וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ים המלח ואילת: אושרה בקריאה ראשונה ההצעה להכריז על עוד "איי תיירות"

10.11.2020 / 19:57

37 ח"כים תמכו פה אחד בנוסח הצעת החוק שקידמה ועדת החוקה ואליו התנגד אדלשטיין, שאמור לאפשר את פעילותם של מלונות, עסקים ואטרקציות באזורים מסוימים תחת מגבלות הקורונה. ביממה הקרובה ינסו הצדדים להגיע להסכמות על קידום נוסח מוסכם להצעה

בווידאו: אדלשטיין מושך את הצעת החוק לפתיחת אילת וים המלח/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

‏מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) פה אחד בקריאה ראשונה את הצעת חוק "איים ירוקים" של ח"כ איתן גינזבורג בנוסח של ועדת החוקה, המאפשר להכריז על אזורים נוספים מלבד אילת וים המלח כ"איי תיירות".

37 תמכו בהצעת החוק, ללא מתנגדים, והיא תוחזר לוועדת החוקה להכנתה לקריאה שנייה ושלישית. מדובר בנוסח שאליו התנגד שר הבריאות יולי אדלשטיין. בעקבות האישור בקריאה ראשונה, ביממה הקרובה ינסו הצדדים להגיע להסכמות על נוסח מוסכם לפני קידום הצעת החוק.

מליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. אורן בן חקון, אתר רשמי
37 תמכו, איש לא התנגד. מליאת הכנסת/אתר רשמי, אורן בן חקון

הצעת החוק מבקשת להעניק לממשלה סמכות להכריז על איים תיירותיים באילת, בעין בוקק, וכן בכל אזור אחר שעומד בקריטריונים המפורטים בחוק ובהם: אזור ירוק, בדיקות מידיות, יכולת לנטר נכנסים, תועלת כלכלית שעולה על הסיכון לתחלואה, התבססות האזור על תיירות ועוד. הצעה זו אינה מתיישבת עם עמדת אדלשטיין, שלא להרחיב את מתווה איי התיירות מעבר לים המלח ואילת.

בסוגיית פתיחת אטרקציות, עסקים ואירועים מוצע כי הממשלה תקבע בתקנות הקלות להגבלות בעניינים אלו בשים לב לצורך לאפשר פעילות תיירותית באזור, לצורך מניעת הדבקה בנגיף הקורונה בציבור, ובהתחשב בהגבלות. המשמעות היא שהממשלה תהיה מחויבת לשקול פתיחת מתקני ספורט, גני שעשועים, חופים, פארקים במרחב הציבורי וכן פתיחת עסקים, לרבות קבלת קהל והקלות על ההתקהלות בהם. כמו כן, את האפשרות לקיום אירועים. זאת בניגוד לנוסח הממשלתי שאינו מחייב זאת.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "המשמעות הישירה של ההגבלה האוסרת על תושבי ישראל להגיע לעיר אילת היא אבטלה של כ-22,000 תושבים המהווים שיעור של כ-80%. הנזק הכלכלי והחברתי לעיר עלול להיות בלתי הפיך, אם לא יימצא פתרון לאפשר את הפעילות התיירותית בעיר בצורה בטוחה ולאורך זמן".

עוד בוואלה!

כ-41% מתושבי אילת דורשי עבודה, ועדת החוקה קידמה חקיקת "איי התיירות"

לכתבה המלאה

הויכוח בין אדלשטיין ליו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) בעינו עומד. היום הייתה אמורה להתקיים פגישה ביניהם יחד עם השר דודי אמסלם ויו"ר הכנסת יריב לוין, אך זו נדחתה למחר. בין אדלשטיין, אשר וחברי ועדת החוקה התנהל בשבוע האחרון קרב פוליטי בסוגייה. זאת, לאחר שבוועדה דרשו לאפשר הכרזה דומה על אזורי תיירות נוספים ברחבי הארץ, וכן להחריג ממגבלות הקורונה אנשים שחלו בנגיף והחלימו. בשבוע האחרון אף הופעלו לחצים על הוועדה מצד בעלי עסקים באילת, שלא להחריג רק את המלונות אלא גם את המסעדות ואזורי התיירות.

אדלשטיין משך אמש ברגע האחרון את הצעת החוק שהגיש, המאפשרת את פתיחת בתי המלון באילת ובים המלח בלבד, תוך כדי ההצבעה במליאת כנסת. המהלך עורר סערה במליאה, וח"כים רבים מהאופוזיציה קראו "בושה" לעבר נציגי הקואליציה. אדלשטיין ביקש למשוך את הצעת החוק לאחר שדרש לעשות בה שינויים באמצעות הסתייגויות שהגיש, כך שבין היתר לא ניתן יהיה להכריז על "איי תיירות" באזורים נוספים מלבד אילת וים המלח. חלק מהקואליציה הצביעה נגד ההסתייגויות, אדלשטיין לא השיג להן רוב, והוא ביקש לעצור את ההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully