וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מפריז הודה: הפיגוע - נקמה על פרסום איורי מוחמד של שרלי הבדו

עודכן לאחרונה: 27.9.2020 / 9:50

גורם המעורב בחקירה אמר כי המחבל, בן 18 שנולד בפקיסטן, "קיבל אחריות על מעשיו". הוא פצע שני עובדי חברת הפקה שפועלת מהמשרדים לשעבר של המגזין הסאטירי, שהיה יעד לפיגוע קטלני ב-2015

בווידאו: זירת הדקירות בפריז/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

המחבל שביצע אתמול את פיגוע הדקירה בפריז הודה שעשה זאת בעקבות הפרסום המחודש של הקריקטורות של מוחמד - כך אמרו אתמול (שבת) מקורות המעורים בחקירת המתקפה, שבה נפצעו גבר ואישה באורח קשה.

השניים, עובדי חברת הפקה, נדקרו כשהיו בהפסקת סיגריה מחוץ למשרדים הקודמים של המגזין "שרלי הבדו". המגזין עבר למקום סודי בעקבות הטבח בעובדיו ב-2015, ופרסם פעם נוספת את הקריקטורות על שער הגיליון האחרון שלו, לרגל תחילת משפטם של 14 המעורבים במתקפה ההיא. שני הפצועים מאושפזים בבית חולים, אך הם לא בסכנת חיים.

אחד הגורמים אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המחבל, בן 18 שנולד בפקיסטן, "קיבל אחריות על מעשיו" במהלך החקירה. הוא נעצר זמן קצר לאחר הפיגוע, וסכין הקצבים שבה השתמש נמצאה לא הרחק מזירת הדקירה, ברובע ה-11 של פריז. במשרדים יושבת כיום החברה Premieres Lignes, העוסקת בתחקירים, בה עבדו שני הפצועים.

גיליון שרלי הבדו בחזית דוכן עיתונים בפריז, צרפת, 26 בספטמבר 2020. רויטרס
הגיליון האחרון של שרלי הבדו בדוכן בפריז, אתמול/רויטרס

במקביל, המשטרה שחררה אדם נוסף שנעצר בסמוך למקום לאחר הפיגוע. בתחילה הוא נחשד במעורבות בדקירות, אך בהמשך התברר שהוא למעשה רדף אחרי המחבל. בסך הכול, נעצרו בנוסף לדוקר שישה אנשים נוספים, אחד מהם שותפו לשעבר לדירה. חמשת הנוספים נעצרו באחד מפרברי פריז במהלך חיפושים שנעשו בנכס הקשור לחשוד המרכזי.

"אויבי הרפובליקה לעולם לא ינצחו", הבטיח ראש ממשלת צרפת ז'אן קסטקס, ששיבח את "יעילות" כוחות הביטחון בתגובה לפיגוע. הרשויות הגבירו את הבטחה סביב אתרים רגישים אחרים בפריז, כולל בתי כנסת.

שכנים ובעלי חנויות בפאנטאן, הפרבר שבו חי המחבל, תיארו אותו כ"דיסקרטי ומנומס". הצעיר, שהגיע מפקיסטן לבדו לפני שלוש שנים, התגורר ככל הידוע בדיקה קטנה במבנה בן ארבע קומות.

"הוא היה מנומס מאוד. ראיתי אותו הרבה פעמים יושב על המדרגות עם הטלפון שלו. הוא עזר לי לסחוב מצרכים", סיפרה אחת השכנות, שהזדהתה בתור ג'וזאן.

עוד בוואלה!

פיגוע בפריז: 2 עיתונאים נדקרו ליד המשרדים לשעבר של שרלי הבדו

לכתבה המלאה

הפיגוע - בזמן משפט הסייענים מ-2015

במתקפה הקודמת נגד שרלי הבדו, ב-7 בינואר 2015, נהרגו 12 בני אדם, כולל כמה מהמאיירים הבולטים ביותר בצרפת, על ידי שני המחבלים, האחים קוואשי, פעילי אל-קאעידה בתימן. הם חוסלו כעבור יומיים בידי כוחות הביטחון. במהלך אותם יומיים, נהרגה שוטרת וארבעה בני ערובה במרכול הכשר בפריז על ידי המחבל אמדי קוליבאלי.

שרלי הבדו, שהקריקטורות שלו על מוחמד והאסלאם הרתיחו חלקים בעולם המוסלמי לאורך השנים, הבטיח להמשיך בעבודתו גם אחרי הפיגוע אתמול. הוא קיבל איומים מאל-קאעידה החודש, לאחר פרסומם המחודש של האיורים השנויים במחלוקת. המשפט המתנהל נגד 14 נאשמים בסיוע לשני האחים פתח מחדש את אחד הפרקים הכואבים בהיסטוריה המודרנית של צרפת, עם עדויות קשות של ניצולים וקרובי משפחה של ההרוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully