וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח לעבר הדרום: פגיעה ישירה בבית בשדרות, גל תקיפות בעזה

עודכן לאחרונה: 21.8.2020 / 8:24

12 רקטות שוגרו מהרצועה, אחת מהן פגעה ישירות בבית בשדרות ונגרם נזק רב למבנה. בעל הבית סיפר: "המקום נחצה לשניים, היה לנו נס". צוותי מד"א העניקו טיפול ל-3 נפגעות חרדה, ולבת 52 שנפצעה בדרך למרחב המוגן. כיפת ברזל יירטה 9 שיגורים, וצה"ל תקף בעזה בפעם ה-3 מאמש

בווידאו: פגיעת רקטה בבית בשדרות/צילום: יניב כליף, TPS, דו"צ עריכה: עמית שמחה

בית בשדרות נפגע הלילה (שישי) מרקטה, במסגרת מטח שכלל 12 שיגורים מרצועת עזה לעבר העיר. הרקטה פגעה בגג הממ"ד בו שהו בני המשפחה, ולאחר מכן חדרה לתוך פרגולה וקראוון סמוך. צוותי מד"א העניקו טיפול לשלוש נפגעות חרדה באזור הבית שנפגע, כמו גם לאישה בת 52 שנפצעה בגפיים בזמן שרצה למרחב המוגן.

בסמוך לשעה 02:30 בלילה נשמעו התרעות צבע אדום גם בניר עם ואיבים. בסך הכל, מערכת כיפת ברזל יירטה תשע מהרקטות שנורו משטח הרצועה לעבר ישראל.

בעל הבית, שלמה מלכה, תיאר את רגעי פגיעת הרקטה. "היא חתכה את הבית לשניים", סיפר. "היא פגעה בגג של הממ"ד ואז חדרה לתוך פרגולה ולקראוון". לדבריו, "הקראוון הגן על הבית שממול, אם זה היה ממשיך לשם, הנזק היה יותר גדול - גם בנפש".

"היה לנו נס", המשיך מלכה. "לא שמענו בכלל את התרעת הצבע האדום, התעוררנו מהפיצוץ. הרקטה פגעה בגג של הממ"ד, והוא הציל אותנו".

פגיעה בבית בשדרות במטח הרקטות מרצועת עזה לישראל. 20 באוגוסט 2020. ללא, אתר רשמי
"היה לנו נס". פגיעת הרקטה בשדרות, הלילה/אתר רשמי, ללא
פגיעת רסיס יירוט של רקטה בבית בשדרות. 20 באוגוסט 2020. ללא, אתר רשמי
"המקום נחתך לשניים, הממ"ד הציל אותנו". הבית בשדרות שבו פגעה רקטה, הלילה/אתר רשמי, ללא

בתגובה לירי הרקטות במהלך הלילה, צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה, בפעם השלישית מאז אמש, וזה הלילה העשירי ברציפות. על פי דובר צה"ל, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו תשתיות תת-קרקעיות בדרום הרצועה. מוקדם יותר, תקפו הכוחות מתחם צבאי של ארגון הטרור, שכלל אתר לייצור אמצעי לחימה רקטיים. כמו כן, אמש תקף חיל האוויר ‫אתר לייצור בטון המשמש לבניית תשתיות תת-קרקעיות ומנהרות של הארגון. זאת, בתגובה לשיגור בלוני הנפץ ובלוני התבערה לשטח ישראל במהלך היום.

בחמאס אמרו כי "לא יהססו לנהל מערכה עם האויב כל עוד נמשך המצור". דובר חמאס פאוזי ברהום מסר "ברכות להתנגדות הפלסטינית שלקחה על עצמה את האחריות להגן על עמנו ולהגיב ישירות על הסלמת הכיבוש והמשך המצור על עזה". לדבריו, "תגובת ההתנגדות מדגישה שהיא המגן על העם הזה ושהיא לא תהסס לנהל מערכה עם האויב כל עוד נמשכים ההסלמה ההפצצה והמצור. על הכיבוש הישראלי לשאת בתוצאות ולשלם את מחיר המשך המצור, שיבוש חיי התושבים והפצצת מוצבים של ההתנגדות. הוא לא יצליח לשבור את הנחישות של עמנו וההתנגדות שלו".

תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי רקטות לעבר ישראל. 20 באוגוסט 2020. רויטרס
יירוט כיפת ברזל מול מטח רקטות מרצועת עזה, הלילה/רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי רקטות לעבר ישראל. 20 באוגוסט 2020. רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, הלילה/רויטרס

כשעה לאחר התקיפה הראשונה ברצועה, בסביבות השעה 23:30, התרעות צבע אדום נשמעו בכיסופים שבמועצת אשכול, ודובר צה"ל מסר כי שלוש רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. קודם לכן, בסביבות השעה 22:25, שתי רקטות שוגרו לעבר ישראל, אך נפלו בשטח הרצועה. במועצה האזורית שער הנגב אמרו כי זיהו את הירי, אך לא נשמעה התרעת צבע אדום באזור ולא דווח על נזק או נפגעים.

המתיחות בדרום נמשכת בשבועיים האחרונים, עם שגרה הכוללת הפרחת בלוני תבערה לעבר יישובי העוטף, במקביל לתקיפות ליליות של צה"ל בתגובה לכך. רק אתמול צוותי כיבוי יחד עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים בסיוע צה"ל, רבש"צים ומתנדבים פעלו לכיבוי 42 שריפות, שפרצו עקב שיגור בלוני תבערה ונפץ בנגב המערבי. מרבית השריפות פרצו בשדות קוצים באזור, והוגדרו כ"קטנות ולא מסוכנות".

תקיפת צה"ל בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל 20 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, הערב/אתר רשמי, -

אתמול פרצו 28 שריפות כתוצאה משיגור בלוני תבערה. בסך הכול, יותר מ-200 שריפות פרצו בשבועיים האחרונים ברחבי הנגב המערבי בשל שיגור הבלונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully