוח על החקירה אך איום מפורש כזה, בשידור חי, לא הותיר שום ברירה אלא לחקור. אנו מגבים את מערכת אכיפת החוק במאבק למען טוהר המידות וניקיון הכפיים של נבחרי הציבור שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully