וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון; אין נפגעים

עודכן לאחרונה: 17.10.2020 / 0:51

התרעת צבע אדום נשמעה בנתיב העשרה לאחר שהרקטה שוגרה משטח רצועת עזה. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק. הירי מתרחש כשבועיים לאחר מקרה דומה במועצה האזורית חוף אשקלון ובצל מאמצי ההסדרה מול חמאס בתיווך מצרים

בווידאו: ירי הרקטה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון/צילום: דדי פולד

רקטה שנורתה מרצועת עזה התפוצצה הערב (שישי) בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון, זאת לאחר שנשמעה התרעת צבע אדום במושב נתיב העשרה. לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם.

לפני כשבועיים נורתה רקטה נוספת מרצועת עזה, אז היא התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקף עמדה צבאית של חמאס בדרום הרצועה.

הירי התבצע בצל המגעים שישראל מנהלת בתיווך מצרים לקידום הסדרה מול חמאס. בשבועות האחרונים התגלעו פערים מהותיים בין הצדדים: בעוד מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר מתעקש על תכנון של אזור תעשייה, פרויקטים גדולים והרחבת תשתיות, שר הביטחון בני גנץ העביר מסרים כי התהליכים יתקדמו רק בכפוף להתפתחות בתהליך השבויים והנעדרים.

שיגור רקטות מרצועת עזה, 8 באוגוסט 2018. רויטרס
רקטה התפוצצה בשטח פתוח. שיגור מרצועת עזה/רויטרס

כעת, לפי הערכות גורמי ביטחון, חמאס ינסה לחמם את הגבול כדי להאיץ את התהליך ולכפות על ישראל התקדמות במגעים. בנוסף, גורמים אחרים הבהירו לאחרונה כי על אף שהקטארים הגדילו את היקף הסיוע לחמאס בעשרות מיליוני דולרים, סינוואר לא יסתפק בכך וידרוש פרויקטים גדולים בלוחות זמנים קצרים.

בחודש שעבר תגבר צה"ל את אזור הדרום בסוללות כיפות ברזל כדי להיערך לאפשרות של שיגורי רקטות נוספים, לאחר שיותר מ-13 נורו מרצועת עזה לעבר אשדוד, אשקלון ועוטף עזה - בעת טקס החתימה על ההסכמים עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין בבית הלבן. כתוצאה מהירי, פגעה רקטה באשדוד ורקטה נוספת יורטה מעל אשקלון. מהפגיעה באשדוד נפצע גבר בן 62 באורח בינוני-קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully