וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה בשטח פתוח באשכול, צה"ל תקף עמדת חמאס ברצועת עזה

הנפילה לא גרמה לנפגעים או נזק, ובתגובה כלי טיס תקף מטרה של ארגון הטרור בדרום הרצועה. התושבים חוששים מהסלמה: "מקווים שלא יהיו רקטות בחג". התקרית מגיעה יום לפני חלוקת הכסף הקטארי. בחמאס הזהירו בעבר כי אם ישראל לא תיישם את ההבנות - הארגון "יחזור לסבב הסלמה"

בווידאו: תיעוד נפילת רקטה באשדוד/צילום: עיריית אשדוד, שמוליק דוד, מד"א ומשטרת ישראל

רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה הערב (שני) בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא ידוע על נזק או נפגעים. בתגובה לשיגור, כלי טיס של צה"ל תקף עמדה צבאית של חמאס בדרום הרצועה. השיגור מגיע יממה לפני החלוקה החודשית של הכסף הקטארי, במהלכה מאה אלף משפחות יקבלו כל אחת מאה דולרים.

"לא ציפינו שיהיה שקט, ידענו שמתישהו תהיה אזעקת צבע אדום. אנחנו חוששים מהסלמה בחג, מקווים שלא יהיו רקטות בחג הסוכות", העיד דניאל מטר, תושב כרם שלום. עם זאת הבהיר כי "אנחנו חזקים, שום דבר לא ירתיע אותנו. על כל ירי לעבר ישראל חייבת להיות תגובה הולמת של צה"ל".

תושב נוסף, גיא, דווקא הופתע לשמע ההתרעה. הוא סיפר כי "אנחנו רגילים בתקופה האחרונה לקורונה, ולא לצבע אדום. רצנו לממ"ד. אנחנו חוששים מהסלמה אבל מקווים מאוד שלא תהיה. רוצים שקט".

יירוט רקטה ששוגרה לעבר ישראל בשמי רצועת עזה. 21 באוגוסט 2020. רויטרס
יירוט רקטה ששוגרה לישראל בשמי רצועת עזה, אוגוסט/רויטרס

בחודש שעבר תגבר צה"ל את אזור הדרום בסוללות כיפות ברזל כדי להיערך לאפשרות של שיגורי רקטות נוספים, לאחר שיותר מ-13 נורו מרצועת עזה לעבר אשדוד, אשקלון ועוטף עזה - בעת טקס החתימה על ההסכמים עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין בבית הלבן. כתוצאה מהירי, פגעה רקטה באשדוד ורקטה נוספת יורטה מעל אשקלון. מהפגיעה באשדוד נפצע גבר בן 62 באורח בינוני-קשה.

רסיסי רקטות באשדוד, 15 בספטמבר 2020. ללא, פלאש 90
רסיסי רקטות באשדוד, בחודש שעבר/פלאש 90, ללא

גורמי ביטחון העריכו אז כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר לא מעוניין בהסלמה עם ישראל, במיוחד אחרי השיחות עם המשלחת המצרית בנושא ההסדרה. עם זאת, חבר הלשכה המדינית של חמאס, חליל אל-חיה, אמר כי לישראל יש חודשיים ליישם את ההבנות בין הצדדים - אחרת הארגון "יחזור לסבב הסלמה". לדבריו, הפלגים השונים ברצועת עזה היו מוכנים להיכנס ל"סבב של עימות, אפילו אם הוא היה מגיע להפצצת תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully