וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה קניונים נפתחו בניגוד להנחיות, בעל חנות סירב לסגור וזומן לשימוע

עודכן לאחרונה: 20.11.2020 / 12:42

קניון איילון, הקריון, גרנד קניון באר שבע, הקניון הגדול וקניון מודיעין פתחו במחאה על ההחלטה לאשר את פעילות מתחמי הקניות הפתוחים. בפתח תקווה נסגרו רוב החנויות בעקבות אזהרות המשטרה, ובעל חנות שסירב קיבל קנס. סוחרי שוק הכרמל מחו נגד הממשלה: "לא נעמוד מנגד"

בווידאו: פתיחת קניונים בניגוד להנחיות/צילום: ראובן קסטרו, אביב חופי וסוניה גורודיסקי עריכה: אסף דרורי

קניוני עופר וקבוצת עזריאלי פתחו הבוקר (שישי) את שעריהם בניגוד להנחיות משרד הבריאות, במחאה על החלטת קבינט קורונה לאשר את פתיחת מרכזי הקניות הפתוחים. בין היתר שבו לפעילות קניון איילון, הקריון, גרנד קניון באר שבע, הקניון הגדול בפתח תקווה וקניון מודיעין. עם זאת, רוב הקונים לא מיהרו לפקוד את הקניונים ולא נרשמו עומסים.

בין הרשתות שנפתחו: חנויות קבוצת פוקס, סטימצקי, קרייזי ליין, אופטיקנה, אפרודיטה, ווי שוז, ורדינון, נעמן, לורד קיטש, ג'אמפ, לי קופר, מגה טויס, סטיב מאדן, צ'ילדרנ'ס פלייס, פוט לוקר, נייק ואדידס.

בקניון הגדול בפתח תקווה הגיעו שוטרים והזהירו את בעלי החנויות שפתחו בניגוד להנחיות. רוב הבעלים נשמעו למשטרה, אך בסניף המשבר לצרכן סירבו, והמנהל זומן לשימוע בשבוע הבא.

בניגוד להנחיות משרד הבריאות | שוטרי משטרת פתח תקוה רושמים אזהרה לבעל חנות בקניון הגדול בפתח תקווה 20 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
אכיפה משטרתית בקניון הגדול בפתח תקווה, הבוקר/ראובן קסטרו
בניגוד להנחיות משרד הבריאות | פתיחת הקניון הגדול בפתח תקווה 20 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
שוטרים בקניון הגדול בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

קארין, מוכרת בסניף טויס אר אס בקניון הגדול, סיפרה על פתיחת החנות. "היה שלב שהיו לנו 22 לקוחות, הייתה זרימה והיו אנשים", תיארה. "ביום שישי רגיל יש פה תורים של כמה שעות. לא יודעים עדיין אם נפתח מחר, לא יודעים לגבי ראשון ולא לגבי מחר".

דנית, לקוחה המתגוררת באזור השרון והגיעה לקניון, הביעה אכזבה למראה החנויות הסגורות. "באנו מרחוק וזה הקניון הכי אהוב", היא אמרה. "רציתי לראות אנשים, להסתובב ואולי קצת לקנות. לא ראינו את השוטרים שהגיעו למקום".

לקוחה נוספת בשם דנית סיפרה כי "באנו להתרענן בקניון ולראות מה חדש". היא הוסיפה כי "הכול ממש ממש סגור, המשביר היה פתוח וקנינו בגדים לילדים ולעצמנו דברים. כיף להתחדש וישראלים אוהבים לקנות. אשמח שיפתחו את הקניונים בקרוב".

בניגוד להנחיות משרד הבריאות | פתיחת הקניון הגדול בפתח תקווה 20 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
הקניון הגדול בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

במקביל, סוחרי שוק הכרמל מחו אף הם על כך שלא קיבלו אישור לפתוח את הדוכנים. "בזמן שמתחמי הקניות נפתחו לציבור והישיבות מעולם לא נסגרו, סוחרי הדוכנים של שוק הכרמל נחנקים תחת תקנות הקורונה הדרקוניות", כתבו מובילי המחאה. "לא נעמוד מנגד לאטימות הלב של הממשלה המנותקת מעם בראשות נהנתניהו ואפסיו".

הפגנת סוחרים על אי פתיחתם בשוק הכרמל, ת"א 20 בנובמבר 2020. תומר נויברג, פלאש 90, פלאש 90
הפגנת הסוחרים בשוק הכרמל, היום/פלאש 90, תומר נויברג, פלאש 90
הפגנת סוחרים על אי פתיחתם בשוק הכרמל, ת"א 20 בנובמבר 2020. תומר נויברג, פלאש 90, פלאש 90
הפגנת הסוחרים בשוק הכרמל, היום/פלאש 90, תומר נויברג, פלאש 90

הקניונים הבהירו כי הפתיחה מלווה בצעדים למניעת הדבקה, בהם גיוס "סיירת קורונה" שתהיה אחראית על מניעת התקהלות, תיעוד אי-עטיית מסיכה, בקרה על אכיפת כמות מבקרים בחנויות ומתן אזהרות ורישום.

כמו כן, יכללו טכנולוגיה לזיהוי התקהלויות, הפעלת כריזה של ההנחיות ואיסור על התקהלות, עידוד קנייה בכל שעות היום על מנת לרווח הגעה של מבקרים ופתיחה ייעודית לאוכלוסיות בסיכון, פרסום בזמן אמת על עומסים על מנת לווסת את כמות המבקרים, סימון מקומות המתנה מחוץ לחנויות במרווחים מספקים והחלפת אוויר בתדירות גבוהה.

בניגוד להנחיות משרד הבריאות | פתיחת קניון איילון ברמת גן  20 בנובמבר 2020. מרים אלסטר/פלאש 90, פלאש 90
קונים בקניון איילון, היום/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש 90

"הקניונים נערכים לתחילת פעילות במתווה 'פתיחה בטוחה' שיאפשר את פעילות הקניונים לצד הקורונה ויחזיר כחצי מיליון מובטלים לעבודה ואת חוויית הקניה והבילוי למבקרים, בצורה בטוחה ובריאה, תחת הקפדה על ההנחיות. הפתיחה תעשה תחילה במתכונת מצומצמת אך בפריסה ארצית", נמסר מפורום הקניונים.

בפורום מציינים כי "פתיחה הדרגתית של המסחר, שמגבילה את כמות החנויות, איננה מספיקה, היא מביאה לצפיפות והתקהלות בכניסה וסופה הגברת התחלואה. רק הגדלת מספר החנויות תוביל לפיזור קהל הצרכנים בצורה בטוחה ולשמירה על מרחק ועמידה בהנחיות, על כן אין חלופה למעט פתיחה מלאה של המסחר והקניונים תחת הנחיות מחמירות שיספקו מענה בריאותי מיטיבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully