וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זוהר: אם היועמ"ש לא יתפטר מתפקידו ויבטל את האישומים - ייחשפו עוד הקלטות

14.10.2020 / 9:49

יו"ר הקואליציה יצא באיום חריף נגד מנדלבליט, לאחר פרסום הקלטות של שיחותיו על פרקליט המדינה. הוא התריע כי תהיה "רעידת אדמה" אם לא יבטל את כתבי האישום נגד רה"מ: "אלה שיזמו את הקנוניה יצטרכו לשלם מחיר". נתניהו התנער: מסתייג מהדברים, הם אינם מקובלים

בווידאו: אוחנה מותח ביקורת על הפרקליטות תחת מנדלבליט וניצן/צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), יצא היום (רביעי) באיום חריף על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. זוהר התריע בריאיון ב-103FM כי במידה שמנדלבליט לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, תהיה "רעידת אדמה", וייחשפו הקלטות של שיחות מפלילות שלו. את הדברים אמר בתגובה להקלטות של שיחות בהן מנדלבליט מביע תסכול מהתנהלותו של פרקליט המדינה שי ניצן, שפורסמו בחדשות 12.

"מה שעשה מנדלבליט ומה שעשה שי ניצן נחשף לציבור וכולם יודעים מה קרה. אני יודע אינפורמציה מאוד ברורה בעניין הזה והאינפורמציה שאני מכיר אומרת דבר אחד - רק טפח קטן נחשף, קטנצ'יק", טען זוהר בריאיון. "לכן אני חושב שאם אנשים לא יפנימו - אלה שכמובן יזמו את כל הקנוניה נגד ראש הממשלה - שמוטב להם לחזור בהם מהדרך הגרועה שהם בחרו בה הם יצטרכו לשלם על זה מחיר".

"זה איום?", נשאל. "הבטחה", השיב.

ח"כ מיקי זוהר במהלך דיון באחת מועדות הכנסת 9 בפסטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"תהיה רעידת אדמה". זוהר/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בהתייחסו להקלטות שפורסמו, חזר על טענתו כי השניים איחדו כוחות נגד ראש הממשלה. "הם תיאמו ביניהם את הכול והכול היה מוסכם, הם ידעו בדיוק לאן הם הולכים. גם שי ניצן ידע שאין כלום בכול התיקים אבל לפחות בתיק אחד הוא רצה להביא את התוצאה שהוא ייחל לה - להדחתו של ראש הממשלה מהתפקיד", אמר.

"הכל כבר התברר ואני אומר לכם שזה רק טפח אחד שנחשף. ואני מבטיח לכם שעוד ייחשפו בקרוב דברים. תהיה פה רעידת אדמה, לא תהיה שום ברירה לאביחי מנדלבליט אלא להתפטר מתפקידו ולבטל את כתבי האישום נגד נתניהו", הוסיף.

הריאיון של זוהר ל-103FM

לדבריו, "כתבי האישום נגד נתניהו הוגשו בצורה מופרכת, נעשו שלא כדין באופן מושחת, מלוכלך, שחור משחור. ראינו את ההתנהלות לא רק שם, ההקלטה שנחשפה אתמול הראתה סופית שכתבי האישום הוגשו בכוח על ידי מנדלבליט משום שלא הייתה לו ברירה אחרת, כי הוא היה משלם מחיר. זה מה שאנחנו יודעים והאינפורמציה הזאת צריכה להספיק כדי לגמור את הסיפור הזה".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
"כתבי האישום הוגשו משום שלא הייתה לו ברירה". מנדלבליט/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בהמשך, נשאל זוהר אם יש לפתוח בחקירה נגד פרקליט המדינה. "ועוד איך, איזו שאלה? צריך לחקור את שי ניצן מידית", השיב. "אם הוא סחט את מנדלבליט, בין אם אמר במפורש או ברמז, צריך לבדוק את הסוגיה מידית, כנ"ל את הסוגיה של אביחי מנדלבליט מדוע החליט להגיש את כתבי האישום המופרכים הללו. מדוע הלך על עבירת שוחד של סיקור חיובי מה שלא קרה אף פעם בישראל ואף פעם בעולם? הדברים האלה צריכים להישאל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום במליאת הכנסת. 12 באוקטובר 2020. דוברות הכנסת - יניב נדב, אתר רשמי
"קנוניה נגד ראש הממשלה". נתניהו בכנסת, שלשום/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יניב נדב

בהקלטות שפורסמו אמש בחדשות 12, נשמעת שיחה בין היועמ"ש לאפי נוה, חברו הקרוב שהיה אז ראש לשכת עורכי הדין, בה הוא מתייחס להתנהלותו של פרקליט המדינה בפרשת הרפז. בפרשה נחקר בחשד לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים, והפרקליט שי ניצן נמנע מלהכריע בעניינו.

"אתה מבין שהמניאק הזה לא מחליט בתיק שלי? אני לא יודע מה לעשות איתו", אמר, "הוא עושה לי את זה בכוונה". עוד הוסיף כי "הוא יכול להחזיק אותי בגרון. לא יודע מה הוא חושב לעצמו. בסוף בסוף אני אתפוצץ ואני אעשה לו בלגן אימים על זה".

נתניהו: "מסתייג מהדברים, אינם מקובלים"

נתניהו התנער מדבריו של יו"ר הקואליציה. "הדברים של חבר הכנסת מיקי זוהר נאמרו ללא ידיעתו של ראש הממשלה והם אינם על דעתו. ראש הממשלה לא שוחח בנידון עם חבר הכנסת זוהר. ראש הממשלה מסתייג מהדברים שאינם מקובלים עליו", נמסר מטעמו.

ההודעה של לשכת נתניהו באה זמן קצר לאחר שפורסמו הדברים, ככל הנראה מהחשש שההתבטאות שלו עשויה לפגוע בו במישור המשפטי ולחזק את טענת ניגוד העניינים שבהמשך כהונתו של ראש ממשלה נאשם בפלילים.

טקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"הוא יכול להחזיק אותי בגרון". ניצן/שלומי גבאי

גם ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם) הגיבה לאיום שהשמיע זוהר. "עוד קו אדום נחצה הבוקר כשיו"ר הקואליציה לא מצמץ לפני שהשמיע סחיטה באיומים כלפי היועץ המשפטי בממשלה. שוב למדנו מהי ההשפעה של ראש ממשלה נאשם בפלילים על המערכות הציבוריות. אובדן כל ממלכתיות, או מראית של ניהול תקין".

שר העבודה והרווחה איציק שמולי הצטרף לגינויים. "ואחרי זה עוד מתפלאים על הדימויים מעולם ארגוני הפשע...", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

בעקבות הביקורת, זוהר הבהיר כי הוא עומד מאחורי דבריו. "הגיע הזמן שנפסיק לפחד ממערכת המשפט, כבר לא צריך לחשוש מהם. הדברים שנחשפים בחודשים האחרונים מעידים על רקבון מוחלט ותפירת תיקים. לא איימתי על מנדלבליט, אם יש לו כבוד עצמי, לאור הדברים שנחשפים, ראוי שיתפטר".

האישומים נגד נתניהו

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully