וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה בחצר בית בשדרות, גבר נפצע קל; צה"ל תקף בעזה

עודכן לאחרונה: 16.8.2020 / 10:09

בן 58 נפצע מפגיעת רסיס רקטה שנפלה בביתו בעיר. בתגובה לירי, תקף צה"ל כמה יעדי חמאס בדרום רצועת עזה. מוקדם יותר תקף חיל האוויר יעדים אחרים ברצועה, בשל הפרחת בלוני התבערה. שר הביטחון הורה לסגור את מרחב הדיג ברצועה עד להודעה חדשה

בווידאו: רקטה התפוצצה בחצר בית בשדרות/צילום: דוברות משטרה ישראל, סדי בוהדנה, תיעוד מבצעי מכבי אש ושי מכלוף

רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה הלילה (ראשון) בחצר בית בשדרות. זאת לאחר שמערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט שניים מהשיגורים. בעקבות הנפילה, גבר בן 58 נפגע באורח קל משברי זכוכיות ושתי נשים נוספות נחבלו בדרכן למרחב המוגן.

בתגובה לשיגור תקף חיל האוויר כמה מטרות חמאס ברצועת עזה, בהן מתחם צבאי לאחסון אמצעי לחימה. מוקדם יותר הלילה תקף צה"ל תשתיות נוספות של ארגון הטרור בעקבות הפרחות בלוני התבערה והפרות הסדר על גדר הגבול.

בשל התקריות האחרונות בדרום, שר הביטחון בני גנץ הורה על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה עד להודעה חדשה. חיל הים החל לאכוף את הסגר הימי, וביצע ירי הרתעתי בתגובה לדייגים פלסטינים שהפרו את ההנחיה.

רסיס הרקטה בבית בשדרות - 16 לאוגוסט 2020. תיעוד מבצעי כיבוי והצלה, דוברות כב"ה
רסיס הרקטה בבית בשדרות, הלילה/דוברות כב"ה, תיעוד מבצעי כיבוי והצלה

"היינו במיטה ושמענו שריקה", סיפר רפאל, שבחצר ביתו בשדרות נחתה הרקטה. "קמנו, רצנו לממ"ד, שמענו פיצוץ גדול. עוד לא נכנסנו לממ"ד זה התפוצץ. היה מפחיד. יצאנו החוצה וראינו את הכול שבור, כל הזכוכיות והשברים נכנסו לבית - היה לנו מזל. זה נס".

מרינה, שבעלה נפצע מרסיסי הזכוכית בעקבות נפילת הרקטה, אמרה לוואלה! NEWS כי "היה צבע אדום ובום חזק. מפחיד זה לא מילה. חשבתי שזה חלום. כל הבית דם, בעלי נפגע ברגל וכל הבית שלנו עם זכוכית. בעלי שאל אותי איפה אני. אני מחפשת אותו ולא ראיתי כלום".

לדברי דליה, שליד ביתה נפלה הרקטה, "היה פיצוץ חזק. שמענו בום אדיר, היה פחד, יצאתי החוצה וראיתי את הבית של השכן מלא בעשן. בשדרות אין שגרה. אנחנו חיים כבר 21 שנה תחת אש ואי וודאות".

סימני דם על רצפת הבית בשדרות, שבחצרו נפלה הרקטה - 16 לאוגוסט 2020. -, אתר רשמי
סימני דם על רצפת הבית בשדרות, הלילה/אתר רשמי, -

מוקדם יותר הלילה תקף צה"ל כמה יעדים של חמאס ברצועה, בהם מתחם צבאי ותשתיות תת-קרקעיות. זאת בתגובה להפרחת בלוני התבערה לעבר דרום הארץ והפרות הסדר אתמול בגדר הגבול בצפון רצועת עזה.

מאות מפגינים הבעירו צמיגים והשליכו מטענים ורימונים לעבר גדר המערכת. כמו כן, זוהו כמה ניסיונות התקרבות לעבר הגדר. לוחמי צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות על מנת לעצור את ההתפרעות.

"צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ולהפרת ריבונותה", נמסר מדובר צה"ל. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

נפילת רקטה ליד בית בשדרות - 16 לאוגוסט 2020. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
שוטר בזירת נפילת הרקטה בשדרות, הלילה/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

19 שריפות פרצו אתמול בנגב המערבי כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה לשטח ישראל. עיקר השריפות פרצו במועצות האזוריות, אשכול, שער הנגב וחוף אשקלון. צוותי כיבוי יחד עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים, ובסיוע של צה"ל, רבש"צים ומתנדבים פעלו לכיבוי השריפות, שרובן אירעו בשדות קוצים והיו קטנות ולא מסכנות. הפרחת בלוני התבערה נמשכת, למרות שגם בלילה שבין שישי לשבת תקף צה"ל שורה של יעדי טרור של חמאס ברחבי רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully