וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תגבר את סוללות כיפת ברזל בדרום; גנץ: התגובות אמש היו רק קצה הקרחון

הכוחות נפרסו בצל החשש שעלה מחידוש ירי הרקטות לדרום אמש, שהפר שקט בן כמה שבועות. עם זאת, גורמי ביטחון העריכו כי חמאס לא מעוניין בהסלמה, ועשוי לתת הזדמנות לקידום הרגיעה. שר הביטחון ביקר באוגדת עזה: "חמאס מפקיר את עתיד ילדי עזה"

בווידאו: גנץ בסיור בדרום "אם חמאס ימשיך בירי - התגובות של אמש יהיו רק קצה הקרחון"/מערכת וואלה! NEWS

צה"ל תגבר היום (רביעי) את אזור הדרום בסוללות כיפות ברזל כדי להיערך לאפשרות של שיגורי רקטות נוספים לאלו שנורו אתמול מרצועת עזה לעבר אשדוד, אשקלון ועוטף עזה. גורמי ביטחון העריכו כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר לא מעוניין בהסלמה עם ישראל בשלב זה, במיוחד אחרי השיחות עם המשלחת המצרית שביקרה בעזה בשבוע שעבר בנושא ההסדרה.

במערכת הביטחון טוענים כי לא הופתעו משיגורי הרקטות של חוליית סוררים יוצאי הג'יהאד האסלאמי לעבר ישראל אתמול סמוך לשעה 20:00. האפשרות שחוליות טרור ישגרו רקטות בעקבות החתימה על הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין עלו בהערכות המצב השבועיות.

סמוך לשעה 04:00 תקף צה"ל בהמלצת מפקד פיקוד הדרום האלוף הרצי הלוי מפעל לייצור רקטות שכלל חומרי נפץ, חומרים כימיים ותשתיות של החמאס.

חייל עומד בסמוך למערכת כיפת ברזיל בסמוך לגבול עם לבנון, 27 ביולי 2020. רויטרס
במערכת הביטחון טוענים כי לא הופתעו משיגורי הרקטות בתזמון זה. כיפת ברזל בדרום/רויטרס

לדברי גורמי ביטחון, המטרה הראשונה שהותקפה מוגדרת כ"כואבת מאוד לחמאס" ולכן פעילי הזרוע הצבאית של חמאס החליטו להגיב במהירות במטח רקטות לעבר ישראל. לאחר מכן, תקף צה"ל שתי מטרות נוספות. אחת מהן היא מנהרה תת קרקעית בלב עזה. בעקבות זאת שוגר מטח רקטות נוסף ובסך הכול שוגרו 15 רקטות, שמונה מהן יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים.

עוד בוואלה!

בנו של הפצוע הקשה מהרקטה באשדוד: "אסף מזון לנזקקים ונפצע כשרץ להתגונן"

לכתבה המלאה
שר הביטחון, בני גנץ, ביקר  באוגדת עזה, עם השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, 16 בספטמבר 2020. אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון, אתר רשמי
גנץ במהלך הסיור באוגדת עזה, היום/אתר רשמי, אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון

ברקע תגבור הכוחות, שר הביטחון, בני גנץ, ערך היום ביקור באוגדת עזה, ביחד עם השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני.

גנץ קיים הערכת מצב בהמשך לאירועים הביטחוניים, ואמר: "בזמן שמדינת ישראל צועדת לעתיד בטוח וטוב יותר, הנהגת החמאס מפקירה את עתידם של ילדי עזה ומביאה עליהם אסון. אני דורש מהחמאס לדאוג לשמור על השקט. אם יימשך הירי, התגובות של אמש יהיו רק קצה הקרחון".

רסיסי רקטות באשדוד, 15 בספטמבר 2020. ללא, פלאש 90
מקום נפילת הרקטה באשדוד, אמש/פלאש 90, ללא

גנץ התייחס אמש ליחסים מול הנהגת חמאס ברצועה בשיחה עם כתבים צבאיים. הוא אמר כי "אנחנו צריכים לעשות מאמצי הסדרה ברצועת עזה. הם רוצים לפתח אזור תעשייה, רוצים לפתח צינור גז, רוצים לפתח כל מיני דברים אחרים. אני סבור שההכנסה שלהם בפועל צריכה להתעכב עם התקדמות בנושא השבויים והנעדרים. אני לא אופטימי. במובן הזה אני סקפטי שהדבר הזה ירוץ מהרבה מאוד סיבות".

זו לא הפעם הראשונה הקיץ שצה"ל מתגבר את הדרום בסוללת כיפת ברזל. בסוף החודש שעבר פרסו בצבא כמה סוללות באזור, מחשש להתדרדרות ביטחונית במסגרתה ארגוני הטרור ברצועה ישגרו מטחי רקטות כבדים לעבר אשדוד, ואף צפונה ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully