וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הקורונה אישר: מספר הקונים בחנויות גדולות יעלה מ-4 ל-10

עודכן לאחרונה: 19.11.2020 / 18:30

הצעתו של ח"כ אשר להגדלת התפוסה המרבית בחנויות בהתאם לגודלן תעבור לאישור ועדת החוקה, במטרה להכניסה לתוקף ממחר בבוקר. כמו כן, אושרה פתיחת האטרקציות והמסעדות באילת ובים המלח וגני החיות ברחבי הארץ. תקנות הגבלת הפעילות הוארכו בשבועיים. השר כץ: "החלטה חשובה"

בווידאו: ועדת החוקה אישרה פתיחת אטרקציות באילת וים המלח/צילום: דוברות הכנסת, עריכה: אסף דרורי

קבינט הקורונה אישר הערב (רביעי) את הגדלת התפוסה המרבית המותרת בחנויות מארבעה לעשרה קונים. מוקדם יותר, ועדת החוקה אישרה את פתיחת המסעדות והאטרקציות התיירותיות ב"איים הירוקים" אילת וים המלח, גני החיות והספארי ומתחמי החנויות הפתוחים. תקנות הגבלת הפעילות הוארכו בשבועיים.

לפי ההצעה שהעלה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), מספר הלקוחות המותר יהיה ביחס של אדם לכל שבעה מ"ר משטח החנות. התפוסה המותרת לא תפחת מארבעה אנשים כפי שאושר עד כה ללא קשר לגודל בית העסק. ועדת החוקה בראשותו של אשר תתכנס מחר בבוקר על מנת לאשר את התקנות ולהכניסן לתוקף באופן מידי, אחרי שלאורך היום דנו בתקנות שאישרו הממשלה וקבינט הקורונה.

כינוס ועדת החוקה |  תקנות שיאפשרו לפתוח מסעדות, אטרקציות תיירותיות ומסחר ב"איי התיירות" 18 בנובמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
כינוס ועדת החוקה בכנסת, היום/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

שר האוצר ישראל כץ בירך על אישור ההצעה. "החלטה חשובה של קבינט הקורונה", כתב בטוויטר. "זו החלטה מתבקשת נוכח צפיפות התורים והצורך להקל על הלקוחות ועל בעלי העסקים. כעת ניתן לפתוח את השווקים והקניונים ולאפשר למסחר במשק ועובדים רבים לחזור לפעילות מלאה".

מוקדם יותר היום, ח"כ אשר הכריז על הפסקה בדיון ועדת החוקה לפני ההצבעה על תקנות לפתיחת המסחר. היו"ר הסביר כי בשיחתו עם שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הוא עודכן כי צפוי להיערך משאל טלפוני לאישור תיקונים לתקנות שיכללו בין היתר מענה לדרישות הוועדה בנוגע להגדלת מספר הקונים.

זאת, אחרי שאשר פנה לראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ודרש כי יישקל "מדרג פתיחת חנויות לפיו חנויות של עד 50 מ"ר יישארו על ארבעה קונים ומעל 50 מ"ר עם מספר יותר סביר". לדבריו, "כשרואים את התורים בחוץ של מאות אנשים ושומר שצריך לבדוק שבחוץ לא יריבו אולי צריך לחשוב על תיקון גם בנושא הזה".

פתיחת מרכז ביג באשדוד 17 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מספר הקונים יוגדל. פתיחת מרכז ביג באשדוד, אתמול/ראובן קסטרו

זיו איילון, מנכ"ל גן החיות התנ"כי בירושלים, בירך על ההחלטה לפתוח את גני החיות והספארי. "גני החיות היו סגורים 115 יום במצטבר השנה ונקלעו למצוקה כלכלית קשה של מיליוני שקלים", סיפר. "ההוצאות על הטיפול בבעלי החיים המשיכו כרגיל, בזמן שגני החיות סבלו מאפס הכנסות בתקופה הזאת".

ההקלות באילת ובים המלח מתווספות לחוק "האיים הירוקים" שאושר לפני שבוע במליאת הכנסת. ההצעה קבעה כי הממשלה תוכל להכריז רק על אילת ואזור ים המלח כ"איי תיירות" ולא על אזורים נוספים, ואינה כללה אפשרות לפתוח מסעדות, אטרקציות ועסקי תיירות שאינם בתוך מלונות.

לפי החוק, תושבי האזור, העובדים בו וחריגים נוספים הנכנסים לעיר מחויבים בבדיקות אחת לשבוע. כניסת התיירים לעיר מתאפשרת רק אחרי תוצאה שלילית בבדיקת קורונה. בדיון ועדת החוקה התברר כי מערך הבדיקות המידיות, שמהווה תנאי להכרזת אזורי התיירות, אינו מוכן - והוצאת ההצעה לפועל התעכבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully