וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה שהציג איורים של מוחמד נרצח בפרברי פריז, המחבל נורה למוות

עודכן לאחרונה: 17.10.2020 / 9:49

הרשויות בצרפת אמרו כי זה פיגוע אסלאמיסטי, השני בתוך פחות מחודש מאז ש"שרלי הבדו" פרסם מחדש את הקריקטורות. לפי חלק מהדיווחים, ראשו של המורה נערף על ידי בן 18 שמוצאו מצ'צ'ניה. מקרון: "הוא נרצח כיוון שלימד את חופש הביטוי"

בווידאו: מורה נרצח בעריפת ראש בפרבר של פריז/צילום: רויטרס

מורה נרצח הערב (שישי) בפיגוע פרבר של פריז, והתוקף נורה ונהרג זמן קצר לאחר מכן - כך מסרה משטרת צרפת. התביעה ללוחמה בטרור הודיעה כי חוקרת את המתקפה, שאירעה בקונפלנס-סנט-הונורין שמצפון-מערב לבירה הצרפתית. לפי כמה דיווחים, ראשו של המורה נערף, אך זה טרם אושר רשמית על ידי המשטרה.

מקור במשטרת צרפת אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי המורה, שלימד היסטוריה בחטיבת ביניים, הציג לתלמידיו איורים של הנביא מוחמד, שעל פי האסלאם נחשבים לחילול הקודש. מקור משטרתי אמר לרויטרס כי עדי ראיה שמעו את המחבל צועק "אללה אכבר". במשטרה אמרו כי המידע נבדק.

לפי העיתון "לה פריזיאן", המחבל היה בן 18, ממוצא צ'צ'ני, והוא פרסם סרטון עם ראשו הכרות של המורה לפני שנורה כמה מאות מטרים מזירת הפיגוע על ידי סיור משטרתי, כשהוא נושא סכין גדולה. דובר המשטרה אמר כי הוא נורה למוות אחרי שאיים על השוטרים, שקראו לו להיכנע. לצד גופתו נמצא גם אקדח, והמשטרה סגרה את האזור עד שכוח לנטרול פצצות וידאו שהוא לא נושא חגורת נפץ על גופו.

גורם במשטרה אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי המורה ספג לאחרונה איומים אחרי השיעור שעסק בקריקטורות כחלק מדיון בחופש הביטוי.

שוטרים בסמוך לזירת פיגוע בפרברי פריז, צרפת, 16 באוקטובר 2020. רויטרס
כוחות משטרה בזירת הפיגוע בפריז, הערב/רויטרס

סוגיית האיורים של מוחמד עוררה דיון ציבורי נרחב במדינה, ואף נקשרה לכמה פעולות טרור, האחרונה שבהן לפני שלושה שבועות. המשטרה קראה לתושבים להתרחק מהאזור ושר הפנים, ג'רלד דרמנין, ביטל את ביקורו במרוקו כדי לשוב לצרפת.

נשיא צרפת עמנואל מקרון הגיע לזירה וגינה בחריפות את הפיגוע. "אזרח נרצח היום משום שהיה מורה ומכיוון שלימד על חופש הביטוי", אמר הנשיא, שהגדיר את ההתקפה כטרור אסלאמיסטי. "המדינה עומדת מאחורי המורים שלה. טרוריסטים לא יפלגו את צרפת, הבורות לא תנצח". בתחילת החודש נשא מקרון נאום שבו הציג תכנית למאבק באסלאם הרדיקלי.

בסוף החודש שעבר נדקרו שני עיתונאים בסמוך למשרדים לשעבר של המגזין "שרלי הבדו" בפריז. המחבל, שהיגר מפקיסטן, נעצר על ידי המשטרה וסיפר כי הוא חשב שהמגזין עדיין פועל שם. הוא רצה "לנקום" על פרסומם מחדש של איורים הלועגים לנביא מוחמד ימים קודם לכן, עם פתיחת משפטם של 14 סייענים בפיגועי ינואר 2015. אחד היעדים היה המשרד של שרלי הבדו, ו-12 איש נרצחו שם.

"חוסר הסובלנות חצה רף חדש ונראה שהוא לא נותן לשום דבר למנוע ממנו להטיל טרור על ארצנו", אמרו במגזין בתגובה לפיגוע המחריד.

שוטרים בסמוך לזירת פיגוע בפרברי פריז, צרפת, 16 באוקטובר 2020. רויטרס
זירת התקיפה ליד פריז, הערב/רויטרס

בשרלי הבדו הסבירו כי הם פרסמו מחדש את האיורים בחודש שעבר כדי להדגיש את חופש הביטוי ולהראות שהם לא יושתקו על ידי מתקפות טרור. פוליטיקאים רבים בצרפת ודמויות ציבוריות תמכו בעמדה זו. אל-קאעדה, שאחראי על הטבח במשרדי המגזין בינואר 2015, איים לתקוף אותו שוב.

מאז ידעה צרפת שורת פיגועים קשים, בראשם מתקפת הטרור בפריז נובמבר 2015, אז נהרגו 130 איש. המתקפה המשולבת של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הייתה המתקפה הקטלנית ביותר במדינה מאז מלחמת העולם השנייה.

הרצח של המורה פורש על ידי רבים כהתקפה על אופיה החילוני של הרפובליקה הצרפתית. הערב, הרפובליקה היא זו שתחת התקפה", צייץ שר החינוך ז'אן-מישל בלנקר.

בסרטון שעלה לטוויטר ביום שישי שעבר נראה אדם מספר שבתו, מוסלמית, הייתה תלמידה בכיתה וכי היא הייתה המומה ממעשי המורה. הוא קרא לגולשים להתלונן לרשויות ולהביא לפיטורי המורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully