וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה ששוגרה לעוטף עזה יורטה, צה"ל תקף בתגובה בדרום הרצועה

עודכן לאחרונה: 20.10.2020 / 23:32

כיפת ברזל יירטה את השיגור בשמי המועצה האזורית שער הנגב. זמן קצר לאחר מכן מטוסי ומסוקי קרב תקפו תשתית תת-קרקעית של חמאס בדרום הרצועה. השיגור אירע שעות ספורות אחרי חשיפת מנהרה התקפית שחדרה לישראל מאזור חאן יונס

בווידאו: תיעוד שיגור רקטה מרצועת עזה לשטח ישראל/צילום: דדי פולד, עריכה: איתי עמרם

רקטה שוגרה הערב (שלישי) מרצועת עזה לשטח המועצה האזורית שער הנגב, ויורטה על ידי כיפת ברזל. בעקבות הירי, התרעת צבע אדום נשמעה באזור הקיבוצים כפר עזה, נחל עוז וקיבוץ סעד, ולא דווח על נזק או נפגעים מהירי. זמן קצר לאחר מכן, מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו תשתית תת-קרקעית של חמאס בדרום הרצועה בתגובה לשיגור.

דובר צה"ל אישר כי אכן התבצע ירי. "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית", נמסר. במועצה האזורית שער הנגב מסרו כי מדובר ב"רקטה אחת שיורטה בהצלחה. אין נפגעים בגוף ואין נזק לרכוש".

יירוט רקטה ששוגרה לעבר ישראל בשמי רצועת עזה. 21 באוגוסט 2020. רויטרס
"אין נפגעים בגוף ואין נזק לרכוש". יירוט רקטה בשמי ישראל/רויטרס

זהו האירוע הביטחוני השני שמתרחש ביממה האחרונה בעוטף עזה. מוקדם יותר היום איתר צה"ל מנהרה התקפית שחדרה עשרות מטרים אל תוך שטח ישראל, מאזור חאן יונס שבדרום הרצועה. כוחות הנדסיים של צה"ל חשפו את התוואי, שהתגלה במהלך בניית המכשול התת-קרקעי בגבול רצועת עזה. דובר צה"ל הבהיר כי המנהרה לא היוותה איום ליישובים הסמוכים לגבול ובימים הקרובים יפעלו לנטרלה.

לפי צה"ל, המנהרה ההתקפית נבנתה מבטון, אך לא חוצה את המכשול בגבול עם ישראל. גורמי צבא בפיקוד הדרום, שהיו בגבול בזמן פעילות חשיפת המנהרה, ציינו כי "זו אחת המנהרות העמוקות שאותרו בגבול".

איתור וחשיפת מנהרת טרור בדרום רצועת עזה-פעילות כוחות צה"ל במרחב הגדר. דובר צה"ל
איתור וחשיפת מנהרת טרור בדרום רצועת עזה-פעילות כוחות צה"ל במרחב הגדר/דובר צה"ל

חשיפת המנהרה מגיעה יום לאחר פריסת מחסומים צבאיים בגבול רצועת עזה בעקבות פעילות הנדסית בגדר. תחילה, עלה החשש לאירוע ביטחוני, והחקלאים בעוטף התבקשו לא להגיע לאזור. שעות ספורות לאחר מכן ההתרעה הוסרה וצה"ל הודיע כי אין הנחיות מיוחדות לפיקוד העורף ולא נשקפת סכנה ליישובים.

איתור וחשיפת מנהרת טרור בדרום רצועת עזה-פעילות כוחות צה"ל במרחב הגדר. דובר צה"ל
"אחת המנהרות העמוקות שאותרו בגבול". עבודות חשיפת המנהרה, היום/דובר צה"ל

הירי הערב מגיע פחות משבוע מאז הפעם האחרונה בה בוצע ירי מכיוון רצועת עזה לשטח ישראל. ביום שישי האחרון, רקטה שנורתה מעזה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. זאת, לאחר שנשמעה התרעת צבע אדום במושב נתיב העשרה. גם באירוע זה לא היו נפגעים או נגרם נזק. שבועיים קודם לכן נורתה גם כן רקטה מהרצועה, אז היא התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקף עמדה צבאית של חמאס בדרום הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully