וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות מחריף: אוחנה הודיע לבג"ץ שמנדלבליט לא מייצג אותו

2.10.2020 / 19:47

השר לביטחון פנים פנה באופן עצמאי לבג"ץ והודיע כי היועמ"ש אינו מייצג את עמדתו בעתירה הנוגעת לתבחינים לקבלת נשק. ההודעה הועברה בניגוד לעמדתו של מנדלבליט, שסירב לאשר לשר ייצוג ע"י עו"ד פרטי. העימות בין השניים החל עם דרישת היועמ"ש לעיגון התבחינים בתקנות בכנסת

בווידאו: אוחנה מותח ביקורת על הפרקליטות תחת מנדלבליט וניצן/צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, פנה אמש (חמישי) באופן עצמאי לבג"ץ והודיע כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא מייצג את עמדתו בעתירה הנוגעת לתבחינים לקבלת נשק. באופן חריג ואולי אף חסר תקדים, הודעתו של אוחנה נמסרה לבג"ץ בניגוד לעמדת מנדלבליט, שסירב לאשר לו לקחת ייצוג של עורך דין פרטי.

לפי החוק, ככלל, מי שמייצג את עמדת המדינה בבתי המשפט הם היועמ"ש או נציגיו. עם השנים התפתח נוהג, שאף אושר בהלכות של בית המשפט העליון, לפיו כשישנה מחלוקת בין היועמ"ש לבין הממשלה או מי מהשרים - היועמ"ש יכול לאשר לשר להיות מיוצג על ידי עורך דין פרטי. כך אירע כשמנדלבליט סירב לייצג את עמדת המדינה בנוגע לחוק ההסדרה, וכן בעתירה בנוגע למינוי ממלא מקום פרקליט המדינה.

דיון בנהלי עבודת משטרת ישראל במהלך הפגנות בהשתתפות השר לבטחון פנים, אמיר אוחנה בועדת הפנים והגנת הסביבה, 24 באוגוסט 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ההודעה נמסרה לבג"ץ בניגוד לעמדת היועמ"ש. אוחנה/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

העימות בין השר ליועץ פרץ סביב עתירה הנוגעת לקביעת דרישות הסף לאישור החזקת כלי ירייה פרטי. קואליציית הארגונים שהגישו את העתירה, שנקראת "האקדח על שולחן המטבח" טוענים כי מדיניות הנשק של המשרד לביטחון הפנים, שמאפשרת למאבטחים לשאת איתם את הנשק שקיבלו בעבודה לביתם הפרטי, מביאה להגברת האלימות כלפי נשים ומעודדת רצח נשים וגברים.

בעוד אוחנה טוען כי הסמכות לקבוע את התבחינים היא שלו, היועמ"ש סבור כי יש לעגן אותם בתקנות שיאושרו על ידי ועדת הפנים של הכנסת. בשבוע שעבר, כפי שנחשף בוואלה! NEWS, שלח השר למנדלבליט מכתב חריף ובו ביקש לשכור עו"ד שייצג את עמדתו בעתירה. אתמול השיב היועץ בשלילה, ומיד לאחר מכן פנה השר בעצמו לבג"ץ.

עוד בוואלה!

"עמדת השר היא הקובעת": אוחנה דרש שמנדלבליט לא ייצג אותו בבג"ץ

לכתבה המלאה
היעומ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס משפט באוניברסיטת חיפה 5 בינואר 2019. שלומי גבאי
לעגן תבחינים בתקנות שיאושרו בכנסת. מנדלבליט/שלומי גבאי

בהודעת שהוגשה אמש לבג"ץ כתב אוחנה: "מחמת חשיבותו של העניין אני נאלץ כעת להודיע לבית המשפט הנכבד כי היועמ"ש אינו מייצג עוד אותי ואת משרדי בתיק דנן. ככל שבית המשפט הנכבד מבקש לקבל את עמדת השר לביטחון הפנים בטרם יכריע בעתירה שהוגשה נגדו, אבקש להציג את עמדתי באמצעות עורל דין מטעמי עד למועד סביר שייקבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully