וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההגרלה שתפתור את התסבוכת המשפטית סביב פיילוט פתיחת הקניונים

המתווה כולל בשלב ראשון פתיחה של 15 קניונים בלבד, ולכן, בשל הפגיעה בעיקרון השוויון, עורר קשיים משפטיים. בעקבות זאת, הוחלט ששישה מתוכם ייבחרו על ידי איגוד הקניונים - והיתר באקראי. כדי שהצעד ייצא לפועל כמתוכנן, יידרשו השרים להצביע עליו עוד הלילה

בווידאו: למרות שכבר קיבלו דוחות ובניגוד להנחיות חנויות בקניונים נפתחו/צילום: ראובן קסטרו וסוניה גורודיסקי

משרד המשפטים מגבש הערב את הנוסח הסופי של הפיילוט לפתיחת הקניונים, אשר צפוי להתחיל מחר (חמישי). בשל הקשיים המשפטיים שהמתווה מעורר, מפני שהוא כולל בשלב ראשון פתיחה של 15 קניונים בלבד ועל כן פוגע בערך השוויון, הציע המשרד פיתרון משולב: שישה קניונים גדולים ברחבי הארץ ייבחרו על ידי איגוד הקניונים, ותשעה נוספים ייבחרו בהגרלה.

על מנת שהמתווה יחל לפעול במועד המתוכנן, יידרשו השרים לאשר אותו לכל המאוחר עוד הלילה. כפי הנראה, ההצבעה תתקיים באמצעות משאל טלפוני.

פתיחת קניון עופר פתח תקווה, 22 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
הפיילוט יצליח? קניון עופר בפתח תקווה, השבוע/ראובן קסטרו

קבינט הקורונה אישר מוקדם יותר השבוע באופן עקרוני את מתווה פתיחת הקניונים. במהלך הישיבה התריעו היועמ"ש אביחי מנדלבליט והמשנה שלו, רז נזרי, כי הפיילוט מעורר קשיים משפטיים רבים יותר לעומת הקלות אחרות שננקטו. הסיבה היא שלא מדובר על פתיחה של קבוצת עסקים שלמה - כמו כל חנויות הרחוב - אלא על פתיחה של חלק מהקניונים בלבד. למרות זאת, מתוך הבנה שאם הפיילוט יצליח הוא יאפשר פתיחה נרחבת יותר של הקניונים, הוחלט שאין מניעה משפטית להתחיל בו.

עוד בוואלה!

פחות מיממה לפתיחת הקניונים: בעלי החנויות לא יודעים כיצד יעבדו

לכתבה המלאה
בניגוד להנחיות משרד הבריאות | פתיחת הקניון הגדול בפתח תקווה 20 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
"אין כל מחלוקת על ההיערכות לפתיחה בצורה בטוחה". הקניון הגדול בפ"ת/ראובן קסטרו

פיילוט הקניונים צפוי להמשיך עד 6 בדצמבר, ובהתאם לתוצאותיו ולמצב התחלואה יוחלט אם להמשיך בפתיחה. לפי משרד הבריאות, הצלחת הפיילוט תימדד באמצעות כמה קריטריונים: לפחות 90% עמידה בתפוסה המרבית המותרת בקניון ובחנויות לפי המתווה; עד 2.5% הפרות של מבקרים שאינם עוטים מסיכה; ללא הפרות של עובדים בקניון ובחנויות שאינם עוטים מסיכה; וללא התקהלויות משמעותיות בכניסות לקניון ולחנויות. במשרד המשפטים בוחנים פתרון דומה שיאפשר פתיחה גם של מוזיאונים.

גם השווקים צפויים להיפתח מחר. אולם, בניגוד לקניונים, השווקים לא יפתחו במתווה של פיילוט, אלא ייפתחו באופן גורף, על פי הנחיות מחמירות ביותר. מכיוון שהשווקים הם פתוחים, הסכנה הבריאותית שבפתיחתם קטנה יותר, והוחלט לפתוח אותם בבת אחת, ללא פתיחת מספר מצומצם של שווקים כפיילוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully