וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הזעם בעולם המוסלמי: צרפת מגבירה אבטחה באתרים דתיים

27.10.2020 / 20:58

המשטרה הגדילה נוכחות באתרי דת במדינה בשל איום מתקיפות טרור. זאת, ברקע קריאות מצד מוסלמים לחרם על מוצרים צרפתים, לאחר שאיורים של מוחמד הוצגו ע"י מורה מפריז שנרצח החודש. בצרפת מנסים להרגיע את הזעם שמובילה טורקיה, זאת במקביל להכרזת מלחמה נגד האסלאם הקיצוני

בווידאו: מקרון בטקס ההוקרה למורה שנרצח/צילום: רויטרס

צרפת הגבירה את האבטחה סביב אתרים דתיים ברחבי המדינה בשל סכנה "גבוהה מאוד" מפני מתקפות טרור - כך אמר היום (שלישי) שר הפנים, ג'רלד דרמנין, על רקע הקריאות בעולם המוסלמי לחרם על מוצרים צרפתיים בשל האיורים של מוחמד, שהוצגו על ידי המורה סמואל פאטי שנרצח החודש בפרברי פריז.

בפריז מנסים להרגיע את הזעם בטורקיה ובעולם הערבי בעקבות הפגנות נגד צרפת והסרת מוצרים מהמדפים, זאת אחרי התגובה התקיפה של הנשיא עמנואל מקרון נגד האסלאם הקיצוני אחרי הפיגוע לפני כשבועיים. בעלות בריתה של צרפת באירופה הביעו תמיכה במקרון, שהגן על הקריקטורות של הנביא הנחשבות לחילול הקודש בעיני מוסלמים.

תמונת נשיא צרפת מקרון על רצפה בכניסה לחנות בטריפולי, לוב. רויטרס
תמונתו של מקרון על רצפה בכניסה לחנות בטריפולי, לוב/רויטרס

לקראת ציון חג ליל כל הקדושים בסוף השבוע, משטרת צרפת הגבירה את האבטחה מחוץ לאתרים דתיים בעקבות איומים ברשת נגד נוצרים ומוסלמים מתונים. לדברי השר דרמנין, איום הטרור "גבוה מאוד, משום שיש לנו הרבה אויבים בתוך המדינה ומחוצה לה".

דרמנין חזר על הכוונה לנסות ולפרק קבוצות אסלאמיות הנתפסות כבעלות דעות קיצוניות ומסוכנות או כאלו בעלות במימון זר בסכומים גבוהים. הוא תלה את ההאשמות בטורקיה ופקיסטן, בפרט ב"התערבות בעניינים הפנימיים של צרפת".

"יש מאבק נגד אידיאולוגיה אסלמיסטית, אסור לנו לסגת", אמר מקרון, אך התעקש כי "לאמונה המוסלמית יש את כל המקום ברפובליקה". כמה מבני הקהילה המוסלמית המתונה בצרפת קראו להרגעת הרוחות, והגנו על חופש הביטוי שהפגין פאטי.

נשיא צרפת עמנואל מקרון בפונטואז, 23 באוקטובר 2020. רויטרס
"יש מאבק נגד אידיאולוגיה איסלמיסטית, אסור לנו לסגת". מקרון/רויטרס

איורי מוחמד שהציג המורה הכעיסו מוסלמים רבים ברחבי העולם. נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הוביל את האישומים נגד צרפת, תוך שהוא מפקפק במצבו הנפשי של הנשיא מקרון. לאור זה, צרפת אף השיבה את השגריר שלה בטורקיה להתייעצות בפריז, לראשונה מאז כינון היחסים בין המדינות.

המתיחות בין אנקרה לפריז גברה בחודשים האחרונים בשל פעילות טורקיה בסוריה, בלוב ובאזור הקווקז בנגורנו-קרבאך, והתפשטה למדינות אחרות באירופה ובעולם המוסלמי.

קריאות לחרם על מוצרים צרפתיים ובגנות נשיא צרפת עמנואל מקרון, דאקה, בנגלדש, 27 באוקטובר 2020. רויטרס
הפגנה בדאקה הקוראת לחרם על מוצרים צרפתים. בנגלדש, היום/רויטרס
מחאה נגד פרסומי קריקטורות של הנביא מוחמד בצרפת והערותיו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, מול שגרירות צרפת ברבת עמון, ירדן, 27 באוקטובר 2020. רויטרס
מחאה ברבת עמון נגד פרסומי קריקטורות הנביא מוחמד בירדן, היום/רויטרס

הפגנות נגד צרפת נערכו מבנגלדש ועד לרצועת עזה. חנויות בכווית הסירו מהמדפים יוגורט ובקבוקי סודה מתוצרת צרפת, אוניברסיטת קטאר ביטלה שבוע תרבות צרפתי והפרלמנט בפקיסטן העביר החלטה בגנות פרסום האיורים של הנביא.

גורמים באיחוד האירופי מזהירים כי עמדתה של טורקיה עלולה לפגוע עוד יותר ביחסים עם שותפי סחר מרכזיים ובמאמציה להצטרף לאיחוד. "חרם רק ירחיק את טורקיה עוד יותר מהאיחוד האירופי", אמר שלשום דובר הנציבות האירופית, בלאזס אוג'ווריס, והתעקש כי טורקיה צריכה לכבד את תנאי הסכם הסחר שלה עם האיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully