וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהוא שנהרג בהתרסקות הובא למנוחות: "ברגעיו האחרונים הגשים את חלומו"

עודכן לאחרונה: 25.11.2020 / 17:09

בבית העלמין הצבאי בראשון לציון נטמן ליהוא בן-בסה, פרח הטיס בן ה-19 שמת יחד עם מדריך הטיסה שלו בתאונה האווירית בנגב. אביו ספד לו: "אתה נמצא עכשיו בכל דמעה שלי, ותמשיך לחיות בכל תא בגופי. אתה לא לבד אף פעם". מפקד בית הספר לטיסה: "לא נשקוט עד שנדע מה קרה שם"

בווידאו: חבריו של פרח הטייס הדליקו נרות לזכרו, חברו של רס"ן איתי זיידן ספד לו/צילום: יניר יגנה

רב"ט ליהוא בן-בסה, פרח הטיס שנהרג בהתרסקות מטוס בית הספר לטיסה של חיל האוויר, הובא היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין הצבאי בראשון לציון. בן-בסה, תושב העיר בן 19, מת בתאונה האווירית אתמול יחד עם מדריכו, רס"ן איתי זיידן. מוקדם יותר היום נטמן זיידן בקיבוץ שובל.

האב, שלומי בן-בסה, ספד לליהוא. "בן יקר שלי ליהוא, אני כותב לך את המילים האלה הבלתי הגיוניות, מילים הלקוחות מהשאול, מחדרך הקטן. מולי על הכוננית מטוסים מיניאטורים שביקשת שאביא. מטוסים שאהבת להרכיב בסבלנות אין קץ. בני בעל החיוך המבויש. נולדת פג, יצאת שני לעולם, מעניק לאחיך, כמו ג'נטלמן, את זכות הבכור. לקחתי אותך בזרועותיי, חבילה קטנה של שני קילו".

"הגורל הטוב תמיד היה לצידך, בני המתוק. כשהיית בן כמה חודשים התחלת להיחנק ממזון, פניך הכחילו, הזמן הלך ואזל, טיפול נמרץ התמהמה. סבתא הפכה אותך והצילה את חייך, כך אני מאמין. בזמן אחר בגיל 6-5 שברת את הרגל. לקחת את זה כאילו כלום. אני זוכר אותך הולך עם החיוך שלך. כבר אז לימדת אותי שיעור חשוב: שילדים מתגברים על הקשיים במהירות ולא עושים מזה עניין. זכרתי את התנהגותך ושימשת לי דוגמה", המשיך.

"על מה חשבת בשניות האחרונות? האם סבלת? הכל היה מהיר? סלח לי בני, אתה נמצא עכשיו בכל דמעה שלי, ותמשיך לחיות בכל תא בגופי. סלח לי בני, עשיתי כמיטב יכולתי כאבא, אני מתנצל ומכה על חטא שלא עשיתי יותר, שלא צלצלת אליך כל יום. היית בחור שקט, ממעט לשתף. לפעמים הייתי מדמיין אותך בדרך לבית הספר, והייתי שואל את עצמי מה מעסיק אותך ברגעים האלה. תהיה נוכח בכל שנייה בחיי, נכנסת לחיי לעד. תנוח על משכבך בשלום בני, אתה לא לבד אף פעם".

הלוויתו של רב"ט ליהוא בן-בסה, חניך קורס טיס, בבית העלמין הצבאי, ראשון לציון, 25 בנובמבר 2020. ניב אהרונסון
הלוויית בן-בסה, היום/ניב אהרונסון

דותן, דודו של ליהוא, אמר כי אחיינו היה "שקט, צנוע, יפה, בן ואח למופת, משענת למשפחה הקרובה", כלשונו. "כולנו היינו כל-כך גאים בך שאתה מתקדם שלב אחרי שלב למרות הקושי. אתמול כמו פרפר נגדעו חייך הקצרים". הסבתא, יעל, הוסיפה: "ראיתי בטלוויזיה תמונה ולרגע לא חשבתי שזה הנכד שלי. אסון היכה בנו, אסון שעדיין לא נקלט בראשי. אני עצובה והמומה שליהוא איננו איתנו. אין יום דומה לזה בכל חיינו".

עוד בוואלה!

הרוגי התרסקות המטוס בנגב: ליהוא חלם להיות טייס, איתי היה פעיל בקיבוץ

לכתבה המלאה
משה בן- בסה, אביו של רב"ט ליהוא בן-בסה, חניך קורס טיס, הלוויתו בבית העלמין הצבאי, ראשון לציון, 25 בנובמבר 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
"נכנסת לחיי לעד". שלומי בן-בסה בהלוויית בנו/פלאש 90, אבשלום ששוני

מפקד בית הספר לטיסה, יובל הראל, ספד גם הוא לפרח הטיס. "מצאנו נער מוכשר בטיסה, נער מיוחד, אדם ששם את כולם לפניו. עלית לטיסה עם אחד הטייסים הטובים ביותר שיש, לא נשקוט עד שנדע מה קרה שם, נלמד לא נחזור על הטעוית. החברים שלך יחזרו לטוס. המשפחה שלך שילמה מחיר בלתי נסבל", אמר.

רב סרן ר', מפקד הטייסת, אמר כי פרח הטיס העריך את שותפו לטיסה שנהרג איתו. "ליהוא אהב לטוס, בעל שלוות נפש. ברגעיו האחרונים הוא הגשים את חלומו", סיפר, "הוא העריץ את זיידן, הוא קפץ משמחה כשהתברר לו שהוא המדריך שלו. אין שעה קשה מזו, למדנו על בשרנו את מחיר ההקרבה".

הלוויתו של רב"ט ליהוא בן-בסה, חניך קורס טיס, בבית העלמין הצבאי, ראשון לציון, 25 בנובמבר 2020. ניב אהרונסון
הלוויית בן-בסה, היום/ניב אהרונסון
רב"ט ליהוא בן - בסה החניך ההרוג בהתרסקות המטוס שאירעה בנגב. -, אתר רשמי
הספיק לטוס 15 פעמים במהלך הקורס. בן-בסה/אתר רשמי, -

אמו של בן-בסה, שיבולת, ספדה מוקדם יותר לבנה. "ילד מדהים שאתה, כל כך בשמחה ותקווה הלכת לשירות. התאפקתי לא לדבר איתך על הפחדים שלי, לא רציתי לעצור את התנופה והמחויבות שלך", אמרה האם. "ילד עדין, שקט, אבל יש בך כל כך הרבה כישרונות וחכמה בכל תחום. כמו מתנה משמיים, היה בך שקט מיוחד וביטחון פנימי שאין לי מושג מאיפה השגת. מה נעשה בלעדיך מתוק שלי?".

בן-בסה התגייס לקורס הטיס לפני ארבעה חודשים, והיה בשלב "המכין" - בו נבחנים החניכים על כישורי הטיסה שלהם. לפי גורמים בצה"ל, בחיל לא קיבלו מהטייס והחניך דיווח על תקלה או אירוע חריג שיכלו להצביע על הסיבות להתרסקות המטוס בנגב. אחד הגורמים שמקשים על החקירה היא העבודה כי על מטוס האימונים מדגם סנונית לא מותקנת קופסה שחורה, ולא אמצעי תחקור דיגיטלי אחר. זאת, למרות שמדובר במטוס המשמש לטיסות אימון של פרחי טיסה. טיסתו האחרונה של בן-בסה הייתה הטיסה ה-15 שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully