וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשדרות מודאגים מההסלמה: "סגרו הסכם עם האמירויות והותירו אותנו מאחור"

תושבי העיר התרגשו מההכרזה על נרמול היחסים, אך לאחר התפוצצות הרקטה בחצר בית הביעו חשש כי הטרור בדרום רק יתגבר. הם קראו להגיב בתקיפות נגד חמאס ומאוכזבים ממדיניות הממשלה. "אנחנו למודי ניסיון, התגובות של צה"ל לא אפקטיביות, טפטוף הרקטות יהפוך למבול"

בווידאו: רקטה התפוצצה בחצר בית בשדרות/צילום: דוברות משטרה ישראל, סדי בוהדנה, תיעוד מבצעי מכבי אש ושי מכלוף

תושבי שדרות הזהירו הבוקר (ראשון) מפני התגברות הטרור, על אף ההכרזה על ההסכם עם איחוד האמירויות הערביות. רקטה התפוצצה הלילה בחצר בית בעיר, לאחר הפרות סדר בגדר הגבול בצפון רצועת עזה וכשבועיים של שיגור בלוני תבערה.

"עשינו שלום עם איחוד האמירויות, כולם מתלהבים, ובינתיים אותנו השאירו מאחור", מחתה תושבת העיר מורן הילה מדמוני. "אנחנו ממשיכים לחיות במלחמה. לא ישנו כל הלילה, הטרור ממשיך וגם בלילות הבאים נישן בחדרים הממוגנים. כל צבע אדום ורקטה מחזירים אותנו אחורה".

גם חגית, תושבת נוספת, מביעה דאגה מפני סבב הסלמה נוסף. לדבריה, "שכחו אותנו. כל יום נשרפים לידינו שטחים, אנחנו לכודים בידי חמאס. צריך לתת להם מכה קשה, שלא יחזרו טפטופי הרקטות ובלוני התבערה".

רקטה שנורטה מעזה נחתה בחצר בית בשדרות, נזק נגרם למקום, 16 באוגוסט 2020. פלאש 90, פלאש 90
נזקי הרקטה שפגעה בבית בשדרות, הלילה/פלאש 90, פלאש 90

בתיה קטר, המתגוררת אף היא בשדרות, מצטרפת לדברי שכנתה והביעה אכזבה ממדיניות הממשלה. קטר הדגישה כי "מדיניות ההבלגה של צה"ל צריכה להיפסק. יש חשש ופחד אצל התושבים מהסלמה, ככה זה מתחיל בכל פעם".

"לצערי אנחנו למודי ניסיון. הטפטוף של הרקטות יהפוך למבול ולהסלמה, שכדאי למנוע אותה כבר היום", הוסיפה.

בתיה קטר. באדיבות המצולמים
"ככה זה מתחיל בכל פעם". קטר/באדיבות המצולמים

תושב שדרות נוסף, אורי גבאי, תיאר את החשש מהסלמה בקרב תושבי העיר. "שמענו את הפיצוצים של יחידות הבלבול הליליות של החמאס בסוף השבוע, והבנו שנשמע אזעקה אצלנו בקרוב, לכן לא הופתענו לחלוטין", סיפר. "תמיד אנחנו מתכוננים להסלמה, במיוחד שמתחילים הטיפטופים ואז ישנו חשש גדול יותר. ישנו בממ"ד אתמול בלילה, אנחנו לא לוקחים סיכונים".

גבאי גם מתח ביקורת על יכולת ההרתעה של ישראל. "התגובות של צה"ל כרגע הן לא אפקטיביות ולא מרתיעות את החמאס", אמר. "אם זו התגובה, עדיף לא לפעול ולהמשיך בשגרה. אנחנו מצפים לתגובה קשה וחריפה".

אורי גבאי. -, אתר רשמי
"התגובות של צה"ל לא אפקטיביות". אורי גבאי משדרות/אתר רשמי, -

תושב העיר בן 58 נפצע הלילה באורח קל מרסיסי זכוכית, כשרקטה ששוגרה מרצועת עזה נפלה בחצר ביתו. בתגובה לשיגור תקף חיל האוויר כמה מטרות חמאס ברצועת עזה, בהן מתחם צבאי לאחסון אמצעי לחימה. שעות ספורות קודם לכן תקף צה"ל תשתיות נוספות של ארגון הטרור בעקבות הפרחות בלוני התבערה והפרות הסדר על גדר הגבול.

במהלך תקיפת צה"ל ברצועה נפגע בשוגג מבנה בית ספר, כתוצאה מתקלה טכנית בחימוש והאירוע תוחקר. "חמאס מציב מטרות צבאיות בלב אוכלוסיה אזרחית צפופה", נמסר מצה"ל. "אנו נוקטים באמצעי זהירות, ככל הניתן, לצמצום פגיעה אפשרית באזרחים ובמבנים אזרחיים במהלך הפעילות הצבאית".

רקטה שנורטה מעזה נחתה בחצר בית בשדרות, נזק נגרם למקום, 16 באוגוסט 2020. פלאש 90, פלאש 90
נזקי פגיעת הרקטה בשדרות, היום/פלאש 90, פלאש 90

מזה עשרה ימים משוגרים בלוני תבערה מרצועת עזה לשטח עוטף עזה, שגרמו לכ-150 דליקות ולשריפה של יותר מאלף דונמים. בתגובה לשיגורים הבלתי פוסקים, צה"ל תקף בכמה הזדמנויות שונות יעדים של חמאס ברצועת עזה, בהם תשתיות תת קרקעיות, מתחמים צבאיים ומטרות נוספות.

רק היום פרצו עשרות שריפות בשל בלוני הנפץ בשטחי המועצות האזוריות בעוטף, וכמה בלוני תבערה אותרו בחצרות בתים בנתיבות ובבאר שבע, וכן סמוך למבנה בשדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כתוצאה מבלוני הנפץ התקלחה אמש שריפה בשטח חקלאי במועצה האזורית אשכול, ונפגעו עשרות עצי אבוקדו. הנגרם נזק נאמד בהיקף של מאות אלפי שקלים.

בעקבות השיגור המתמשך של בלוני הנפץ, צה"ל החל לשלוח מסרוני אזהרה לפלסטינים שמתגוררים במרחב גדר המערכת. המסרונים התריעו מפני פגיעה במקרה של הפרחת בלוני תבערה.

רקטה שנורטה מעזה נחתה בחצר בית בשדרות, נזק נגרם למקום, 16 באוגוסט 2020. פלאש 90, פלאש 90
הבית שנפגע מרקטה בשדרות, היום/פלאש 90, פלאש 90

בשל המתיחות בדרום, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה קיים הערב הערכת מצב בגבעת קובי שבשדרות. "צה"ל הגיב בתקיפות מהאוויר ומהיבשה על ההצתות, והתגובות הללו מבהירות לחמאס שלא נקבל בהכלה ייצוא של טרור מעזה לשטחנו בשום צורה - לא בצורת טילים או בצורת בלונים", אמר אוחנה בשדרות. "בימים הקרובים נדע אם פנינו להסלמה רחבה יותר או לרגיעה, וזאת לאור כניסתה הצפויה של המשלחת המצרית לעזה".

אוחנה הוסיף כי "אנחנו נערכים לשתי אפשרויות, גם בהיבטים צבאיים לתקיפות נרחבות יותר על חמאס, וגם בהיבטי ניטרול האיום ושמירה על העורף. מי שינסה את מדינת ישראל צריך לדעת - הוא יילך בדרכיהם של קודמים שניסו".

אוחנה בשדרות: "בימים הקרובים נדע אם פנינו להסלמה"

בווידאו: השר אוחנה מתייחס להסלמה בדרום/צילום: שי מכלוף

גורמים במערכת הביטחון טענו כי הרשות הפלסטינית צפויה לספוג הידרדרות במעמדה האזורי בעקבות ההסכם עם האמירויות. הם הזהירו כי ההפסד של הרשות מהמהלך עלול להשפיע גם על ישראל, כשהחשש העיקרי הוא פעולות מחאה והסתה ביהודה ושומרון וברצועת עזה שיביאו להתגברות הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully