וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסומים נפרסו בעוטף עזה בעקבות פעילות הנדסית; צה"ל: לא נשקף איום

עודכן לאחרונה: 19.10.2020 / 17:03

כוחות צבא גדולים הגיעו לגבול רצועת עזה לביצוע עבודות סמוכות לגדר. לאחר שהועלתה אפשרות לאירוע ביטחוני, צירים נחסמו וחקלאים הונחו שלא להתקרב לאזור. כמה שעות לאחר מכן צה"ל הסיר את החשש והודיע כי לא נשקף איום ליישובים

בווידאו: צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועת עזה/צילום: דובר צה"ל ורויטרס

צה"ל הציב היום (שני) מחסומים בגבול רצועת עזה בעקבות פעילות הנדסית בגדר. תחילה, עלה החשש לאירוע ביטחוני, והחקלאים בעוטף התבקשו לא להגיע לאזור. שעות ספורות לאחר מכן ההתרעה הוסרה וצה"ל הודיע כי אין הנחיות מיוחדות לפיקוד העורף ולא נשקפת סכנה ליישובים.

"בעקבות פעילות של צה"ל סמוך לגדר המערכת באזור מרכז המועצה, הנחה צה"ל על סגירת צירים המובילים לגבול וכן על הפסקת העבודות החקלאיות סמוך לגדר. מעבר לכך, אין שינוי בהנחיות לתושבים", הודיעה המועצה האזורית אשכול. "אנו בקשר שוטף עם גורמי הצבא ונעדכן בכל מידע רלוונטי נוסף".

חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, 19 באוקטובר 2020. אמיר בוחבוט
צה"ל הנחה על הפסקת העבודות החקלאיות סמוך לגדר. מחסום בגבול עזה, היום/אמיר בוחבוט

החשש הגיע ברקע ירי הרקטה מרצועת עזה למועצה האזורית אשקלון בערב שישי, שסיימה רגיעה של שבועיים באזור. התרעת צבע אדום הושמעה במושב נתיב העשרה, אך לבסוף הרקטה התפוצצה בשטח פתוח ולא דווח על נפגעים או נזק שנגרם.

רקטה נוספת נורתה מעזה שבועיים קודם לכן, גם היא התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקף עמדה צבאית של חמאס בדרום הרצועה.

עוד בוואלה!

ההישגים והפערים: המאזן שלאחר ההסכם עם חמאס

לכתבה המלאה
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, 19 באוקטובר 2020. אמיר בוחבוט
החשש הגיע ברקע ירי הרקטה מרצועת עזה. חיילים בגבול הרצועה, היום/אמיר בוחבוט

בתוך כך, ישראל מנהלת מגעים לקידום הסדרה מול חמאס בתיווך מצרים. בשבועות האחרונים התגלעו פערים מהותיים בין הצדדים. בעוד מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר מתעקש על תכנון של אזור תעשייה, פרויקטים גדולים והרחבת תשתיות, שר הביטחון בני גנץ העביר מסרים כי התהליכים יתקדמו רק בכפוף להתפתחות בתהליך השבויים והנעדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully