וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית אשקלון לשעבר מנסה לעצור שידור חומרים ממשפט השוחד שלו

29.10.2020 / 20:16

איתמר שמעוני ביקש מבית המשפט צו שיעצור את שידור החומרים במסגרת התכנית "המקור" מטעמי "צנעת הפרט והנזק הגדול שיגרם לו ולמשפחתו". בשבוע הבא ידון בית המשפט בבקשה לאיסור הפרסום. שמעוני הורשע באישום בשוחד, הפרת אמונים ובעבירות מס והוא ממתין לגזר דינו

ראש העיר אשקלון לשעבר איתמר שמעוני הורשע בשוחד והפרת אמונים/צילום: לירן לוי, עריכה: עמית שמחה

ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, ביקש מבית המשפט צו שיעצור שידור חומרים ממשפט השוחד שלו בתכנית "המקור". תחקיר של הכתב איתי רום על הפרשה, אליו התראיין שמעוני, אמור להיות משודר בימים הקרובים, אך ביום ראשון יתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב דיון בנוגע לבקשה לאיסור פרסום.

האישום נגד שמעוני הוגש ב-2017. על פי עובדות כתב האישום, שתי נשים שעבדו תחתיו דרשו ממנו סכומי כסף גדולים כפיצוי על כך שכביכול פגע בהן מינית. במסגרת הסכם הפיצוי, נאלץ שמעוני לשלם יותר ממיליון שקלים. את הכסף, כך נטען, גייס מקבלנים תמורת פעולות שקשורות לתפקידו הציבורי.

התיק בנוגע לעבירות המין נסגר מחוסר ראיות, אך בשנה שעברה הורשע שמעוני באחד מאישומי השוחד, וכן בהפרת אמונים ובעבירות המס. בימים אלה הוא ממתין לגזר דינו.

איתמר שמעוני, בית משפט מחוזי תל אביב. 14 בפברואר 2017. מגד גוזני
איתמר שמעוני בבית המשפט המחוזי בתל אביב/מגד גוזני

במהלך המשפט הסכימו סנגוריו של שמעוני ופרקליטות מיסוי וכלכלה, כי בתמלולי חקירותיו של שמעוני במשטרה, שיוגשו לבית המשפט, יושחרו קטעים מסוימים מטעמי צנעת הפרט. עוד אמרה אז השופטת לימור מרגולין-יחידי, שפרשה מאז, כי אם סוגיית פרסום אותם חלקים תעלה בעתיד, היא תשקול בחיוב להטיל עליהם צו איסור פרסום.

עוד בוואלה!

לקרוא את הסעיפים: ההכרעה במשפט שמעוני מבשרת רעות לנתניהו

לכתבה המלאה

שלשום הגיש שמעוני את הבקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עו"ד שרון נהרי, ממנה עולה כי פנה אליו תחקירן של תכנית "המקור", וכי לידי התכנית הגיעו כל חקירותיו במשטרה ללא ההשחרות.

הוא ביקש מבית המשפט להטיל צו שיאסור על אותם פרטים שהושחרו בחומר שהוגש לבית המשפט. "למותר לציין את צנעת הפרט והנזק הגדול שיגרם לנאשם, למשפחתו וילדיו, והכל כאקט של רכילות צהובה וללא כל קשר למשפט עצמו", נכתב בבקשה.

מטעם "המקור" ביקשו לא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully