וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 רקטות נורו בלילה לשטח ישראל; צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה

אמיר בוחבוט, יניר יגנה ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 16.9.2020 / 9:53

חיל האוויר תקף יעדים של חמאס, בהם מפעל לייצור אמל"ח ומתחם אימונים. זאת בעקבות זיהוי של 13 שיגורים בעוטף, שכתוצאה מהם נפצע קשה תושב אשדוד. 8 מהרקטות יורטו ע"י כיפת ברזל. הירי בוצע שעות לאחר חתימת הסכמי הנורמליזציה עם בחריין והאמירויות

בווידאו: תיעוד נפילת רקטה באשדוד/צילום: עיריית אשדוד, שמוליק דוד, מד"א ומשטרת ישראל

צה"ל תקף הלילה (רביעי) יעדים של ארגון חמאס ברצועת עזה - כך הודיע דובר צה"ל. זאת בתגובה למטחי רקטות ששוגרו משטחה במהלך הלילה לעבר ישראל. בין היעדים שנפגעו בתקיפה היה מפעל לייצור אמצעי לחימה ומתחם אימונים צבאי של חמאס.

"מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועה", נמסר מדובר צה"ל. "במהלך התקיפה הותקפו כעשרה יעדי טרור במפעל לייצור אמצעי לחימה וחומרי נפץ, ומתחם צבאי המשמש לאימונים וניסויי ירי רקטי של ארגון הטרור חמאס". בנוסף, הותקפה גם תשתית תת קרקעית של הארגון. עוד אמרו כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה".

במהלך הלילה זוהו 13 שיגורים משטח הרצועה לעבר ישראל - כשמונה מהם יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. מוקדם יותר נשמעו התרעות צבע אדום בעוטף עזה, בגבים, איבים, מכללת ספיר, מפלסים, ניר משה וניר עם, וכן בעיר שדרות.

נזקי תקיפת צה"ל בעזה בתגובה לירי הרקטות לדרום 15 בפסטמבר 2020. רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות, הלילה/רויטרס

ההתרעה הראשונה הופעלה סמוך לשעה 04:30. כעשרים דקות מאוחר יותר, הופעלו בשנית התרעות בשדרות ובמרחב. התרעות נוספות הופעלו לאחר השעה 05:00, במקביל לדיווחים הפלסטיניים על תקיפות ברצועה.

אתמול בערב בוצע שיגור נוסף לעבר ישראל, במקביל לטקס חתימת הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין בוושינגטון. כתוצאה מהירי, פגעה רקטה באשדוד ורקטה נוספת יורטה מעל אשקלון.

מהפגיעה באשדוד נפצעו גבר בן 62 באורח בינוני-קשה, וארבעה נפצעו קל, בהם אישה בהריון שנפגעה מרסיסים. הגבר נפצע בעת שהיה בדרכו לחלק לחם למשפחות נזקקות, וכמו שאר הפצועים הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסותא בעיר. אולם, על פי בית החולים, במהלך הלילה חלה הדרדרות במצבו, שהפך לקשה, למרות שאינו נמצא בסכנת חיים. הוא סובל מפציעה רב מערכתית בעודו מורדם ביחידה לטיפול נמרץ.

תקיפת צה"ל ברצועה, הלילה

בווידאו: צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועת עזה/צילום: דובר צה"ל ורויטרס

חאזם קאסם, דובר חמאס, אמר בתגובה לירי הטילים כי "ההתנגדות מוכיחה בכל פעם את יכולתה לייצב את המשוואות עם הכיבוש ולמנוע ממנו לשנות את כללי העימות. תגובתנו האמיצה היום נועדה למנוע את התוקפנות הציונית על רצועת עזה וכתגובה להפצצת אתרי ההתנגדות".

לדבריו, הירי בא ברקע החתימה על הסכם הנורמליזציה עם האמירויות ובחריין. "בעוד שחלקים רצו שהסוגיה הפלסטינית לא תהיה נוכחת באמצעות חתימה על הסכמי נורמליזציה עם הכיבוש בבית הלבן, אנו מוכיחים היום שהיא נוכחת בשל איתנות עמנו על אדמתו, והקורבנות הגדולים שלו".

נזקי תקיפת צה"ל בעזה בתגובה לירי הרקטות לדרום 15 בפסטמבר 2020. רויטרס
חמישה נפצעו בנפילת הרקטה באשדוד אמש. תקיפת צה"ל ברצועה, הלילה/רויטרס

גם גדודי נאצר צלאח א-דין, המציגים עצמם כ"וועדות ההתנגדות האסלאמית", התייחסו לתקיפה במהלך הלילה ואמרו כי "ההתנגדות הוכיחה היום שזמן השתיקה הסתייים. אש תפגוש אש גדולה יותר. אנחנו אלה שיסיימו כל סבב עתידי, ושיידע הכיבוש שהשיח שלנו מעתה ואילך לא יהיה אלא דרך קני הרובים והמרגמות שלנו".

בעקבות הירי לדרום, קיים שר הביטחון בני גנץ התייעצות ביטחונית בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, בסיומה העביר את הנחיותיו לצה"ל וגורמי הביטחון. גנץ אמר כי "בערב היסטורי של שלום, קיבלנו תזכורת מאויבינו שעלינו תמיד להיות חזקים ודרוכים כדי להגן על תושבי ישראל, בכל זירה ובכל עת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully