וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את עתירת ראש עיריית אשקלון לשעבר: "מטיל דופי בכשירות השופטת"

12.5.2020 / 22:59

בעתירתו נגד הרשעתו בשוחד, איתמר שמעוני טען כי השופטת לימור מרגולין-יחידי לא הייתה מוסמכת לנהל את משפטו, משום שתקופת כהונתה נסתיימה. בג"ץ קבע כי "משמונתה השופטת לכהונה בפועל - ניתנו לה הסמכויות"

ראש העיר אשקלון לשעבר איתמר שמעוני הורשע בשוחד והפרת אמונים/צילום: לירן לוי, עריכה: עמית שמחה

בג"ץ דחה היום (שלישי) את עתירתו של ראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני, שביקש לבטל את הרשעתו בשוחד. השופטים דחו את טענתו של שמעוני לפיה השופטת לימור מרגולין-יחידי לא היתה מוסמכת לנהל את משפטו, כביכול משום שתקופת כהונתה נסתיימה.

פסק הדין נסמך על לשון החוק, שקובעת ששופט שמונה לכהונה זמנית בפועל שקצובה לשנה, כפי שמונתה השופטת מרגולין-יחידי, יוכל לסיים לנהל את התיקים שהחל כבר לשמוע.

"הצדק עם העותר (שמעוני) כי קיים קושי בכך שכתוצאה מהדיון בתיק נמשכה כהונתה בפועל של השופטת מרגולין-יחידי כשלוש שנים, אף על פי שהיא מונתה לתפקיד למשך שנה בלבד, ובכך שחלק הארי של דיוני ההוכחות בתיק התנהל לפני השופטת לאחר שהסתיימה תקופת הכהונה המקורית", כתבה השופטת ענת ברון. "ואולם... אין ולא יכול להיות חולק כי השופטת מרגולין-יחידי היתה מוסמכת לסיים את הדיון בהליך, משהחלה לדון בו במהלך תקופת הכהונה המקורית".

איתמר שמעוני, בית משפט מחוזי תל אביב. 14 בפברואר 2017. מגד גוזני
איתמר שמעוני, בבית המשפט המחוזי בתל אביב/מגד גוזני

עוד נכתב בפסק הדין כי "יש לדחות מכל וכל את טענותיו של העותר, הבאות להטיל דופי בכשירותה המקצועית של השופטת לשבת בדין בהליך".

"משמונתה השופטת מרגולין-יחידי לכהונה בפועל בבית המשפט המחוזי ניתנו לה כל הסמכויות הנתונות לשופט במינוי של קבע, ואלה המשיכו לעמוד בתוקפן לכל אורך תקופת הכהונה בפועל ועד לסיום הדיון בהליך", נכתב בפסק הדין של בג"ץ. "אין יסוד לטענת העותר שלפיה נפגעה זכותו להליך הוגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully