וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה בצרפת: יש קשר בין הפיגוע בניס לעריפת ראש המורה

15.11.2020 / 14:37

החוקרים הודיעו כי מצאו תמונות של המחבל שדקר למוות את סמואל פאטי במכשיר הטלפון של הצעיר התוניסאי שרצח 3 בני אדם בכנסיה בעיר הדרומית. למעט שיטת הרצח, זהו הקשר הראשון שהוכח עד כה בין המקרים. מקרון קורא להדק את הפיקוח על הגבולות באירופה

בווידאו: זירת הפיגוע בניס צרפת/צילום: רויטרס

התביעה בצרפת הודיעה אתמול (שבת) כי נמצא קשר בין מתקפת הטרור בכנסיה בניס, בה נרצחו שלושה בני אדם, לפיגוע בפריז 13 ימים קודם לכן, בו נערף ראשו המורה סמואל פאטי לאחר שהציג איורים של הנביא מוחמד בכיתה. חוקרים מצאו תמונות של המחבל שרצח את פאטי במכשיר הטלפון של החשוד המרכזי בביצוע הפיגוע בניס, איברהים אל-עיסאווי.

הגילוי במכשיר של אל-עיסאווי, צעיר תוניסאי בן 21, שנורה ונפצע על ידי המשטרה בפיגוע, עשוי לרמז על מניע משותף מאחורי הפיגועים. במחלקה לפשעי טרור בתביעה הצרפתית אמרו בהצהרה לתקשורת כי בבדיקת הטלפון הנייד של עיסאווי נמצאו גם תמונות הקשורות לארגון המדינה האסלאמית (דאעש), אך לא מסרו את תוכנן ואת טיב הקשר.

פיגוע דקירה בניס, צרפת, 29 באוקטובר 2020. רויטרס
זירת הפיגוע בניס, בחודש שעבר/רויטרס

סמואל פאטי נרצח על ידי צעיר ממוצא צ'צ'ני שתיעד את עצמו לפני הפיגוע אומר כי כי רוצה להעניש את המורה על כך שהראה לתלמידים קריקטורות של הנביא מוחמד בשיעור אזרחות. המחבל נורה למוות על ידי שוטרים דקות לאחר מכן.

האירוע היה האחרון בשורת מקרי אלימות ופיגועים במדינה על רקע הקריקטורות, שפורסמו בעיתון הסאטירי "שרלי הבדו". בעוד מוסלמים מאמינים רואים בפרסום התמונות חילול הקודש, בכירים בצרפת ממשיכים להגן בתוקף על הזכות לפרסמן, מתוקף חופש הביטוי.

עד כה, הקשר היחיד שנמצא בין הפיגועים היה שיטת הרצח, שכן בשני המקרים התוקפים השתמשו בסכין גדולה וערפו, או ניסו לערוף, את ראשם של הקורבנות.

אזרחים וכוחות משטרה מחוץ לבית הספר בפרברי פריז בו לימד המורה שנרצח בפיגוע, 17 באוקטובר 2020. רויטרס
שוטרים ליד בית הספר שבו לימד סמואל פאטי, יום לאחר הפיגוע, בחודש שעבר/רויטרס

הפיגוע בניס גרם לממשלה להעלות את רמת הכוננות בכל רחבי צרפת לרמה הגבוהה ביותר, והנשיא עמנואל מקרון אמר לאחר מכן כי חיילים נוספים יתפרסו ליד מקומות תפילה ובתי ספר כדי להגן כדי לאבטח את העוברים והשבים.

בשבוע שעבר, קראו צרפת וגרמניה להדק את גבולות האיחוד האירופי כדי להדוף את "איום הטרור", כפי שכינה זאת מקרון, כצעד התגוננות מפני הטרור האסלאמי ביבשת, אחרי שבתוך חודש אחד נהרגו ארבעה בני אדם במתקפת טרור בווינה ושמונה בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully