וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים למתיחות בעוטף עזה: 28 שריפות פרצו כתוצאה מבלוני תבערה

19.8.2020 / 20:41

צוותי כיבוי פועלים משעות הבוקר בעוטף עזה בניסיון להשתלט על מוקדי האש. שיגור בלוני הנפץ נמשך כשבועיים, בעוד צה"ל הגיב בתקיפות ברצועה במשך שמונה לילות ברציפות. גנץ נפגש עם ראשי רשויות בדרום: "שינינו את המשוואה בעזה, אין הפרות ביטחוניות שלא מקבלות מענה"

בווידאו: תקיפת צה"ל בעזה בתגובה לירי לעבר ישראל/מתוך טוויטר

28 שריפות פרצו היום (רביעי) בעוטף עזה כתוצאה משיגור בלוני תבערה. צוותי כיבוי פועלים משעות הבוקר לכיבוי מוקדי השריפות יחד עם צוותי קק"ל, רשות הטבע והגנים וכוחות צה"ל. מכבאות והצלה נמסר כי "מרבית השריפות היו קטנות ולא מסוכנות".

יותר מ-200 שריפות פרצו בשבועיים האחרונים ברחבי הנגב המערבי בשל שיגור בלוני התבערה מרצועת עזה. בתגובה תקף צה"ל במשך שמונה לילות רצופים מטרות של חמאס ברחבי הרצועה.

שר הביטחון בני גנץ נועד היום עם ראשי רשויות מהדרום בעקבות המתיחות. "שינינו את המשוואה בעזה", אמר גנץ. "מאז שאני בתפקיד - אין הפרות ביטחוניות שלא מקבלות מענה. אנחנו יודעים לפגוע לא רק במבנים ומטרות אלא גם במי שפועל מתוכם. לישראל אין אינטרסים ברצועה, מלבד השבת הבנים ושקט מוחלט. אם שתי המטרות האלו יושגו, נוכל לפתח את עזה".

נתיב העשרה וקיבוץ ארז שריפות - חמל. אמנון זיו קבט חוף אשקלון, יניב כליף
שריפה סמוך לנתיב העשרה/יניב כליף, אמנון זיו קבט חוף אשקלון

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול עם ראשי רשויות בעוטף עזה. הוא הסביר כי לאור ההסלמה, ישראל נערכת לאפשרות של סבב לחימה. "אימצנו מדיניות של דין שריפה כדין רקטה. אנחנו פועלים כבר עשרה ימים ברציפות בהפצצת תשתיות של חמאס וארגוני הטרור. אנחנו גם מטילים סנקציות שונות בתחומים שחשובים גם לחמאס", אמר.

עוד בוואלה!

בשדרות מודאגים מההסלמה: "סגרו הסכם עם האמירויות והותירו אותנו מאחור"

לכתבה המלאה
שר הביטחון בני גנץ נפגש בלשכתו עם ראשי רשויות מהדרום.
במפגש השתתפו שר החקלאות ותושב העוטף אלון שוסטר, מפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני , ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, וראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו.. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
גנץ בפגישה עם ראשי רשויות בדרום, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

נתניהו הזהיר את הנהגת חמאס והג'יהאד האסלאמי מההתפתחויות, ורמז לאפשרות של סיכולים ממוקדים. "חמאס יעשה טעות גדולה מאוד אם הוא ימשיך בזה. הוא מקבל כבר עכשיו אינדיקציה לאן זה יוביל, הוא בוודאי יזכור לאן זה הוביל ואני מקווה שגם הג'יהאד האסלאמי יזכור לאן זה הוביל", אמר.

"אנחנו לא חסכנו בשום אמצעי, לרבות במקרה הצורך של התפתחות המערכה, גם של סיכולים ממוקדים, וגם היום אין לנו מגבלה כזאת", הוסיף נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully