וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרם של החשודים בהתעללות בתינוק בדרום הוארך: "נגרם לו נזק בלתי הפיך"

עודכן לאחרונה: 15.11.2020 / 17:16

בית משפט השלום באשקלון האריך את מעצר ההורים בחמישה ימים. נציגי המשטרה אמרו בדיון שמצבו של התינוק בן ה-4 חודשים מוסיף להיות אנוש וכי "הוא לא מגיב". בנוסף לכך, נטען כי תכתובות בין השניים לבין קרובי משפחה "מחזקות את החשדות נגדם"

בווידאו: הוארך מעצרם של ההורים החשודים בהתעללות בתינוק בדרום/מערכת וואלה! NEWS

בית משפט השלום באשקלון האריך היום (ראשון) את מעצרם של ההורים החשודים בהתעללות בבנם התינוק בחמישה ימים. לדברי נציגי המשטרה, מצבו של התינוק בן הארבעה חודשים מוסיף להיות אנוש. "הוא אינו מגיב, נגרם לו נזק מוחי בלתי הפיך", אמרו. "הוא הגיע עם נפיחות בראשו, וזו לא הייתה תאונה. ניסו להעיר אותו ולהפסיק את חומרי ההרדמה, אך הוא לא מגיב".

עוד טענו נציגי המשטרה בדיון כי החשדות נגד ההורים מתגברים. "יש הודעות וואטסאפ שכתבו ההורים ביניהם ולקרובי משפחה שמחזקות את החשדות נגדם", מסרו.

בית משפט השלום באשקלון, דצמבר 2016. בני בן סימון
"זו לא הייתה תאונה". בית משפט השלום באשקלון/בני בן סימון

מעצרה של האם הוארך ביום חמישי האחרון בארבעה ימים. מחקירת המשטרה עלה חשד כי ההתעללות התרחשה במקרים נוספים, והשופטת דורית בנדה קבעה כי האם נהגה לכל הפחות בקלות דעת כשהבחינה בסימנים על גופו. חוקר המשטרה אמר בדיון בשבוע שעבר כי "לא מדובר במקרה בודד. ישנן עוד חבלות שנגרמו באירועים נוספים. היא לא יודעת לתת עדות שדוחה את החשדות נגדה".

השופטת בנדה ציינה כי "האם הבחינה בחוסר שקט ואף למעלה מכך. היא ידעה לספר בעדותה כי הבחינה בסימנים, אך פירשה אותם לכל הפחות בצורה מקלה".

לפי עדותו של מנהל טיפול נמרץ בבית המשפט, התינוק הגיע לבית החולים ללא הכרה והיה לו דופק נמוך. כשהתחיל להנשים את התינוק, הוא שם לב כי ישנם סימני חבלה בראשו של הפעוט ושטפי דם מהימים האחרונים. הרופא הבהיר כי בשלב זה לא ניתן לקבוע בוודאות שמקור החבלה בהתעללות, אך לא ניתן לשלול זאת.

בית חולים ברזילי, אשקלון. ראובן קסטרו
"נגרם לו נזק בלתי הפיך, הוא לא מגיב". ביה"ח ברזילי/ראובן קסטרו

האירוע התרחש ביום רביעי האחרון, אז המשטרה עצרה את האב בעקבות אשפוזו של התינוק בבית החולים ברזילי באשקלון, לשם פונה על ידי הוריו כשהוא סובל מחבלת ראש קשה וחבלות פנימיות. התינוק הושאר בבית החולים לצורך בדיקות נוספות.

האב הכחיש את החשדות נגדו, וסיפר בחקירה כי האכיל את בנו, ולאחר מכן השכיב אותו על בטנו ויצא מהחדר. בהמשך שמע קולות חנק, ומצא את התינוק מקיא וחיוור. לטענתו, בשלב זה הזמין אמבולנס, שפינה את בן הארבעה חודשים לבית החולים ברזילי כשהוא סובל מחבלת ראש קשה. בחקירה הכחיש האב כי פגע או התעלל בבנו.

השופטת קבעה כי האב לא ידע לתת הסברים של ממש בחקירתו לאותם סימני חבלה קשים שהתגלו על בנו. סנגורו של האב טען שלפני חודש הוא הגיע עם בנו לבית החולים עקב בעיות רפואיות בראשו של התינוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully