וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי הרקטה לעבר אשקלון: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 22.11.2020 / 7:34

התקיפה של חיל האוויר כוונה בין היתר לעבר אתרים לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתיות תת-קרקעיות ומתחם אימונים של חמאס. זאת, בתגובה לרקטה שהתפוצצה במפעל באשקלון. לאחר שיגור הרקטה, טנק של צה"ל ירה לעבר עמדה של חמאס על דעת עצמו, ללא אישור ובניגוד לנהלים

בווידאו: אזעקת צבע אדום באשקלון/צילום: עולם החדשות בטלגרם, עריכה: שאול אדם

חיל האוויר תקף הלילה (שבת) כמה יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה. על פי הודעת דובר צה"ל, התקיפה כוונה לעבר שני אתרים לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתיות תת-קרקעיות ומתחם אימונים צבאי של הכוח הימי של חמאס. זאת, בתגובה לירי רקטה לעבר ישראל, שהתפוצצה במפעל באזור התעשייה הדרומי של אשקלון וגרמה לנזק.

זמן קצר לאחר שיגור הרקטה לעבר שטח מדינת ישראל, ביצע טנק של צה"ל ירי לעבר עמדה של חמאס ופגע בה. מבדיקת וואלה! NEWS עלה מגורמים מוסמכים כי לא מדובר היה בתקיפה מתוכננת. אחרי כמה שעות התברר שצוות טנק, מסיבה שעד כה לא התבהרה, ירה על דעת על עצמו, ללא אישור המפקדים הבכירים ובניגוד לנהלים ולפקודות. גורמים באוגדת עזה אמרו כי מדובר היה בחתירה למגע, אך גורמי צבא הבהירו כי הנושא יתוחקר וייבדק.

יירוט רקטה ששוגרה לעבר ישראל בשמי רצועת עזה. 21 באוגוסט 2020. רויטרס
יירוט רקטה ששוגרה מרצועת עזה/רויטרס

בשבוע שעבר נורו שתי רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, ויורטו על ידי כיפת ברזל. בעקבות השיגורים, אזעקות הופעלו בעיר אשדוד ובאזור השפלה. תושבים רבים במרכז דיווחו כי שמעו פיצוץ עז, ובבת ים אותרו רסיסי יירוט שנפלו באזור הטיילת בעיר. לפחות שלושה נפגעי חרדה קיבלו טיפול רפואי בחולון, בת ים ואשדוד, לא דווח על נפגעים בגוף.

לפי צה"ל, זוהה "שיגור אחד שלא הפעיל התרעה במרחב אשדוד בהיעדר צורך", וכן "שיגור נוסף שבעקבותיו הופעלו התרעות בעיר אשדוד ובמרחב השפלה". עוד נמסר כי "לוחמי ההגנה האווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות".

עוד בוואלה!

שכר יומי של 20 שקלים מעורר זעם בעזה. ללא פתרון כלכלי, חמאס בדרך למלחמה

לכתבה המלאה
מפעל באשקלון שנפגע מפגיעת רקטה 21 בנובמבר 2020. ללא, אתר רשמי
זירת הנפילה במפעל באשקלון/אתר רשמי, ללא
תיעוד תקיפת צה"ל ברצועת עזה. 22 בנובמבר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
תיעוד תקיפת צה"ל ברצועת עזה, הלילה/אתר רשמי, אתר רשמי

למחרת קיבלו בישראל מסרים דרך גורמים מצריים, לפיהם לחמאס לא הייתה כל כוונה לשגר רקטות לשטחה. גורמי ביטחון הבהירו כי הם בודקים האם מדובר בתקלה טכנית שקשורה למזג האוויר והביאה לשיגור הרקטות.

בצה"ל העריכו כי הירי בוצע מבורות שיגור של חמאס, ובתגובה לשיגורים תקפו מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים תשתית תת-קרקעית ועמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully