וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט שמעוני מסעיר את אשקלון: "לא מאמינים לפרקליטות ולבית המשפט"

11.11.2019 / 22:30

תושבי העיר דרומית עקבו במתח אחרי משפטו של ראש העיר הקודם, שהורשע בשוחד אך זוכה מהטיית סיקור עיתונאי. בבתי הקפה המקומיים הוויכוחים התלהטו בעת הקראת הכרעת דינו של שמעוני, כשבעיני חלקם הסיפור הרבה יותר גדול ממנו: "עושים לו את מה שעושים לביבי"

צילום: שי מכלוף, עריכה: עמית שמחה

היה אפשר להרגיש את המתח היום (שני) בצהריים בבית הקפה של רוז'ה באשקלון. התושבים צפו בשידור החי של המקומונים כדי לדעת מה יעלה בגורלו המשפטי של ראש העיר הקודם. במשך דקות ארוכות הם ניתחו את האפשרויות, ירדו לפרטי כתב האישום והיו בטוחים ששמעוני לא יזוכה בכל הסעיפים. "אנחנו לא מאמינים לפרקליטות ולא לבתי המשפט", אמרו חברי ה"פרלמנט" של אלי.

הלב שלהם היה עם שמעוני, אבל בפנים - הם חשבו על ראש הממשלה בנימין נתניהו. כששמעו ששמעוני הורשע בעבירות שוחד, הם כלל לא הופתעו. רק התאכזבו. "זה היה סוף ידוע מראש", הם טענו. יצחק הוסיף כי "הסיפור שלו הוא כמו ביבי. אין כלום ולא היה כלום. שירדו ממנו. עושים לו מה שעושים לביבי".

תושבי אשקלון עוקבים אחרי הדיווחים על הכרעת הדין של ראש העיר לשעבר איתמר שמעוני 11 בנובמר 2019. שי מכלוף
עקבו במתח אחרי הכרעת הדין. "הפרלמנט" בבית הקפה רוז'ה באשקלון/שי מכלוף

התושבים מכירים כל פרט בהליך המשפטי על קוצו של יוד. לדבריהם, הפרקליטות "לא דוברי אמת". חברי הפרלמנט הסבירו כי "כבר שנים הם מפחדים שתהיה עליהם ביקורת רק כדי שידעו את האמת על מה שמתחולל שם. הציבור לא מטומטם. הוא יותר חכם מהם. אנחנו יודעים שלא יזכו את ביבי. כל ההשלכות של שמעוני הן על ביבי. בגלל זה לא יזכו אותו. אנחנו לא מאמינים לפרקליטות, ממש לא".

כמו ריאל נגד ברצלונה

דקות לפני ההחלטה ישב א' וצפה בשידור חי, כשהוא כוסס את ציפורניו במתח. "היום זה כמו ריאל נגד ברצלונה. כולם פה במתח", העיד א'. "מדובר בראש עיר שהיה פה שנים. זה ברור שהוא רוצה לחזור. כולם מחכים - התומכים וגם המתנגדים".

בפרלמנט כבר חישבו את הצעדים המשפטיים הבאים של עורכי הדין של ראש הממשלה אחרי ששמעו על זיכויו של שמעוני מסעיף הטיית הסיקור העיתונאי, והחיוך חזר לפניהם. "זה טוב לנתניהו", הם קבעו בנחרצות והביעו תקווה ש"עכשיו כל התיק של הפרקליטות יקרוס". אחד מחברי הפרלמנט, רותם, הרגיע אותם: "הם לא יעזבו את נתניהו".

איתמר שמעוני ראש עיריית אשקלון לשעבר בהכרעת דינו, בית המשפט המחוזי ת"א 11 בנובמבר 2019. צילום: לירן לוי, מערכת וואלה!
"אף אחד לא רוצה לראות ראש עיר מורשע בעבירות שוחד". שמעוני בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום: לירן לוי

אותם תושבי אשקלון מאמינים שהפרקליטות תפרו תיק לנתניהו ושהתיק של שמעוני הוא רק ההקדמה. גם מתנגדיו הפוליטיים של ראש העיר לשעבר לא שמחו. "אנחנו מאמינים לבית המשפט", אמר אורי, תושב העיר. "אבל עדיין זה לא יום שמח, הפוך. זה יום עצוב. אף אחד לא רוצה לראות ראש עיר מורשע בעבירות שוחד".

רק אתמול, במדרכה הסמוכה לבית הקפה, חטף חבר הכנסת מטעם כחול לבן והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ביקורת קשה. אשכנזי, שסייר בעיר, הותקף בקריאות גנאי: "שמאלני, עוף מפה. אתם הולכים עם ערבים, רק ביבי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידת החינוך של מקור ראשון בבנייני האומה בירושלים 11 בנובמבר 2019. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
באשקלון יש מי שמקווים ש"עכשיו כל התיק של הפרקליטות יקרוס". נתניהו/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

"אנחנו לא כועסים עליו, אנחנו אוהבים אותו, אבל המפלגה שלו משגעת את נתניהו ובעד הפרקליטות", הסביר גל. "אנחנו פה רק רוצים את האמת. שמעוני הוא רק סימפטום להליך נגד נתניהו. הזיכוי של הסיקור החיובי בעניינו צריך להדהד היטב".

בפרלמנט בבית הקפה של רוז'ה התלקח ויכוח לוהט. אחד הלקוחות אמר לחברו כי "רודפים את נתניהו בפרקליטות, הם כבר גזרו את דינו". החבר השיב לו: "עזוב אותך, כולם משקרים ורק הוא דובר אמת". רק רוז'ה הסתכל מהצד ולא הבין איך ביום מותח כל כך בעיר אשקלון - לקוחות בית הקפה עדיין עסוקים בנתניהו.

גבי אשכנזי במטה כחול לבן בתל אביב 18 בספטמבר 2019. דני מרון
הותקף בקריאות גנאי בעת שסייר בעיר. אשכנזי/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully