וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משכה בשיערות וקשרה לכיסא: כתב אישום הוגש נגד הגננת המתעללת מרמת גן

12.11.2020 / 9:22

לובה קזקביץ' נאשמת בהתעללות בקטין, עשרות עבירות של תקיפת קטין בגן אותו ניהלה ושיבוש מהלכי משפט. מכתב האישום עולה כי נהגה באלימות כלפי פעוטות בין ארבעה חודשים עד שלוש שנים. "פעלה בדפוס התעללות קבוע, ושחררה רסן זעמה על טרף קל, קטינים חסרי ישע"

בווידאו: תיעוד התעללות בפעוטות בגן ברמת גן/מערכת וואלה! NEWS

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד הגננת לובה קזקביץ' מרמת גן בגין התעללות בקטין, ריבוי עבירות של תקיפת קטין הגורמת לחבלה של ממש ושיבוש מהלכי משפט. "המשיבה פעלה בדפוס התעללות קבוע, וכאכולת שנאה התירה ייצרה ושחררה רסן זעמה על טרף קל, קטינים חסרי ישע, אשר אינם מסוגלים להתנגד למעשיה ורובם אף אינם מסוגלים לתקשר מילולית ולדווח להוריהם על הזוועות שעברו בגן", טענו בפרקליטות.

קזקביץ' בת ה-63, שניהלה פעוטון פרטי בשם "גן ומשפחתון לובה" המיועד לבני ארבעה חודשים עד שלוש שנים, תקפה והתעללה בתינוקות ובפעוטות ב-29 מקרי שונים לפחות ובשלל דרכים, כך לפי כתב האישום. "היא השליטה בגן אווירה של טרור, לרבות בדרך של מכות, דחיפות, משיכות, צעקות והתנהגויות אלימות וכוחניות אחרות", נכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שחררה רסן זעמה על טרף קל". קזקביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בין היתר הטיחה הנאשמת את הילדים באופן שגרם להם להיחבט בראשם ובחלקי גוף שונים, הכתה אותם בפניהם, גררה על הרצפה, משכה בשערותיהם, ומשכה את ידיהם בחוזקה", מתואר בכתב האישום. "היא השאירה אותם קשורים בכיסאות אוכל ובסלקל משך זמן רב, כיסתה את גופם וראשם בגסות, השאירה פעוטות ללא השגחה דקות ארוכות, האכילה תינוקות מאותם כלים ולא שמרה על רמת היגיינה נאותה".

עוד לפי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד אריאל שור, כדי להסתיר את מעשי התקיפה וההתעללות בגן, פנתה קזקביץ' לטכנאי מצלמות וביקשה ממנו למחוק את תוכן מערכת ההקלטה בה תועדו המעשים. לאחר מכן, היא החליפה באמצעות הטכנאי את מערכת ההקלטה בגן ודרשה ממנו לזרוק את המערכת שבה תועדו מעשי ההתעללות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעלה למחיקת תיעוד מקרי ההתעללות ממערכת ההקלטה בגן. קזקביץ' בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

יחד עם כתב האישום, הוגשה נגד קזקביץ' גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים בעניינה. "היא פעלה ללא לאות וללא חת לבל יתגלו מעשי ההתעללות. היא לא בחלה באמצעים ואף העלימה את מערכת ההקלטה בה תועדו מעשי ההתעללות", נכתב בבקשת המעצר.

"רק בנס, לא השליך טכנאי המצלמות את מערכת ההקלטה כבקשתה, שאחרת מעשיה לא היו מתגלים לעולם. קיים יסוד סביר לחשש כי אם תשוחרר, תנסה להשפיע על עדים ולשבש מהלכי משפט".

קזקביץ' נעצרה בסוף חודש אוקטובר בחשד לאלימות כלפי פעוטות במהלך שהותם בגן שניהלה ברמת גן. בדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בתל אביב, השופטת ענת יהב כתבה בהחלטתה כי "מהסרטונים עולה כי היא דוחפת, מפילה ומסירה מדרכה את הפעוטות - כאילו היו מטרד". היא הוסיפה כי הגננת "אף לא בדקה מה עלה בגורל אותה הדחיפה, ואם אותם עוללים נפגעו כתוצאה מכך".

נציג המשטרה אמר בדיון בעניינה בתחילת החודש כי "מדובר באחת העבירות הקשות והחמורות שהמשטרה מכירה. החשודה תקפה קטינים שהיו תחת אחריותה מספר רב של פעמים, כשרוב האירועים מתועדים ויזואלית". הוא הסביר כי "החשודה כבר ביצעה שיבוש בכך שלקחה את המצלמות הישנות וביקשה מבעל מקצוע למחוק את הסרטונים, אולם המשטרה תפסה מצלמות אחרות ובהם יש תיעוד של החשודה מבצעת את המיוחס לה".

הוא אף הבהיר כי לקזקביץ' כבר נפתח תיק דומה בשנת 2004, ולהערכת המשטרה ישנם הרבה יותר מקרי אלימות של הגננת נגד הילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully