וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהכריח את בנו לצפות בתקיפה: הנאשם בניסיון רצח אשתו יואשם בהתעללות

5.11.2020 / 12:26

הפרקליטות הגישה כתב אישום מתוקן נגד אביעד משה, לאחר שהתברר כי כפה על בנו להיות נוכח בזמן שתקף את רעייתו, למרות הפצרותיה שיזיז אותו מזירת ההתרחשות. הוא הואשם בהתעללות בקטין לצד האישומים בדבר ניסיון רצח שיוחסו לו בעבר. "התנהג באכזריות והטיל אימה משמעותית"

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד אביעד משה בגין ניסיון רצח אשתו/צילום: שי מכלוף, עריכה: איתי עמרם

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום מתוקן נגד אביעד משה, המואשם בעבירות של ניסיון רצח של אשתו במצפה רמון. במסגרת התיקון יוחסה למשה בן ה-45 עבירת התעללות בקטין או בחסר ישע, לאחר שהתברר כי הכריח את בנם בן השנתיים לצפות בתקיפת אמו.

לפי כתב האישום המתוקן, הפעוט היה נוכח לכל אורך האירוע בו תקף משה את אשתו, שירה איסקוב בת ה-31, באמצעות מערוך וסכין. משה השאיר את הילד צמוד לאמו, למרות הפצרות חוזרות ונשנות מצדה להזיז אותו מהמקום.

"הנאשם גרם סבל לילד, התנהג כלפיו באכזריות בכך שכפה עליו להיות נוכח ולצפות במעשיו כלפי אמו, הטיל עליו אימה משמעותית, הפחיד אותו וכל זאת, כשמדובר בילד חסר ישע התלוי בנאשם", אמרו בפרקליטות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הטיל אימה משמעותית". אביעד משה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שירה שוחררה מהמרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע בשבוע שעבר, וצפויה לעבור הליך שיקום ארוך. "יש לי דרך ארוכה לעבור עד שאסיים את כל התהליך הרפואי, אך אני עם הפנים קדימה, אופטימית וחזקה מתמיד", סיפרה לפני ששוחררה. היא הודתה לצוות הרפואי של בית החולים, וציינה כי הם "טיפלו בי במקצועיות, מסירות ואנושיות".

מכתב האישום שהוגש לפני חודש על ידי עו"ד אירה ויימן קריקון עלה כי משה תקף את אשתו על רקע ויכוח שהתפתח ביניהם בשל רצונה להתגרש ולהעביר את החג יחד עם בנם בבית הוריה. "משה תקף את אשתו באכזריות מספר רב של פעמים באמצעות מערוך עץ שבו השתמשה לצורך הכנת חלות לחג, חנק אותה בצווארה ודקר באמצעות סכין מטבח משוננת עם להב באורך של עשרה ס"מ כ-20 דקירות בכל חלקי גופה", נכתב.

שירה איסקוב. לא ידוע, יניב כליף
הפצירה בבעלה שיזיז את הילד מהמקום. שירה איסקוב/יניב כליף, לא ידוע

עוד עלה מפרטי האישום כי "הנאשם ניסה לרצוח את המתלוננת תוך שהוא מקלל ומשפיל אותה, חוסם בגופו את הדלת כדי שלא תוכל לצאת ותוך התעלמות מוחלטת מזעקותיה ותחנוניה כי יפסיק, מבכיו קורע הלב של בנו שהיה ליד אמו, וכן מצעקותיהם של הוריה של המתלוננת ושל השכנים שלא יפגע בה".

הפרקליטות ציינה כי אביעד משה תקף את המתלוננת בקור רוח ובשיטתיות, "תוך שהוא מחליף כלי תקיפה, עוצר בין תקיפה לתקיפה ואף מנהל שיח עם השכנים. חייה של המתלוננת ניצלו בנס, וזאת רבות הודות להתערבותם המהירה של השכנים שלא נותרו אדישים לזעקות שנשמעו מהבית". עוד נכתב כי שירה משה תיזדקק לשיקום ממושך וקשה.

משדולת הנשים נמסר כי "לשירה מצפה שיקום ארוך וממושך וחייבים להקצות לה את כל הכלים לכך. גם לבנה הפעוט מצפה מאבק לשיקום חייו, הרגעים של אימה ואכזריות לא יעלמו מחייו ונפשו של הילד הקטן וחסר הישע. ממשלת ישראל צריכה לשמוע את קול התחנונים של שירה, האם האמיצה שנלחמה על חייה ועל נפשו של בנה".

"ממשלת ישראל חייבת להיענות לקריאה להתערבות, להצלה, קריאה להקצאת משאבים לילדים וילדות במשפחות שיש בהם אלימות", הוסיפו, ואמרו כי הן דורשות "השקעת משאבים, טיפול ושיקום עבור ילדים שגדלו בסביבה אלימה, טיפול וצווי התייצבות לגברים אלימים שיצאו מהכלא וליווי משפטי ונפשי לבני המשפחה שסובלים מאלימות. ישנם כלים רבים בידי המדינה להקל על סבלם המתמשך ולהציע לאותם ילדים וילדות עתיד טוב יותר מהעבר הנורא".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), אמר כי "לפני מספר שבועות ביקרתי את שירה ומשפחתה בבית החולים סורוקה ואימה ביקשה ממני דבר אחד - אל תתן לתוקף את האפשרות לראות את בנו". הוא הוסיף כי "האבסורד הזה, שבמקרה כזה יהיו לאב זכות אופטרפסות על ילדו חייב להסתיים".

לדבריו, "בימים אלו אני מגיש הצעת חוק, שמהורה שהורשע ברצח או בניסיון רצח בן הזוג, תישלל האופטרפסות על ילדיו. ובניגוד למצב הקיים כיום שבו יש להוכיח את מסוכנתו לילד, חובת ההוכחה על אי מסוכנות שלו לילד תהיה על המורשע עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully