וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר אישור חוק "איי התיירות": אילת נערכת לפתיחת מלונות משלישי

12.11.2020 / 11:03

העירייה הודיעה כי היא מתכוננת לפתיחת אתרי התיירות החל מהשבוע הבא, וכי הנכנסים לעיר יידרשו להציג בדיקת קורונה שבוצעה ב-72 השעות שלפני ההגעה. לצד זאת, הובהר כי הצעד יתאפשר "רק לאחר פרסום התקנות על ידי קבינט הקורונה"

בווידאו: אדלשטיין מושך את הצעת החוק לפתיחת אילת וים המלח/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

עיריית אילת הודיעה היום (חמישי) כי היא נערכת לפתיחת בתי המלון בשבוע הבא, בעקבות אישור חוק "איי התיירות" אמש בכנסת. על פי התכנון, מבקרים יוכלו להגיע לנפוש בעיר בכפוף להצגת בדיקת קורונה בתוקף של 72 שעות לפני הכניסה לעיר. עם זאת, בעירייה הבהירו כי עדיין ממתינים לתקנות שיפרסם קבינט הקורונה בנושא.

בהודעה שפרסמה, מסרה העירייה כי "אילת נערכת לפתיחת העיר כבר ביום ראשון הקרוב, לרבות כוחות פיקוח, שיטור וסדרנות בכניסה לעיר, שם יידרשו להציג הבאים בדיקת קורונה בתוקף של 72 שעות". עוד נמסר, כי "בתי המלון מצדם נערכים לפתיחה חלקית ביום שלישי הקרוב".

אילת. ShutterStock
מערכים לפתיחה ביום שלישי הקרוב. מלונות באילת/ShutterStock

לצד זאת, בעירייה הבהירו כי הם ממתינים לתקנות שיפרסם קבינט הקורונה, לרבות ההקלות הנדרשות לגבי תדירות הבדיקות שיצטרכו לעבור התושבים היוצאים והנכנסים, תושבי חבל אילות העובדים באילת, וחריגים המופיעים בחוק. "פתיחת העיר בהצגת בדיקת קורונה תתאפשר רק לאחר פרסום התקנות על ידי קבינט הקורונה", ציינה העירייה.

ראש העיר מאיר יצחק הלוי, יחד עם סגנו אלי לנקרי, פועלים מול משרד הבריאות כדי לקדם את מערך הבדיקות המהירות. על פי העירייה, הבדיקות יהיו באחריות פיקוד העורף ויבוצעו ככל הנראה על ידי מד"א. "בדיקות מהירות יהיו רק עבור תושבי אילת וחבל אילות, עבור אלה המגיעים לעבוד באילת או החריגים שיוגדרו בתקנות", הדגישו בעירייה.

בנוסף, נמסר כי יצחק הלוי פועל לקדם את פתיחת המסעדות, האטרקציות, והמסחר בעיר, "למען תושבי העיר וכלכלתה ולרווחת הנופשים שיפקדו את אילת".

עוד בוואלה!

מהלך אדלשטיין מוטט את התקווה באילת וים המלח: "איי התיירות הפכו לאיי מתים"

לכתבה המלאה

הודעת עיריית אילת מגיעה בעקבות אישור חוק "האיים הירוקים" בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת אמש, ברוב של 26 ח"כים וללא מתנגדים או נמנעים. ההצעה קובעת כי הממשלה תוכל להכריז רק על אילת ואזור ים המלח כ"איי תיירות" ולא על אזורים נוספים, ואינה כוללת אפשרות לפתוח מסעדות, אטרקציות ועסקי תיירות שאינם בתוך מלונות.

לפי ההצעה, תושבי האזור, העובדים בו וחריגים נוספים הנכנסים לעיר יחויבו בבדיקות אחת לשבוע. כניסת התיירים לעיר תתאפשר רק אחרי תוצאה שלילית בבדיקת קורונה. עם זאת, בדיון ועדת החוקה התברר כי מערך הבדיקות המידיות, שמהווה תנאי להכרזת אזורי התיירות, אינו מוכן - ולכן הוצאת ההצעה לפועל צפויה להתעכב.

במקור, מדובר בהצעת חוק ממשלתית של שרת התיירות אורית פרקש הכהן, אך מוקדם יותר השבוע ועדת החוקה של הכנסת הרחיבה את החוק, כך שהוא יוכל לחול גם על אזורים אחרים בארץ. בשל כך, שר הבריאות התנגד לשינוי ומשך את החוק באמצע ההצבעה עליו במליאת הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully