וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עמדת השר היא הקובעת": אוחנה דרש שמנדלבליט לא ייצג אותו בבג"ץ

השר לביטחון הפנים שיגר מכתב ליועמ"ש בו הוא דורש להיות מיוצג על ידי עו"ד פרטי, בעתירה שעוסקת בתבחינים לנשיאת נשק. העותרים הם קבוצת ארגונים שטוענים כי מדיניות המשרד בנושא מביאה להגברת התופעה של רצח נשים

בווידאו: אוחנה מותח ביקורת על הפרקליטות תחת מנדלבליט וניצן/צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים

עימות פרץ בין השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, סביב התבחינים לקבלת רישיון נשק - דרישות הסף לאישור החזקת כלי ירייה פרטי. השר אוחנה שיגר אמש (רביעי) מכתב למנדלבליט ובו ביקש את אישורו להיות מיוצג על ידי עו"ד פרטי בעתירה שהוגשה בעניין לבג"ץ. הארגונים שהגישו את העתירה טוענים כי מדיניות הנשק של המשרד לביטחון הפנים, שמאפשרת למאבטחים לשאת איתם את הנשק שקיבלו בעבודה לביתם הפרטי, מביאה להגברת האלימות כלפי נשים ומעודדת רצח נשים וגברים.

מאז קום המדינה קביעת התבחינים למתן רישיון לכלי ירייה היתה בסמכות השר לביטחון הפנים. במסגרת הדיונים בעתירה הודיעו נציגי הפרקליטות לבג"ץ כי בכוונת המדינה לשנות את המצב, כך שהתבחינים יעוגנו בתקנות אשר יאושרו בוועדת הפנים של הכנסת. "קביעת התבחינים הינה כלי מרכזי למימוש מדיניות השר לביטחון הפנים מתוקף אחריותו לשלום הציבור ובטחונו", כתב השר אוחנה למנדלבליט, והוסיף כי "חיוב השר לעגן את התבחינים בתקנות יביא לכבילת שיקול הדעת המנהלי וסרבול הליך עדכון התבחינים מבלי שיש לכך דרישה מפורשת בחוק".

אוחנה הוסיף עוד במכתב ששיגר אמש למנדלבליט, כי בדיון שהתקיים בעתירה שהוגשה בחודש שעבר לבג"ץ, ציינו שופטי העליון כי החובה לעגן את התבחינים בתקנות היא פרי החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה. לדברי השר אוחנה, "בית המשפט לא קיים דיון לגופו של עניין בסוגיה ונתלה בכך שמדובר בהכרעה משפטית שהיא לא בידיו של השר אלא החלטה של היועמ"ש".

טקס לכבוד ראש השנה במעמד השר לביטחון הפנים ח"כ אמיר אוחנה, מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, ובהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה.. דוברות משטרת ישראל
"ביהמ"ש לא קיים דיון לגופו של עניין בסוגיה". אוחנה/דוברות משטרת ישראל

בעקבות הדברים כונסה לבקשת אוחנה ביום רביעי שעבר ישיבה בהשתתפות היועמ"ש ונציגים ממשרד המשפטים וממשטרת ישראל. לדברי אוחנה, בסיום הדיון הודיע מנדלבליט כי לא ישנה את החלטתו שיש לעגן את התבחינים בתקנות. "עמדת השר היא הקובעת, ועמדתי כאמור שונה מעמדתך, סבירה ובעלת אדנים משפטיים מוצקים לא פחות מ 'ההחלטה' אותה קיבלת אתה", כתב אוחנה.

הוא הוסיף כי בשל חוסר ההסכמה ביניהם, הוא מבקש להיות מיוצג בעתירה על ידי עו"ד פרטי, ולא כפי שנהוג על ידי פרקליטות המדינה. "אני סבור כי עמדתי איננה מיוצגת כיאות בידי הייעוץ המשפטי לממשלה בסוגיה זו. מדובר במקרה מובהק של חילוקי דעות בתום לב בנושא היכול להיות נתון לפרשנויות שונות".

אין זו הפעם הראשונה בה מתגלע עימות כזה בין אוחנה לבין היועמ"ש מנדלבליט. בעבר אף אישר מנדלבליט לאוחנה להיות מיוצג באופן פרטי פעמיים - בעתירה שנגעה למינוי מ"מ לפרקליט המדינה, ובעתירה שנגעה להקמת ועדת בדיקה להתנהלות מח"ש.

עוד בוואלה!

אחרי איום של כחול לבן: נתניהו מנע מאוחנה להציג עמדה התומכת בהגבלת ההפגנות

לכתבה המלאה
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראובן קסטרו
"עמדת השר היא הקובעת, ועמדתי כאמור שונה מעמדתך". מנדלבליט/ראובן קסטרו

כמו כן, השבוע התפתח עימות נוסף בין השניים, בסוגיית חוות הדעת המשפטית בעניין היתר ההפגנות תחת הגבלות הקורונה. אוחנה ביקש מד"ר אביעד בקשי במפורום קהלת לכתוב חוות דעת שתתמוך בהגבלת ההפגנות, העומדת בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה. כוונתו של אוחנה להציג את עמדת בקשי בקבינט הקורונה העלתה התנגדות מצד כחול לבן, שאיימו לנטוש את הישיבה אם אכן יציגה.

נתניהו מנע מאוחנה להציג את המסמך, והאחרון בתגובה תקף את היועמ"ש. "היועץ המשפטי לממשלה, שלא מסוגל היה לקבל כי השרים ישמעו חוות דעת השונה מעמדתו, גייס את מפלגת כחול לבן אשר ניצלו את כוחם הפריטטי לבטל את ישיבת קבינט הקורונה, שאמורות להתקבל בו החלטות חשובות לטובת הציבור, אם השרים ישמעו ויראו את חוות הדעת של בקשי", אמר השר. "עד כדי כך כחול לבן ממושמעים ליועמ"ש, שהיו מוכנים לבטל דיון משמעותי בקבינט הקורונה, לדרישתו של היועץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully