וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט לבג"ץ: לא למחוק את העתירות בעניין הסדר ניגוד העניינים של רה"מ

8.11.2020 / 14:55

לאור כפירתו של נתניהו בסמכותו והתנגדותו לחלק מסעיפי ההסדר, הודיע היועמ"ש כי יגיש לבג"ץ עמדה מעודכנת בסוגיה. הדיון בעתירות שהוגשו כדי לאלץ את ראש הממשלה להסכים להסדר ייערך ביום חמישי

דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בתחילת שלב ההוכחות במשפט נתניהו/עריכה: אביחי ברוך

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביקש היום (ראשון) להגיש לבג"ץ עמדה מעודכנת לעתירות בעניין הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, לאור העמדה שהגיש ראש הממשלה ביום חמישי האחרון, ובו כפר בסמכותו של היועץ לגבש לו הסדר ניגוד עניינים, ואף התנגד לחלק מסעיפי ההסדר שגיבש היועץ.

בתחילת השבוע שעבר פרסם היועץ את מה שהוא רואה כהסדר ניגוד העניינים הסופי שיאפשר לנתניהו להמשיך לכהן כראש ממשלה במקביל להיותו נאשם בפלילים. על פי ההסדר, נתניהו לא יוכל לעסוק במינויים בצמרת מערכת האכיפה, כמו גם במינויי שופטים לבית המשפט המחוזי בירושלים ולבית המשפט, שכן אלו עלולים להשפיע על השופטים או על דמויות מפתח בלשכתו.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
סבור שנתניהו יכול להשאר בתפקידו אם לא יוכל להשפיע על משפטו. מנדלבליט/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

היועץ סבור כי נתניהו יכול לכהן כראש ממשלה וכנאשם רק אם תישלל ממנו כל אפשרות להשפיע על משפטו באמצעות תפקידו כראש ממשלה. עם גיבוש חוות הדעת הסופית בנוגע להסדר, הודיע היועץ לבג"ץ כי הוא סבור שיש למחוק עתירות שהוגשו כדי לאלץ את נתניהו להסכים להסדר ניגוד העניינים, שכן הן אינן רלוונטיות יותר. העתירות הוגשו על ידי התנועה לאיכות השלטון, ועל ידי שורת אנשי אקדמיה והייטק המיוצגים על ידי עו"ד דפנה הולץ-לכנר.

עם זאת, ביום חמישי האחרון הודיע נתניהו לבג"ץ כי לשיטתו אין ליועץ כלל סמכות לעסוק בהסדר ניגוד העניינים שלו. נתניהו כתב כי הוא מוכן לקבל על עצמו חלק מהמגבלות שקבע היועץ "בשל הנראות הציבורית", אך הוסיף שהוא דוחה מגבלות אחרות - בעיקר כאלו שיאסרו עליו לעסוק בחקיקה שיכולה להשפיע על משפטו או לבטל אותו.

עוד בוואלה!

נתניהו לבג"ץ: מתנגד להסדר ניגוד העניינים שפרסם היועמ"ש

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה בלשכת רה"מ. 11 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
דוחה מגבלות שיאסרו עליו לעסוק בחקיקה שיכולה להשפיע ולבטל את משפטו. נתניהו/רויטרס, רויטרס

בעקבות הודעתו של נתניהו היועץ הודיע כעת כי הוא משנה את דעתו, וכבר לא סבור שדינן של העתירות להימחק. הוא צפוי להגיש עמדה מעודכנת עד יום שלישי בצהריים, והדיון בעתירות נקבע ליום חמישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully