וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: מקרון צריך טיפול בשל יחסו לאסלאם; צרפת מחזירה את השגריר

24.10.2020 / 21:09

נשיא טורקיה חזר לתקוף בחריפות את מקבילו הצרפתי, אחרי דבריו על הצורך להיאבק ב"בדלנות האסלאמית" בארצו. "מה הבעיה של האדם הזה?", מחה ארדואן. האליזה: "דבריו לא מקובלים, זעם ועלבונות הם לא הדרך". שתי חברות נאט"ו חלוקות ביניהן על שורת סוגיות בעולם

בווידאו: מקרון בטקס ההוקרה למורה שנרצח/צילום: רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן חידש היום (שבת) את המתקפה על נשיא צרפת עמנואל מקרון, ואמר כי הוא זקוק ל"טיפול נפשי" בשל גישתו למוסלמים ולאסלאם. זאת אחרי שמוקדם יותר החודש הבטיח מקרון להיאבק ב"בדלנות האסלאמית" שלדבריו מאיימת להשתלט על חלק מהקהילות המוסלמיות בצרפת. ארדואן הגיב בזעם לדברים, שנאמרו עוד לפני שצעיר צ'צ'ני ערף את ראשו של המורה סמואל פאטי בפרברי פריז, אחרי שהציג בשיעור על חופש הביטוי איורים של הנביא מוחמד.

בתגובה, השיבה פריז את שגרירה מאנקרה לצורך התייעצויות. בארמון האליזה אמרו כי דבריו של נשיא טורקיה אינם מקובלים, וכי "זעם ועלבונות" אינם הדרך. לפי לשכתו של מקרון, "צרפת קיבצה את שותפותיה באירופה, החולקות את הדרישה של צרפת ולפיה על טורקיה לחדול מההרפתקנות המסוכנת שלה בים התיכון ובאזור".

לפי ההודעה, לארדואן יש חודשיים להשיב, ולא - יעמוד בפני סנקציות. באליזה ציינו את העובדה שהוא לא הביע גינוי לפיגוע בפרברי פריז, שזעזע את צרפת.

נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן באיסטנבול, 27 באוקטובר 2018. רויטרס
השיחה ביניהם בחודש שעברה לא עזרה. מקרון וארדואן, בשנה שעברה/רויטרס

טורקיה וצרפת חברות בנאט"ו, אך הן חלוקות ביחס לסכסוכים בסוריה, לוב ונגורנו-קרבאך ולמחלוקות הימיות במזרח הים התיכון. ארדואן ומקרון שוחחו בטלפון בחודש שעבר על המחלוקות ביניהם והסכימו על שיפור היחסים ועל השארת הערוצים הדיפלומטיים פתוחים, אך הדבר לא מנע את ההתנגשות האחרונה ביניהם.

עוד בוואלה!

מקרון הציג תכנית למאבק באסלאם הרדיקלי בצרפת: "לא יהיו פשרות"

לכתבה המלאה

"מה הבעיה של האדם הזה ששמו מקרון עם מוסלמים והאסלאם? מקרון צריך טיפול נפשי", אמר ארדואן בנאום בפני חברי מפלגת השלטון בעיר קייסרי שבמרכז המדינה. "מה עוד אפשר להגיד על ראש מדינה שלא מבין את חופש האמונה ומתנהג בצורה כזו למיליוני אנשים החיים במדינה שלו המאמינים בדת אחרת?".

ארדואן, שמנהיג את טורקיה מאז שהיה ראש ממשלה ב-2002, שינה את אופיה החילוני והחדיר את האסלאם לפוליטיקה ולחברה. בתחילת החודש, אחרי נאומו של מקרון, אמר נשיא טורקיה כי הייתה זו "פרובוקציה ברורה" שמעידה על "חוצפתו" של נשיא צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully