וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 חודשי מאסר נגזרו על תושב חיפה שהשליך אבנים על מפגינים נגד נתניהו

21.10.2020 / 12:19

בית משפט השלום בחיפה גזר את דינו של דניס פוטודינסקי, שפגע במפגינה בצומת מקסים בעיר לפני כחודשיים. הוא הורשע גם בגין התבטאויות גזעניות נגד שוטר יוצא אתיופיה שעצר אותו. זהו המאסר הראשון שניתן בגין תקיפת מפגינים נגד ראש הממשלה

בווידאו: גבר כבן 40 עוכב לחקירה לאחר שהשליך אבן ופצע מפגינה בצומת מקסים/מערכת וואלה!NEWS

שמונה חודשי מאסר בפועל נגזרו היום (רביעי) על דניס פוטודינסקי, תושב חיפה בן 36, שהשליך אבנים על מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בצומת מקסים בחיפה לפני כחודשיים. אחת האבנים פגעה במפגינה תושבת נשר, שנדרשה לטיפול רפואי בבית חולים. זהו המאסר הראשון שניתן בגין תקיפת מוחים נגד נתניהו.

שופטת בית משפט השלום בחיפה, אורית קנטור, הרשיעה את פוטודינסקי גם בגין התבטאויות גזעניות נגד השוטר יוצא אתיופיה שחש לעצור אותו. לפי כתב האישום, פוטודינסקי התנגד לעיכובו על ידי השוטרים, ניבל את פיו ואף תקף את השוטר שהבחין בנעשה, זינק לעברו ועצר אותו. עוד עולה כי הוא ירק לעבר ראשו של השוטר והשמיע לעברו אמירות גסות וגזעניות דוגמת "אני לבן ואתה שחור" ו"אתיופי מסריח". הגידופים, הקללות והאיומים נמשכו גם ליד הניידת.

דניס פוטודינסקי בן ה-36, השליך אבנים לעבר קבוצת מפגינים שעמדה בצומת מקסים בחיפה. 2 באוגוסט 2020. אין, צילום מסך
גרם לפציעת מפגינה. פוטודינסקי בצומת מקסים בחיפה, אוגוסט/צילום מסך, אין

בגזר הדין ציינה השופטת אורית קנטור כי במעשיו של פוטודינסקי נפגעה "הזכות להפגין במדינה דמוקרטית ללא חשש" והוסיפה כי החמירה עמו בשל "התנהגותו הבוטה כלפי השוטר, האיומים שהטיח בו על רקע מוצאו, באופן המצביע על התנהלות גזענית משסה ומכוערת, כמו גם העובדה שהשליך אבנים על מפגינים שמימשו את זכותם הבסיסית להפגין ולהביע מחאה לגיטימית במדינה דמוקרטית". בנוסף למאסר בפועל היא גם דנה אותו למאסר על תנאי לתקופה של ארבעה חודשים למשך שלוש שנים.

השופטת ציינה כי את עברו הקשה של פוטודינסקי, שאינו יודע דבר על משפחתו הביולוגית, גדל בבית יתומים, אומץ ועלה ארצה עם משפחתו החדשה שהתנכרה לו בהמשך. כמו כן, הזכירה כי אושפז בעבר על רקע פסיכיאטרי ושהיה מכור לסמים. למרות זאת, עו"ד מורן שלזינגר המייצגת אותו מטעם הסנגוריה הציבורית לא ביקשה להפנות אותו לשירות המבחן, לא התקבל בעניינו תסקיר, ובפני בית המשפט לא הוצגו סיכוייו להשתקם.

בדבריו בדיון הוא אמר כי הוא "מאוד מצטער, הוא לוקח אחריות, המקרה לא יחזור שוב, היה תחת השפעת אלכוהול ו'זה לא קשור'".

עוד בוואלה!

איומים ברצח בקריות, מכות בחיפה: ערב נוסף של תקיפות מפגינים

לכתבה המלאה

גם בסוף השבוע האחרון הותקפו מפגינים נגד ראש הממשלה בחיפה. ברחוב איינשטיין בכרמל ריססו אלמונים גז מדמיע לעבר המפגינים בצומת, ונמלטו. הנוכחים הצליחו לרשום את מספר לוחית הרישוי, הזעיקו משטרה ובתוך זמן קצר דיווחים דומים הגיעו ממוקדי מחאה נוספים בעיר. לאחר תחילת החקירה, עצרו שוטרי תחנת חיפה שלושה תושבי קריית ים כבני 20 בחשד לביצוע המעשים.

בשכונת בת גלים המוחים טענו כי ספגו נאצות ואלימות מצד תומכי הליכוד. אביבה (שם בדוי), שהשתתפה בהפגנה, סיפרה כי קרוב ל-20 איש ניצבו על המדרכה מעבר לכביש והפגינו בעד נתניהו, אך "כל הזמן עברו את הכביש לכיווננו כדי לעורר פרובוקציות, התקרבו אלינו בקללות ובאיומים שגלשו גם לאלימות פיזית".

היא סיפרה כי בשלב מסוים היא התקרבה לאחד הגברים "כדי להגיד לו לחזור לצד שלו מעבר לכביש בלי לעורר פרובוקציות ולהתרחק מאיתנו שני מטר". אז, לדבריה, הבחור סירב וביחד עם חברו איימו עליה "שיפוצצו לי את הראש וירסקו לי את כל העצמות בגוף". בחור אחר גם ירק בפניה. "אני מודה שמעצבים וזעם שהתפרץ זרקתי עליו את הכף שהייתה לי ביד, שהבאתי מהבית על מנת לעשות רעש ולתמוך בהפגנה. ואז, כל שאר החבורה עברה לצד שלנו התחילה להרביץ לי. הרגשתי מכה חזקה בראש מאחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully