וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט לנתניהו: אין הצדקה לעיכוב מינויים בכירים, אתקשה להגן על הממשלה

היועמ"ש הלין במכתב לראש הממשלה על כך שהממשלה נמנעת זה חודשים ארוכים ממינוי קבע לשורת תפקידי מפתח. בעקבות המכתב, גנץ קרא להאיץ את ההליכים למינוי מפכ"ל ופרקליט מדינה קבועים: "המדינה זקוקה כעת ליציבות"

בווידאו: נאומו של דודי אמסלם בכנסת/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

היועץ המשפטי לממשלה שלח הבוקר (שלישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו מחה על כך שהממשלה נמנעת ממינויי קבע לתפקידים בכירים שונים, לרבות מפכ"ל המשטרה, נציב שירות בתי הסוהר, פרקליט המדינה ותפקידים נוספים. מנדלבליט הבהיר כי "למיטב ידיעתו", אין כל הצדקה עניינית לכך.

לדברי היועמ"ש, הדבר מעורר קושי משפטי "משמעותי", והוא הוסיף כי יתקשה להגן על עמדת הממשלה בעתירות שונות שהוגשו בנושא. כיום תלויות ועומדות בבג"ץ כמה עתירות הנוגעות לעיכוב מינויי הקבע של בעלי תפקידים שונים - בהם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, יו"ר מועצת שידורי הכבלים והלווין ומנכ"ל משרד המשפטים - והממשלה אמורה להשיב להן עד סוף השבוע הבא.

"ככל שלא יחול שינוי במצב הדברים המתואר, יקום קושי רב להגן על התנהלות הממשלה בהליכים המשפטיים האמורים", כתב היועמ"ש.

היעומ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס משפט באוניברסיטת חיפה 5 בינואר 2019. שלומי גבאי
מנדלבליט/שלומי גבאי

לאחר חוות הדעת של היועמ"ש, שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ הנחה את שר המשפטים אבי ניסנקורן להאיץ את הליך מינוי פרקליט המדינה במסגרת ועדת האיתור ולהביא אותו בהקדם לאישור הממשלה.

גנץ קורא גם לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות בהקדם מפכ"ל למשטרה ולקדם את כל המינויים התקועים הבכירים בשירות המדינה. "המדינה זקוקה כעת ליציבות ולתפקוד מלא. אסור לעכב מינויים באופן שיפגע במתן המענה לאזרחי ישראל".

עוד בוואלה!

הסדר ניגוד העניינים של נתניהו: מנוע ממעורבות במינוי בכירים במערכת החוק

לכתבה המלאה

סוגיית המינויים נמצאת במחלוקת פוליטית עמוקה בין הליכוד וכחול לבן. מאז הקמת הממשלה אין למעשה מינויים בכירים בשל אי-הסכמות בין שתי המפלגות. בהסכם הקואליציוני שהקים את הממשלה נקבע שתוקם ועדה משותפת שתבחן רפורמות בשיטת המינויים הבכירים בשירות הציבורי ובממשלה, אבל שתי המפלגות לא הצליחו להגיע להסכמות על הקמת הוועדה במשך חודשים.

לפני מספר שבועות בכחול לבן הודיעו כי הם מתחילים בהליכים למינוי פרקליט מדינה באופן חד צדדי, למרות שהייתה הסכמה בין שתי המפלגות שתהיה הקפאה של המינויים עד להסכמות משותפות עליהם. במקביל, גם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הודיע שיקדם את הליך מינוי המפכ"ל. יצוין שלפי ההסכם הקואליציוני, גם אם ימונה פרקליט המדינה בהליך איתור פנימי במשרד המשפטים וגם אם ימונה מפכ"ל על ידי השר לביטחון פנים - המינויים זקוקים לאישור הממשלה, וכדי שהם יגיעו לסדר היום של הממשלה נדרשת הסכמה בין שני הצדדים, ולכן למעשה כל המינויים מוקפאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully