וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לבלוני התבערה: צה"ל תקף תשתיות תת-קרקעיות ברצועת עזה

מטוסי קרב וכלי טיס תקפו תשתיות של חמאס לאחר שבמהלך היום פרצו יותר מ-20 שריפות בשטח ישראל בשל שיגור הבלונים, אחת מהן בחצר גן ילדים ריק מאדם בשדרות. זהו הלילה השביעי ברציפות שצה"ל תוקף יעדים ברצועה

בווידאו: צה"ל תקף תשתיות תת-קרקעיות ועמדות תצפית של חמאס ברצועת עזה/מערכת וואלה! NEWS

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו תשתיות תת-קרקעיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה - כך הודיע הלילה (שלישי) דובר צה"ל. זהו הלילה השביעי ברציפות שצה"ל תוקף יעדים ברצועה, כאשר אמש תקפו טנקים של צה"ל עמדות תצפית של חמאס בצפון הרצועה. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה לשטח ישראל, לאחר שבמהלך היום פרצו יותר מ-20 שריפות באזור המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב.

בעקבות אחד מהשיגורים, פרצה שריפה בחצר גן ילדים בשדרות, לא היו ילדים במקום אך נגרם נזק למחסן שעלה באש. צוותי הכיבוי השתלטו על הדליקה, ונפתחה חקירה לבירור נסיבות התקלחות האש. מעבר לכך, פרצה שריפת קוצים גם בנחל גרר שליד נתיבות.

במוקדי הדליקות פעלו צוותי כיבוי, יחד עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים, בסיוע כוחות צה"ל ומתנדבים. בכבאות והצלה ציינו כי "מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות", והוסיפו כי "שיתוף הפעולה המלא בין כלל הכוחות בנוסף לפריסה מיטבית בשטח, מאפשרים שליטה מהירה ואת בלימת התפשטות האש".

תקיפת צה"ל ברצועת עזה, 18 באוגוסט 2020. רשתות חברתיות, צילום מסך
תקיפת צה"ל ברצועה, הלילה/צילום מסך, רשתות חברתיות

שיגור בלוני התבערה ותקיפת צה"ל הלילה מגיעים בהמשך להסלמה מול חמאס, בעוד שמשלחת מצרית נכנסה לרצועת עזה דרך מעבר רפיח, על מנת לדון עם הנהגת ארגון הטרור בנושא מאמצי ההרגעה. המשלחת צפויה להעביר מסרים מישראל על הניסיון לקדם את פעימת התשלומים מקטאר, יחד עם אפשרויות פיתוח לפרויקטים אזרחיים. בצה"ל העריכו כי התיווך המצרי יביא לשינוי בשטח, וימנע מחמאס להביא להידרדרות המצב באזור.

עוד בוואלה!

בלון תבערה נחת בגן בשדרות וגרם לשריפה ולנזק, לא היו ילדים במקום

לכתבה המלאה

ב-11 הימים האחרונים משוגרים בלוני תבערה מרצועת עזה לשטח העוטף, ואלה גרמו ליותר מ-150 דליקות ולשריפה של יותר מאלף דונמים. זאת, בנוסף לשיגור רקטה בלילה שבין שבת לראשון, שהתפוצצה בחצר בית בשדרות ופצעה באורח קל תושב העיר בן 58, שנפגע משברי זכוכית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully