וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית אשקלון לשעבר עתר לבג"ץ: "הרשעתי - ללא סמכות"

שמעוני מבקש לבטל את הכרעת הדין בה הורשע בשוחד, בטענה שהשופטת לימור מרגולין-יחידי הייתה שופטת מחוזית במינוי זמני. הוא דרש לדעת מה היו השיקולים בהעברת התיק לטיפולה. הנהלת בתי המשפט: "טענות מופרכות וחסרות יסוד"

ראש העיר אשקלון לשעבר איתמר שמעוני הורשע בשוחד והפרת אמונים/צילום: לירן לוי, עריכה: עמית שמחה

(בווידיאו: הרשעתו של שמעוני בשוחד והפרת אמונים, נובמבר 2019)

ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, עתר אתמול (שני) לבג"ץ בבקשה לבטל את הכרעת הדין בה הורשע בשוחד. בבסיס העתירה עומדת העובדה כי השופטת שכתבה את הכרעת הדין, לימור מרגולין-יחידי, הייתה שופטת מחוזית במינוי זמני - שאמור היה להסתיים באוקטובר 2017.

שמעוני דורש, באמצעות עורכי הדין מנחם רובינשטיין וברק כהן, לדעת מה שהיו שיקוליו של נשיא המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, שהחליט להעביר את התיק לטיפולה של מרגולין-יחידי כחודש לפני שהייתה אמורה לסיים את כהונתה. בנוסף מבקש ראש העיר לשעבר מבג"ץ להורות על ביטול הכרעת הדין, שניתנה לדבריו בחוסר סמכות, וכן על הקפאת משפטו - שאמור להמשיך בפברואר לשלב הטיעונים לעונש. "על פני הדברים נראה שבית המשפט דן שלא בסמכות ועל כן מתבקש בית המשפט העליון לבטל את ההליכים שהתנהלו ללא סמכות", אמר עו"ד רובינשטיין.

איתמר שמעוני, בית משפט מחוזי תל אביב. 14 בפברואר 2017. מגד גוזני
"על פני הדברים נראה שבית המשפט דן שלא בסמכות". שמעוני/מגד גוזני

מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה: "הטענה כי השופטת דנה בתיק של מר שמעוני ללא היתר מופרכת וחסרת יסוד. ביום 25 באוקטובר 2016 שנתיים לפני שהגישה בקשה לפרישה מוקדמת, מונתה השופטת מרגולין לכהונה בפועל למשך שנה בבית המשפט המחוזי בתל אביב. התיק של מר שמעוני הוקצה לה במהלך כהונתה כשופטת בפועל במחוזי ביום 19 בספטמבר 2017, מבלי שהייתה באותה העת ידיעה על המועד והאופן בו צפויים להתנהל או להסתיים ההליכים בתיק וכשנה לפני שהשופטת הודיעה על כוונתה לפרוש משיפוט. עובדת המינוי של השופטת מרגולין כשופטת בפועל ותוקפו של המינוי הייתה ידועה לצדדים שכן פורסמה ולא הייתה כל הסתייגות אלא לאחר הכרעת הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully