וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: בדוח המלא על משבר הקורונה ייבחנו תהליכי קבלת ההחלטות

27.10.2020 / 16:36

אנגלמן אמר במהלך ישיבת הוועדה לביקורת המדינה כי דוח המבקר המלא שיפורסם בשנה הבאה יכלול התייחסות לקבלת החלטות הממשלה והקבינט בתקופת הקורונה. זאת, ברקע טענות שנשמעו עם פרסום דוח הביניים, שעסק בעיקר בהתנהלות משרד הבריאות, החינוך וכן בהיבט התקציבי בשעת המשבר

בווידאו: המבקר מתייחס לדוח הביניים על משבר הקורונה/צילום: משרד מבקר המדינה, עריכה: אסף דרורי

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, אמר היום (שלישי) בוועדה לביקורת המדינה כי הדוח המלא בנושא הטיפול במשבר הקורונה יעסוק בין היתר בתהליכי קבלת ההחלטות. אנגלמן אמר את הדברים במהלך ישיבת הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, בה נידון דוח הביניים שפרסם אתמול.

"מיד עם סיום הגל הראשון קיבלנו החלטה פנימית לעדכן את תכנית הביקורת השנתית של משרד מבקר המדינה ולשלב במסגרת תכנית העבודה 15 נושאים רוחביים", אמר אנגלמן, "בהם הנושא של ניהול המשבר, התנהלות משרד הבריאות והחינוך ומטלת רוחב בנושא של ההתנהלות התקציבית בעת המשבר, ומטלות שונות שעוסקות בכלל הגופים המבוקרים, לרבות אלו שעומדים בראשם. כמובן נבחן במסגרת זו נושאים רבים, הן מבחינת תהליכי קבלת החלטות, הן מבחינת העמידה במינהל תקין וטוהר מידות, והן בהיבטי יעילות ומועילות".

ח" עפר שלח ומבקר המדינה מתניהו אנגלמן - 27 לאוקטובר 2020. דוברות הכנסת, יניב נדב, אתר רשמי
המבקר אנגלמן וח"כ שלח בכנסת, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת, יניב נדב

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, התייחס גם הוא לנושא הביקורת על תהליכי קבלת ההחלטות. "אתם מאירים פה על מספר לא קטן של עצים, אבל תפקידו המרכזי של מבקר המדינה הוא לעסוק ביער", אמר שלח. "אנחנו בתוך משבר שמלווה אותנו עוד מעט שנה ונחיה בתוכו לפחות עוד חצי שנה כמשבר בריאותי ובוודאי כמשבר כלכלי וחברתי. התפקיד המרכזי שלכם בתקופה זו, לבדוק את מערכת המערכות, להגיד איפה אנחנו כושלים בללמוד. איפה המערכת לא הצליחה לנהל כמו שצריך ולמה אנחנו מתחבטים עם אותן שאלות שהתחבטנו בהן בחודש הראשון של משבר הקורונה ולהסיק מסקנות מערכתיות. יותר מציון שמות, חשובה האמירה על מערכת קבלת ההחלטות ועל מערכת הניהול של המשבר".

עוד בוואלה!

המבקר נעדר מהמקום בו הכי היה נחוץ, ומחדלי הקורונה נדונו לחזור על עצמם

לכתבה המלאה

אמש פורסם דוח הביניים של מבקר המדינה על המשבר. הדוח כלל שמונה פרקים לגבי ליקויים דחופים שדורשים טיפול, אך לא עסק כלל בתהליכי קבלת ההחלטות בממשלה ובקבינט הקורונה. במהלך השנה הבאה אמור להתפרסם הדוח המלא על התנהלות הממשלה במשבר, שלדברי אנגלמן כאמור, יכלול גם את תהליכי קבלת ההחלטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully