וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט לנתניהו ולגנץ: לפעול במהירות להעברת תקציב ל-2020 ול-2021

29.11.2020 / 20:35

היועמ"ש הבהיר לראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר כי על הממשלה לקדם את הצעות התקציב לשנים 2021-2020 ולהביאן לדיון בממשלה "במהירות המתבקשת". הוא הזכיר כי שופטי בג"ץ קבעו שהממשלה מפרה כיום את הוראות חוק יסוד: משק המדינה, בכך שאינה מניחה הצעת תקציב לכנסת

בווידאו: הנשיא קורא להעביר במהירות תקציב לתכנית למאבק באלימות נגד נשים/צילום: לע"מ

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלח הערב (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר האוצר ישראל כץ, שבו הוא מציין כי יש לפעול במהירות המתבקשת לקדם את הצעות התקציב לשנים 2020-2021 ולהביאן לדיון בממשלה. על פי החוק, הממשלה היתה אמורה להניח על שולחן הכנסת את הצעות התקציב לשנה החולפת ולשנה הבאה.

היועץ הבהיר כי המועדים שנקבעו בחוק נועדו לאפשר לכנסת "פרק זמן ראוי לקיים דיון כדבעי בהצעה - טרם אישורה". עוד הזכיר היועץ, כי שופטי בג"ץ ציינו במהלך דיון שנערך בימים האחרונים, כי הממשלה מפרה נכון להיום את הוראות חוק יסוד: משק המדינה, בכך שאינה מניחה על שולחן הכנסת הצעת תקציב.

בנוסף לכך, הזכיר מנדלבליט כי עד מחר אמורה הממשלה להגיש לבג"ץ את תשובתה בנוגע לעתירה שדורשת מבית המשפט להורות לממשלה להניח הצעת תקציב. מחר צפוי שר האוצר להציג את תקציב 2021 לראש הממשלה נתניהו, ולהתחיל בהליך לקראת אישורו בחודש פברואר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, ראש הממשלה החליפי בני גנץ במהלך פתיחת מושב החורף של הכנסת 
12 באוקטובר 2020. דוברות הכנסת - יניב נדב, אתר רשמי
הצעות התקציב היו אמורות להיות על שולחן הכנסת. נתניהו וגנץ במליאה/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יניב נדב

כץ הכריז על המהלך הצפוי בשבוע שעבר, בצעד שהגביר עוד יותר את המתיחות בין המפלגות בנושא התקציב. כחול לבן דרשה להתחיל באישור התקציב בכנסת כבר בדצמבר. לדברי כץ, ההצעה למסגרת התקציב, יחד עם חוק ההסדרים, יובאו בפני נתניהו יחד עם גורמי המקצוע באוצר, ולאחר מכן יחלו במשרד בעבודה מול יתר משרדי הממשלה וגורמים בקואליציה כדי לסכם את פרטי התקציב.

במשרד האוצר מסיימים בימים אלו את הכנת ההצעה, שעל פי התכנון תובא לאישור הממשלה בדצמבר ורק בפברואר תאושר בכנסת. ההודעה החד-צדדית של כץ מהווה צעד שנועד להביך את כחול לבן ולכפות עליהם לאשר בממשלה את תקציב 2021 ולקדמו לפי לוחות הזמנים של נתניהו, כץ והליכוד, ובניגוד לדרישת כחול לבן להתחיל בחקיקה בכנסת כבר בסוף דצמבר ולסיים את החקיקה עוד קודם.

עוד בוואלה!

הממשלה שדדה את הארנק, והכנסת ביקשה להוציא לה עוד כמה שטרות

לכתבה המלאה

גורמים בכחול לבן תקפו בתגובה את כץ ונתניהו, וטענו כי מדובר בעיכוב מיותר שנובע ממניעים אישיים של ראש הממשלה. "תקציב המדינה כבר מוכן ומעוכב מצרכים פוליטיים חודשים ארוכים", אמרו הגורמים. "גרירת הרגליים של נתניהו וכץ היא פיגוע כלכלי באזרחי ישראל במטרה לגרור אותנו לבחירות. קשישים, נכים, מובטלים ובעלי עסקים פושטי רגל לא צריכים לשלם מחיר על שיקולים אישיים ופוליטיים של ראש ממשלה".

בתגובה לדברים, אמר כץ כי הוא "קורא לכחול לבן להעדיף את טובת המדינה על פני אינטרסים פוליטיים צרים ולהצטרף לתהליך העברת התקציב, הרפורמות וחוקי ההסדרים". לדבריו, הדבר ימנע "בחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully