וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד להתעללות באשקלון: נקבע מוות מוחי לבן ה-4 חודשים שהוריו נעצרו

16.11.2020 / 12:23

התינוק פונה לבית החולים ברזילי בשבוע שעבר במצב אנוש, ומאז הידרדר מצבו. מעצרם של ההורים, שחשודים בהתעללות בו, הוארך אתמול בחמישה ימים. נציג המשטרה בבית המשפט: "נגרם נזק בלתי הפיך"

בווידאו: הוארך מעצרם של ההורים החשודים בהתעללות בתינוק בדרום/מערכת וואלה! NEWS

הצוותים הרפואיים בבית החולים ברזילי באשקלון קבעו היום (שני) מוות מוחי לתינוק בן הארבעה חודשים שהוריו, תושבי העיר, חשודים בהתעללות בו. בדיון שנערך אתמול בבית המשפט השלום בעיר אמרו נציגי המשטרה כי מצבו מוסיף להיות אנוש, וכי "נגרם לו נזק בלתי הפיך".

לפי המשטרה, מצבו של הפעוט נגרם בידי יד מכוונת. "הוא הגיע עם נפיחות בראשו, וזו לא הייתה תאונה. ניסו להעיר אותו ולהפסיק את חומרי ההרדמה, אך הוא לא מגיב", אמר נציג המשטרה בדיון. בנוסף, נטען כי החשדות נגד ההורים מתגברים: "יש הודעות וואטסאפ שכתבו ההורים ביניהם ולקרובי משפחה שמחזקות את החשדות נגדם". בית המשפט האריך אתמול את מעצרם של ההורים בחמישה ימים נוספים.

בית חולים ברזילי, אשקלון. ראובן קסטרו
נקבע לתינוק מוות מוחי. ביה"ח ברזילי/ראובן קסטרו

האירוע התרחש ביום רביעי האחרון, אז המשטרה עצרה את האב בעקבות אשפוזו של התינוק בבית החולים ברזילי באשקלון, לשם פונה על ידי הוריו כשהוא סובל מחבלת ראש קשה וחבלות פנימיות.

לפי עדותו של מנהל טיפול נמרץ בבית המשפט, התינוק הגיע לבית החולים ללא הכרה והיה לו דופק נמוך. כשהתחיל להנשים את התינוק, הוא שם לב כי ישנם סימני חבלה בראשו של הפעוט ושטפי דם מהימים האחרונים. הרופא אמר עם תחילת האשפוז כי לא ניתן לקבוע בוודאות שמקור החבלה בהתעללות, אך לא ניתן לשלול זאת.

עוד בוואלה!

מעצרם של החשודים בהתעללות בתינוק בדרום הוארך: "נגרם לו נזק בלתי הפיך"

לכתבה המלאה
בית משפט השלום באשקלון, דצמבר 2016. בני בן סימון
יש ראיות המחזקות את החשדות נגד ההורים". ביהמ"ש באשקלון/בני בן סימון

האב הכחיש את החשדות נגדו, וסיפר בחקירה כי האכיל את בנו, ולאחר מכן השכיב אותו על בטנו ויצא מהחדר. בהמשך שמע קולות חנק, ומצא את התינוק מקיא וחיוור. לטענתו, בשלב זה הזמין אמבולנס, שפינה את בן הארבעה חודשים לבית החולים ברזילי כשהוא סובל מחבלת ראש קשה. בחקירה הכחיש האב כי פגע או התעלל בבנו.

השופטת קבעה כי האב לא ידע לתת הסברים של ממש בחקירתו לאותם סימני חבלה קשים שהתגלו על בנו. סנגורו של האב טען שלפני חודש הוא הגיע עם בנו לבית החולים עקב בעיות רפואיות בראשו של התינוק.

כמו כן, מחקירת המשטרה עלה חשד כי ההתעללות התרחשה במקרים נוספים, והשופטת דורית בנדה קבעה כי האם נהגה לכל הפחות בקלות דעת כשהבחינה בסימנים על גופו. חוקר המשטרה אמר בדיון בשבוע שעבר כי "לא מדובר במקרה בודד. ישנן עוד חבלות שנגרמו באירועים נוספים. היא לא יודעת לתת עדות שדוחה את החשדות נגדה".

השופטת בנדה ציינה כי "האם הבחינה בחוסר שקט ואף למעלה מכך. היא ידעה לספר בעדותה כי הבחינה בסימנים, אך פירשה אותם לכל הפחות בצורה מקלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully