וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור בצרפת: נעצר חשוד בסיוע למחבל מניס; שר הפנים: "יהיו עוד מתקפות"

עודכן לאחרונה: 30.10.2020 / 20:13

רשויות אכיפת החוק הודיעו כי עצרו גבר בן 47 בחשד שהיה בקשר עם מבצע הפיגוע - צעיר תוניסאי בן 21 שרצח שלושה בני אדם סמוך לכנסייה באותו היום. שר הפנים הבהיר: "אנחנו במלחמה נגד אויב מבפנים ומבחוץ". תוניסיה פתחה בחקירה אחרי שארגון לא מוכר קיבל אחריות למעשה

בווידאו: זירת הפיגוע בניס צרפת/צילום: רויטרס

המשטרה בצרפת עצרה גבר בן 47 בחשד שסייע למחבל בפיגוע הטרור בניס, איברהים בן מוחמד אל-עיסאווי - כך דווח היום (שבת) בכלי התקשורת במדינה. שר הפנים הצרפתי, ג'ראלד דמרנין, אמר כי צפויים פיגועים נוספים במדינה. "אנו נמצאים במלחמה נגד אויב שנמצא בפנים ומחוץ", אמר דמרנין בראיון לרדיו.

"אנחנו צריכים להבין שהיו ויהיו אירועים נוספים כמו ההתקפות האיומות האלה" הוסיף שר הפנים, שהבהיר כי יקצה 120 שוטרים וספים לעיר. שר החוץ ז'אן איב לה דריאן הוסיף כי הורה לשגרירים הצרפתים מעבר לים להגביר את רמת הבטיחות בשגרירויותיהם וכן הוריה לאזרחי צרפת בחו"ל להיות ערניים יותר בתקופה הקרובה.

החשוד בביצוע הפיגוע, איברהים בן מוחמד אל-עיסאווי בן ה-21, הוא מהגר בלתי חוקי מתוניסיה. הוא הגיע לאירופה לפני עשרה ימים במעבורת דרך למפדוזה - אי איטלקי סמוך לתוניסיה, המהווה נקודת מעבר מרכזית עבור מהגרים מאפריקה. לניס הוא הגיע ברכבת אתמול בשעות הבוקר.

פיגוע דקירה בניס, צרפת, 29 באוקטובר 2020. רויטרס
פיגוע הדקירה בניס, אתמול/רויטרס

בתוך כך, הרשויות בתוניסיה פתחו בחקירה אחרי שארגון לא מוכר בשם "מהדי" קיבל אחריות על הפיגוע, כך לפי דיווחים בתקשורת המקומית. כמו כן, בכיר במערכת המשפט בתוניסיה אמר כי אל-עיסאווי נעצר בשנת 2016 בגין תקיפה אלימה תוך שימוש בסכין.

צרפת חווה גל טרור בימים האחרונים, אחרי שאתמול התרחשו שורת מתקפות בערים ניס, שם נהרגו שלושה בני אדם במתקפה רצחנית ליד כנסייה, וכן בשגרירות הצרפתית בעיר ג'דה שבערב הסעודית.

המתקפות מגיעים בעקבות המתיחות בין צרפת לעולם המוסלמי לאחר הפיגוע בפריז, בו נרצח המורה סמואל פאטי וראשו נערף כי הציג לתלמידיו איורים של הנביא מוחמד במהלך שיעור על חופש הביטוי.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון במהלך הצהרה לתקשורת לאחר הפיגוע בניס 29 באוקטובר 2020. רויטרס
מקרון בזירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

הנשיא עמנואל מקרון ביקר אתמול בזירת הפיגוע בניס ואמר כי המדינה נמצאת תחת מתקפה אסלאמיסטית. לדבריו, המתקפה על צרפת מכוונת נגד אמונותיה. "זה בגלל הערכים שלנו, ערכי החירות שלנו והרצון שלנו לא להיטיב עם הטרור", מסר הנשיא.

עוד אמר מקרון, כי יותר מ-7,000 חיילים יוצבו באתרים מרכזיים במדינה, כמו מקומות תפילה ובתי ספר, כדי להגביר את האבטחה ואת תחושת הביטחון במדינה. "אני אומר זאת בבהירות גם היום: לא נעניק קרקע לטרור להמשיך ולצמוח", הבהיר.

עשרות אלפי מוסלמים הפגינו נגד מקרון ברחבי העולם

בפקיסטן, בנגלדש ובשטחי הרשות הפלסטינית השתתפו במהלך היום עשרות אלפי מוסלמים בהפגנות נגד צרפת לאחר תפילת יום השישי. באסלאמאבאד ירתה המשטרה גז מדמיע לעבר מפגינים שפרצו מחסומי ביטחון בניסיון כושל לפרץ לתוך שגרירות צרפת.

בבנגלדש, קראו המפגינים בבירה דאקה להחרים מוצרים צרפתיים, ונשאו כרזות שכינו את מקרון "המחבל הגדול בעולם". חלקם אף שרפו תצלומים של נשיא צרפת. "הוא מוביל את האסלאמופוביה בעולם", אמר את המפגינים. "העולם המוסלמי לא יעזוב את זה. נעמוד בסולידריות נגדו". הפגנות התרחשו גם בהודו, בלבנון ובסומליה.

מוסלמים מפגינים נגד צרפת ונשיא צרפת עמנואל מקרון בביירות, בירת לבנון. 30 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
"עם שמנהיגו מוחמד לא יובס". מוסלמים מפגינים נגד צרפת ומקרון בביירות, היום/רויטרס, רויטרס

אלפי מתפללים פלסטינים התכנסו לאחר תפילת יום שישי במסגד אל-אקצה בירושלים כדי לגנות את הקריקטורות של מוחמד בצרפת. "עם שמנהיגו מוחמד לא יובס", קראו המפגינים. "אנחנו מאשימים את נשיא צרפת באחריות למעשי הכאוס והאלימות המתרחשים בצרפת בגלל הערותיו נגד האיסלאם ונגד המוסלמים", אמר איקרימה סברי, המטיף שנשא את הדרשה באל אקצא.

ברמאללה רמסו פלסטינים דגל צרפתי גדול ושרפו דגלי צרפת אחרים. בעזה השתתפו מאות פלסטינים בעצרת נגד צרפת וקראו: "בנפשנו ודמנו נגאל את הנביא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully