וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות נורו מרצועת עזה למרכז הארץ; צה"ל תקף עמדות חמאס בתגובה

באשדוד ובאזור השפלה נשמעו אזעקות צבע אדום בעקבות שני שיגורים מהרצועה. תושבי המרכז דיווחו כי שמעו פיצוץ עז, ורסיסי יירוט אותרו בבת ים. בתגובה לירי הרקטות, כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו תשתית תת-קרקעיות ועמדות של חמאס ברצועה

בווידאו: שתי רקטות נורו מרצועת עזה לישראל/וואלה! NEWS

שתי רקטות נורו הלילה (ראשון) מרצועת עזה לשטח ישראל, ויורטו על ידי כיפת ברזל. בעקבות השיגורים, אזעקות הופעלו בעיר אשדוד ובאזור השפלה. תושבי מרכז הארץ דיווחו כי שמעו פיצוץ עז, ובבת ים אותרו רסיסי יירוט שנפלו באזור הטיילת בעיר. לפחות שלושה נפגעי חרדה קיבלו טיפול רפואי בחולון, בת ים ואשדוד, לא דווח על נפגעים בגוף.

לפי צה"ל, זוהה "שיגור אחד לא הפעיל התרעה במרחב אשדוד בהיעדר צורך", וכן "שיגור נוסף שבעקבותיו הופעלו התרעות בעיר אשדוד ובמרחב השפלה". עוד נמסר כי "לוחמי ההגנה האווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות".

יירוט רקטה ששוגרה לעבר ישראל בשמי רצועת עזה. 21 באוגוסט 2020. רויטרס
יירוט רקטה ששוגרה לעבר ישראל בשמי רצועת עזה, אוגוסט/רויטרס

בתגובה לשיגורי הרקטות לעבר ישראל, מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים תקפו לפנות בוקר תשתית תת-קרקעית ועמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה. דובר צה"ל הוסיף כי "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה".

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, שרסיסי יירוט רקטה נפלו בשטח עירו, הודיע כי אין נפגעים בגוף. "אלו שהתעוררו בעקבות הפיצוץ, כיפת ברזל הופעלה לפני 20 דקות ככל הנראה בשל ירי, לא לכיוון בת ים", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. הוא הוסיף כי חלק מהרסיסים של טיל כיפת נפלו בכמה רחובות שסמוכים לטיילת וגם באזור החוף. "אנחנו עושים סריקות, אבל אין נפגעים והכל בסדר", אמר.

תמונות מזירת האירוע בבת ים בה נחתו חלקי מיירט. 15 בנובמבר 2020. דוברות איחוד הצלה, איחוד הצלה
חלקי טיל היירוט שנפלו בטיילת בת ים, הלילה/איחוד הצלה, דוברות איחוד הצלה

האזעקות למרכז הארץ מגיעות לאחר כחודש ללא שיגורי רקטות מרצועת עזה. בחודש שעבר, שתי רקטות נורו לעבר עוטף הרצועה ואשקלון, אחת מהן יורטה על ידי כיפת ברזל. בתגובה, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו יעדי חמאס ברצועת עזה. על פי צה"ל, חיל האוויר תקף אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתיות תת קרקעיות של ארגון הטרור.

אתמול תפס צה"ל חשוד שחצה את גדר הגבול מלבנון לישראל ונתפס על ידי כוחות צה"ל סמוך לגדר באזור הכפר רג'ר. החשוד נתפס בעקבות זיהויו על ידי תצפיות, והועבר לחקירת כוחות הביטחון. מוקדם יותר הערב, ירה צה"ל פצצות תאורה באזור הגבול, בעת החיפושים אחר החשוד. גורמי ביטחון מעריכים כי מדובר בניסיון של חיזבאללה לבחון את ערנות כוחות צה"ל לאורך הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully