וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חסם צירי תנועה בעוטף עזה; גנץ: "חמאס יספוג פגיעה קשה"

עודכן לאחרונה: 21.8.2020 / 19:29

בעקבות ההסלמה בדרום, חקלאים באזור הונחו להפסיק את העבודות מחשש לירי צלפים והפרות סדר אלימות בצד הפלסטיני. שר הביטחון קיים הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל לאחר ירי הרקטות. "נמשיך להגן על תושבי הדרום". 22 שריפות פרצו בעקבות שיגור בלוני תבערה

בווידאו: צה"ל חסם צירים סמוך לגבול רצועת עזה בעקבות המתיחות/צילום: אלעד מלכה

צה"ל חסם היום (שישי) לתנועה כמה צירים בעוטף עזה, סמוך לגדר הגבול, זאת בעקבות עליית המדרגה במתיחות באזור. במקביל, בצבא הנחו את חקלאי האזור לחדול מעבודתם, זאת מחשש לירי צלפים ולהפרות סדר שיתפתחו בצדו הפלסטיני של הגבול. בנוסף לכך, צה"ל מקיים עבודות הנדסיות בקרבת גבעת חץ שחור - לשינוי דרכי הגישה למקום כדי לשפר את המיגון למגיעים לאזור.

סגירת הצירים וההוראות לחקלאים, מגיעות בתום הערכת מצב שקיים שר הביטחון בני גנץ עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד הדרום הרצי הלוי. גנץ אמר כי חמאס יספוג מכה קשה אם יימשך הירי לעבר עוטף עזה. "צה"ל ערוך, מגן וימשיך להגן על תושבי הדרום. נתקוף את התוקפים אותנו ונפגע בהם פגיעה קשה מאוד", אמר גנץ והוסיף כי "תושבי עזה סובלים מהחמאס".

בינתיים, שיגור בלוני התבערה מהרצועה לשטח ישראל נמשך. במהלך היום פרצו 22 שריפות, שכובו על ידי צוות קק"ל, רשות הטבע והגנים, צה"ל רבש"צים ומתנדבים מהאזור. רוב השריפות פרצו בשדות קוצים באזור המועצה האזורית חוף אשקלון ובמועצה האזורית אשכול, מרביתן קטנות ולא מסכנות. חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום אישרו כי הן אכן נגרמו מבלוני תבערה.

חסימות צירים בעוטף עזה 12 ביולי 2019. אמיר בוחבוט
עלייה בכוננות בדרום. חסימות צירים בעוטף עזה/אמיר בוחבוט

במהלך הלילה נורו 12 רקטות מרצועת עזה לעבר שדרות, אחת מהן פגעה בבית בשדרות. גג הממ"ד בבית נפגע, בעת שבני המשפחה שהו בו, ובנוסף לכך נפגעו גם פרגולה ומבנה ארעי סמוך. צוותי מד"א העניקו טיפול לשלוש נפגעות חרדה בבית שנפגע, כמו גם לאישה בת 52 שנפצעה בגפיים בזמן שרצה למרחב המוגן. התרעות צבע אדום נשמעו גם גם בניר עם ואיבים. מערכת כיפת ברזל יירטה תשע מהרקטות שנורו משטח הרצועה לעבר ישראל.

בתגובה לירי הרקטות במהלך הלילה, צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה בשלושה סבבים. לפי דובר צה"ל, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו תשתיות תת-קרקעיות בדרום הרצועה.כמו כן תקפו הכוחות מתחם צבאי של ארגון הטרור, שכלל אתר לייצור אמצעי לחימה רקטיים. בצה"ל ציינו כי חיל האוויר תקף גם ‫אתר לייצור בטון המשמש לבניית תשתיות תת-קרקעיות ומנהרות של הארגון.

המתיחות באזור הולכת ומחריפה זה שבועיים, ובחמ"ל המבצעים של הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה אימו היום בהעצמת הירי. "לא נתיר לאויב להמשיך את המצור העושק על עמנו, זכותו של עמנו להביע את התנגדותו למצור בכל האמצעים העומדים לרשותו", מסרו בהודעה מיוחדת. "לא נקבל את העובדה שהאויב מתייחס לאמצעים שלווים - כמו בלונים - כאמצעי להפצצת מוצבים של ההתנגדות, אנחנו נמשיך להגיב על כל פגיעה של האויב או על כל תוקפנות על בני עמנו".

עוד בוואלה!

מטח לעבר הדרום: פגיעה ישירה בבית בשדרות, גל תקיפות בעזה

לכתבה המלאה

ראש עיריית שדרות אלון דוידי תקף את התנהלות הממשלה במהלך ההסלמה האחרונה בעוטף עזה. "בשבוע שכולם מדברים על שלום תמורת שלום לי לא ברור באיזה עולם מדובר", כתב בפוסט שפרסם בפייסבוק. "אצלנו יש מלחמה, יש טילים ויש חוסר ביטחון בסיסי לתושבינו. ראש הממשלה ושר הביטחון אתם צריכים להתעורר", הבהיר. "הילדים שלנו חיים בשגרת חירום, בזמן שמחבלי חמאס וג'יהאד בעזה מסתובבים חופשי בחסות ממשלת ישראל. רגע לפני הכרזות והסכמים, הגיע הזמן לטפל בחיים עצמם".

במוקד ההסלמה, העלייה בשיגור בלוני התבערה מהרצועה. רק אתמול צוותי כיבוי יחד עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים בסיוע צה"ל, רבש"צים ומתנדבים פעלו לכיבוי 42 שריפות, שפרצו עקב שיגור בלוני תבערה ונפץ בנגב המערבי. מרבית השריפות פרצו בשדות קוצים באזור, והוגדרו כ"קטנות ולא מסוכנות".

אתמול פרצו 28 שריפות כתוצאה משיגור בלוני תבערה. בסך הכול, יותר מ-200 שריפות פרצו בשבועיים האחרונים ברחבי הנגב המערבי בשל שיגור הבלונים.

  • עוד באותו נושא:
  • עוטף עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully