וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף מטרות של חמאס ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 25.8.2020 / 14:14

דובר צה"ל הודיע כי טנקים תקפו עמדות צבאיות בדרום הרצועה, לאחר שאתמול בוצעו שיגורים לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה ופרצו 22 שריפות כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה. צה"ל הורה לחקלאים לחדול מעבודתם סמוך לגבול, מחשש לירי צלפים ולהפרות סדר בצד הפלסטיני

בווידאו: פגיעת רקטה בבית בשדרות/צילום: יניב כליף, TPS, דו"צ עריכה: עמית שמחה

טנקים של צה"ל תקפו במהלך הלילה עמדות צבאיות של חמאס בדרום רצועת עזה - כך הודיע הבוקר (שבת) דובר צה"ל. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות משטח הרצועה לכיוון ישראל. צה"ל אישר אמש כי רקטה שנורתה לעבר שדרות יורטה על ידי כיפת ברזל, ורקטה נוספת התפוצצה בשטח הרצועה, סמוך לגדר הגבול. התרעת צבע אדום הופעלה גם במועצה האזורית שער הנגב.

הירי לעבר הרצועה בא על רקע המתיחות באזור, שהסלימה בשבועיים האחרונים עם חידוש הפרחת בלוני התבערה מהרצועה, ותקיפות התגובה מצד צה"ל. אתמול החליטו בצה"ל לחסום לתנועה כמה כבישי גישה סמוך לגדר הגבול, והנחו את חקלאי האזור לחדול מעבודתם מחשש לירי צלפים ולהפרות סדר שיתפתחו בצדו הפלסטיני של הגבול. כמו כן, צה"ל החל עבודות הנדסיות בקרבת גבעת חץ שחור - לשינוי דרכי הגישה למקום כדי לשפר את המיגון למגיעים לאזור.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי רקטות לעבר ישראל. 20 באוגוסט 2020. רויטרס
יירוטים של כיפת ברזל מעל העיר שדרות, אמש/רויטרס

בעקבות המתיחות הגוברתל בדרום, שר הביטחון בני גנץ קיים אתמול הערכת מצב עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד הדרום הרצי הלוי. גנץ אמר כי חמאס יספוג מכה קשה אם יימשך הירי לעבר עוטף עזה. "צה"ל ערוך, מגן וימשיך להגן על תושבי הדרום. נתקוף את התוקפים אותנו ונפגע בהם פגיעה קשה מאוד", אמר גנץ והוסיף כי "תושבי עזה סובלים מהחמאס".

בינתיים, שיגור בלוני התבערה מהרצועה לשטח ישראל נמשך. אתמול פרצו 22 שריפות, שכובו על ידי צוות קק"ל, רשות הטבע והגנים, צה"ל, רבש"צים ומתנדבים מהאזור. רוב השריפות פרצו בשדות קוצים באזור המועצה האזורית חוף אשקלון ובמועצה האזורית אשכול, מרביתן קטנות ולא מסכנות. חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום אישרו כי הן אכן נגרמו מבלוני תבערה.

עוד בוואלה!

צה"ל חסם צירי תנועה בעוטף עזה; גנץ: "חמאס יספוג פגיעה קשה"

לכתבה המלאה

שלשום, בשעות הלילה, נורו 12 רקטות מרצועת עזה לעבר שדרות, אחת מהן פגעה בבית בעיר. גג הממ"ד בבית נפגע, בעת שבני המשפחה שהו במקום, ובנוסף לכך נפגעו גם פרגולה ומבנה ארעי סמוך. צוותי מד"א העניקו טיפול לשלוש נפגעות חרדה בבית שנפגע, כמו גם לאישה בת 52 שנפצעה בגפיים בזמן שרצה למרחב המוגן. כיפת ברזל יירטה תשע מהרקטות שנורו לעבר ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully