וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-41% מתושבי אילת דורשי עבודה, ועדת החוקה קידמה חקיקת "איי התיירות"

עודכן לאחרונה: 10.11.2020 / 14:37

בשירות התעסוקה מעדכנים כי העיר עומדת בראש רשימת היישובים מוכי האבטלה, לנוכח הישענותו על ענף התיירות. ועדת החוקה התכנסה כדי לנסות להשלים את החקיקה שתאפשר פתיחתם של אזורים שיעמדו בקריטריונים לתיירות. אמש משך אדלשטיין את הצעת החוק במליאה ועורר סערה

בווידאו: אדלשטיין מושך את הצעת החוק לפתיחת אילת וים המלח/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

אילת מובילה את רשימת היישובים מוכי האבטלה בישראל - כך עדכן היום (שלישי) שירות התעסוקה. על פי הנתונים שיעור דורשי העבודה בעיר הדרומית הוא 41.2%. הנתונים מתפרסמים על רקע הסערה שהתרחשה אמש בכנסת, בשיאה משך שר הבריאות יולי אלשטיין את הצעת החוק שתאפשר את פתיחתם של המלונות בעיר ובים המלח.

בשירות התעסוקה הדגישו כי על אף שהמשק חוזר הדרגתית לפעילות, במהלך חודש אוקטובר אילת נותרה העיר היחידה שמספר תושביה גבוה מ-50 אלף ששיעור דורשי העבודה בה עולה על 40%. העיר השנייה ברשימה נמצאת במרחק של 4.2% מתחת לאילת, ביתר עילית, ששיעור דורשי העבודה שבה עומד על 37%.

חוף סגור באילת בעקבות התפשטות הקורונה. 13 במאי 2020. יוסי זליגר, פלאש 90, פלאש 90
לא רק אילת וים המלח על הפרק. חוף שומם באילת/פלאש 90, יוסי זליגר, פלאש 90

בשירות טוענים כי כי הישענות אילת על התיירות, הובילה לפגיעה המשמעותית. 33.1% מכלל דורשי העבודה בעיר עוסקים בתחום המכירות והשירותים, נתון גבוה בהרבה מהממוצע הארצי העומד על 25.3% למשלח יד זה. עוד טוענים כי הדבר מוביל לפגיעה במשפחות רבות, כך בחודש אוקטובר בלא פחות מ 2,002 משפחות באילת שני בני הזוג רשומים כדורשי עבודה. "מדובר בעלייה דרמטית של 26% ביחס לחודש ספטמבר ושל 85% ביחס לנתוני חודש אוגוסט, אז ב-1,081 משפחות אילתיות שני בני הזוג היו רשומים בשירות התעסוקה כדורשי עבודה", צוין בדוח השירות.

כמו כן, 79.8% מכל דורשי העבודה באילת הם יוצאי חל"ת, נתון גבוה משמעותית מהממוצע הארצי העומד על 67.3%.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך כינוס מליאת הכנסת 9 בנובמבר 2020. דוברות הכנסת – דני שם טוב, אתר רשמי
משך את ההצעה לפתיחת המלונות. אדלשטיין בכנסת, אתמול/אתר רשמי, דוברות הכנסת – דני שם טוב

בתוך כך, ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר התכנסה הבוקר לדיון בלהכנת הצעת החוק של ח"כ איתן גינזבורג, בעניין ההכרזה על אזורי תיירות ירוקים באילת וים המלח, לקריאה ראשונה. ח"כ אשר מקדם הצעת חוק פרטית לאחר שאדלשטיין משך את הצעת החוק שלו תוך כדי ההצבעה בכנסת, בטענה שנעשו בה שינויים בניגוד לעמדתו. הצעת החוק הפרטית של גינזבורג היא הצעה שאינה מתיישבת עם עמדת אדלשטיין שלא להרחיב את מתווה איי התיירות מעבר לים המלח ואילת.

לפי הצעת החוק של ח"כ גינזבורג, עליה חתומים הח"כים מיקי זוהר (הליכוד), מיקי חיימוביץ' (כחול לבן), משה ארבל (ש"ס), מתן כהנא (הבית היהודי), אלי אבידר (ישראל ביתנו), מאיר כהן (יש עתיד) וניצן הורוביץ (מרצ), כל אזור העומד בקריטריונים שבהצעה יוגדר כ"אזור תיירות ירוק" ואין הגבלה רק לאזור אילת ואזור המלונות בים המלח.

ועדת השרים תוכל להכריז על אזור כאזור תיירות ירוק, בהתקיים מספר תנאים: הפעילות הכלכלית של האזור מבוססת בעיקרה על עסקי תיירות, אין באזור התפשטות נרחבת של נגיף הקורונה, אי פתיחת בתי המלון והאטרקציות התיירותיות באזור תגרום נזק חמור לפעילות הכלכלית באזור והתועלת בפתיחתם עולה על הנזק שייגרם, וכן התקיימה היוועצות מוקדמת עם ראשי הרשויות המקומיות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully