וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח המורה בצרפת: המשטרה פשטה על בתים של עשרות חשודים בטרור

שר הפנים אמר כי המסר הוא ש"אויבי הרפובליקה" לא ייהנו מ"דקה אחת של נחת", בעקבות עריפת ראשו של סמואל פאטי, שהציג איורים של מוחמד בכיתה. לדבריו, אחד ההורים והמטיף, שהם בין 11 העצורים, הוציאו פתווה נגדו

בווידאו: הפגנה בפריז לזכר המורה שנרצח בעריפת ראש/צילום: רויטרס

משטרת צרפת פשטה היום (שני) על בתיהם של עשרות חשודים בטרור, שלושה ימים אחרי הרצח של המורה בפרברי פריז. אתמול הפגינו עשרות אלפי אנשים ברחבי המדינה לזכרו של המורה להיסטוריה סמואל פאטי ולמען חופש הביטוי.

שר הפנים, ג'רלד דרמנין, אמר כי הפעילות נגד הרשתות הקיצוניות נועדה לשלוח מסר ולפיו "אויבי הרפובליקה" לא ייהנו מ"דקה אחת של נחת". הוא אמר כי נפתחו יותר מ-80 חקירות בחשד לביטויי שנאה ברשת. נגד פאטי, שהציג איורים של הנביא מוחמד בשיעור כחלק מדיון בחופש הביטוי, היו איומים רבים בימים האחרונים.

הרצח שלו, שכלל את עריפת ראשו, הוביל השוואה לטבח במשרדי המגזין "שרלי הבדו" בינואר 2015, שבו נרצחו 12 איש בעקבות פרסום האיורים של מוחמד, הנחשבים לחילול הקודש באסלאם. המגזין פרסם מחדש את האיורים בחודש שעבר עם פתיחת משפטם של סייענים בפיגוע.

אותו פיגוע בישר את תחילת גל טרור ברחבי צרפת, שבו נהרגו מאות אנשים. אחרי הטבח ההוא, יצאו יותר ממיליון איש לרחובות פריז נגד הקיצוניות. אתמול התאספו אלפים בכיכר הרפובליקה, שם צעדו בינואר 2015 מנהיגי העולם לצד תושבי צרפת. חלק מהמפגינים צעקו "אני סמואל", בדומה לקריאת "אני שרלי" שעלתה לפני כמעט שש שנים אחרי הפיגועים ההם.

מפגין מציג על גבו דיוקן של המורה הצרפתי, סמואל פאטי בן ה-47 במהלך מפגן תמיכה בכיכר הרפובליקה בליל 18 באוקטבור 2020. AP
כרזה לזכר המורה בהפגנה בפריז, אתמול/AP

פאטי, בן 47, נרצח בדרכו חזרה הביתה מבית הספר שבו לימד בפרברי פריז, בשעות אחר הצהריים של שישי. תמונתו וקבלת אחריות על הרצח שלו נמצאו בטלפון של המחבל, עבדאללה אנזורוב, בן 18 ממוצא צ'צ'ני, שנורה למוות בידי השוטרים.

11 איש נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע, בהם מטיף אסלאמי קיצוני ואביו של אחד התלמידים של פאטי, שתקף אותו ברשתות החברתיות וקרא לפיטוריו. שר הפנים האשמים את השניים בכך שהוציאו פתווה - פסק הלכה - נגד המורה. משפחת אנזורוב הגיעה לצרפת כשהוא היה בן שש בחיפושם אחרי מקלט, וארבעה מהם נעצרו במסגרת החקירה.

הפגנת תמיכה בחופש הביטוי ומחוות כבוד למורה סמואל פטי שראשו נערף, כיכר הרפובליקה בפריז, 18 באוקטובר 2020. Michel Euler, AP
"לא לטוטליטריזם של חופש המחשבה". המפגינים בכיכר הרפובליקה, אתמול/AP, Michel Euler

פאטי, שזכה לשבחים של תלמידים ומורים על היותו מורה מסור, ספג איומים ברשת מאז שהציג את האיורים של מוחמד. על פי בית הספר, הוא הרשה לתלמידים מוסלמים לעזוב את השיעור, ואמר כי הוא לא רוצה שהם ייפגעו. ביום רביעי יתקיים טקס זיכרון לאומי עבורו.

אתמול הורה הנשיא עמנואל מקרון על פעולה מהירה נגד תעמולה קיצונית ברשת, והרשויות אמרו כי הן יגבירו את האבטחה בבתי הספר לאחר סיום חופשת הלימודים.

אתמול החזירו המפגינים שלטים שעליהם נכתב "לא לטוטליטריזם של חופש המחשבה" ו"אני מורה". בחודש שעבר צעיר פקיסטני דקר שני אנשים מחוץ למשרדים הקודמים של שרלי הבדו בתגובה לפרסום האיורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully