וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בפריז: 2 עיתונאים נדקרו ליד המשרדים לשעבר של שרלי הבדו

עודכן לאחרונה: 26.9.2020 / 12:39

צעיר פקיסטני דקר בסכין קצבים גבר ואישה מחוץ למבנה. מצבם קשה, אך הם לא בסכנת חיים. הפיגוע התרחש בזמן המשפט נגד 14 סייענים לטבח ב-2015, שלפניו פורסמו מחדש האיורים של מוחמד. האבטחה סביב בתי כנסת תוגברה. "עדיין במלחמה נגד הטרור האסלאמי"

בווידאו: זירת הדקירות בפריז/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שני בני אדם נפצעו היום (שישי) קשה בפיגוע דקירה שאירע בסמוך למשרדים לשעבר של המגזין "שרלי הבדו" בפריז, יותר מחמש שנים אחרי הטבח במקום ובזמן שמתנהל משפט נגד 14 סייענים לפיגוע.

החשוד המרכזי, נער בן 18 שהגיע לבדו לצרפת מפקיסטן לפני שלוש שנים בתור קטין, נעצר זמן קצר לאחר מכן בכניסה לבית האופרה, מרחק של כחצי קילומטר מהזירה. על בגדיו היו כתמי דם. לפי העדויות, הוא השתמש בסכין קצבים. חשוד נוסף נעצר זמן קצר אחרי התקיפה, והחוקרים מנסים לקבוע את המעורבות שלו בפיגוע. מקור משטרתי אמר כי החשוד השני הוא אלג'יראי.

ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, הגיע לזירה ואמר כי החקירה הוטלה על היחידה לחקירות טרור, זאת, "בשל המיקום והשעה שבוצעה התקיפה". ראש הממשלה ציין כי שני הפצועים - גבר ואישה שעובדים בחברת הפקות לטלוויזיה והיו בהפסקת סיגריה - לא נמצאים בסכנת חיים. הוא הוסיף כי שני התוקפים חיפשו מקום סמלי לתקוף בו. לא ברור אם היו חלק מארגון כלשהו.

"אנחנו עדיין במלחמה נגד הטרור האסלאמיסטי", כתב שר הפנים ג'ראלד דרמנין בחשבון הטוויטר שלו. השר הוסיף כי החשוד לא היה ברשימת המעקב של שירותי הביטחון. הוא נעצר לפני כחודש על נשיאת כלי נשק - מברג - ושוחרר לאחר שקיבל אזהרה. גורם משפטי מסר מאוחר יותר כי חמישה בני אדם נעצרו בעקבות חיפושים שערכה המשטרה בבית בפרבר שבצפון-מזרח פריז הקשור לחשוד המרכזי.

שר הפנים אמר כי הורה לכוחות הביטחון להגביר את האבטחה סביב אתרים שהותקפו בפיגועי טרור בעבר, וסביב בתי כנסת, לקראת יום הכיפורים.

זירת החשד לאירוע דקירה בפריז, סמוך לבניין הישן של המגזין "שרלי הבדו" 25 בספטמבר 2020. AFP, אתר רשמי
בתחילת החודש פרסם "שרלי הבדו" קריקטורות של מוחמד. זירת הדקירה בפריז, היום/אתר רשמי, AFP

בתחילת החודש, המגזין פרסם מחדש את קריקטורות של הנביא מוחמד, שהפכו אותו למטרה לפיגוע הקטלני לפני יותר מחמש שנים. זאת יום לפני תחילת המשפט של 14 הנאשמים בסיוע לשני המחבלים שרצחו 12 בני אדם, בהם שני מאיירים מפורסמים, ב-7 בינואר 2015, וכן למחבל שביצע את הפיגוע במרכול הכשר יומיים לאחר מכן. הפיגועים היו תחילתם של גל טרור ברחבי צרפת.

בנובמבר אותה שנה נהרגו 130 איש במתקפת הטרור בפריז, שכללה את הטבח בתיאטרון בטקלאן. ביולי 2016 נהרגו 86 בני אדם בפיגוע דריסה בטיילת של ניס במהלך חגיגות יום הבסטיליה. מאז נרשמו פיגועים נוספים ברחבי המדינה, החברה בקואליציה הבינלאומית נגד דאעש.

עוד בוואלה!

"שרלי הבדו" פרסם מחדש קריקטורות של מוחמד לפני משפט הסייענים בפיגוע

לכתבה המלאה
שוטרים בזירת החשד לאירוע דקירה בפריז, סמוך לבניין הישן של המגזין "שרלי הבדו" 25 בספטמבר 2020. רויטרס
שוטרים בזירת הדקירות בפריז, היום/רויטרס

המגזין פועל כיום ממקום סודי והוא ספג איומים חדשים אחרי שפרסם שוב את הקריטורות. במהלך השבוע, המשטרה העבירה למקום מבטחים את ראש מחלקת משאבי האנוש בעיתון בעקבות איומים על חייה.

"לא רק שזה לא יפחיד אותנו, אירועים כאלו יהפכו אותנו לנחושים עוד יותר בהגנה על הערכים שלנו", נמסר בהצרה מטעם העיתון השנוי במחלוקת.

נייתן מסאס, רופא המתגורר בסמוך למקום שבו התרחשה המתקפה, אמר כי היא עוררה מחדש זיכרונות מהטבח ב-2015. "פעם נוספת, שנאה, שנאה חסרת סיבה. הייתי כאן לפני חמש שנים. חמש שנים אחרי, אנחנו שוב כאן. אני לא יודע מתי זה ייגמר", אמר.

תושב אחר, שהזדהה בשמו הפרטי אלברט, אמר כי הוא שמע צעקה ארוכה ומיוסרת מ"אדם שצרח וצרח". שכנה אחרת אמרה כי היא ראתה אנשים מפנים את האישה הפצועה לתומך המבנה לאחר שנדקרה בסמוך לציור קיר לזכר קורבנות הפיגוע הקודם.

"מישהו שהיה על הכביש עם סכין קצבים תקף אותם מול המשרדים שלנו. זה היה מפחיד", אמר פול מוריירה, עיתונאי בחברת ההפקות Premieres Lignes, שסיפר כי עמיתיו הם אלו שהותקפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully