וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית י-ם דחתה בקשה לעצרת מחאה; המפגינים: "חשד שנתניהו הפעיל לחץ"

בארגון "אין מצב" אמרו כי תכננו לקיים עצרת בגן העצמאות במוצאי שבת במקביל להפגנה בבלפור, שתכלול גם נאומים. המשטרה לדבריהם אישרה את האירוע אך העירייה אסרה על קיומו. עיריית ירושלים: "מנוגד להנחיות הקורונה של משרד הבריאות"

בווידאו: לאחר הסרת הגבלות הסגר התחדשו המחאות ההמוניות בירושלים ובת"א/צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

עיריית ירושלים סירבה לאשר לארגון מחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים עצרת מחאה במרכז העיר, למרות שלטענת פעיליו האירוע אושר על ידי המשטרה. זאת, בטענה כי הינו חורג מהנחיות משרד הבריאות.

ארגון "אין מצב" הגיש בקשה לקיום מופע מחאה, הכולל הקמת במה ובהשתתפות אמנים בגן העצמאות, במטרה לקיימו במקביל לעצרת המחאה במוצאי שבת הנערכת סמוך למעונו של ראש הממשלה ברחוב בלפור. אלא שלטענת "אין מצב", העירייה סרבה לבקשתם, לאחר שהמשטרה אישרה את אותו אירוע, ולא הסבירה מדוע דחתה את הבקשה. כמו כן, בארגון טוענים כי ראש הממשלה השפיע על ההחלטה.

"סירוב העיריה לקיום העצרת לא הגיע מנומק ונוגד את הוראות הדין ופסיקת בג"ץ לאפשר קיום הפגנות. גן העצמאות מופיע בנהלי העירייה כמקום לעצרות ולהפגנות, מהסירוב השירורתי שהתקבל היום למרות אישור המשטרה, עולה חשד כי שוב ראש הממשלה או מי מטעמו הפעיל לחצים כדי שהעצרת וההפגנה לא תתקיים. 'אין מצב' לא מתכוונת לוותר על חופש המחאה וההפגנה שהינם זכות יסוד בדמוקרטיה", אמרו בארגון.

מפגינים נגד הממשלה, בלפור, ירושלים, 17 באוקטובר 2020. בן כהן, אתר רשמי
"הסירוב נוגד את פסיקת בג"ץ". מפגינים בכיכר פריז/אתר רשמי, בן כהן

למרות טענת אנשי "אין מצב" כי סירוב העירייה הגיע ללא נימוק, בעירייה מסרו כי "בתקופת הקורונה ועל פי הנחיות משרד הבריאות לא ניתן לאשר אירועים המוניים במתחם מתוחם כפי שביקשה תנועת 'אין מצב'".

עוד בוואלה!

שני פעילים במחאה נגד רה"מ מואשמים כי תקפו מפגינה תומכת נתניהו בי-ם

לכתבה המלאה
פעילי אין מצב מוחים מול מעון ראש הממשלה בבלפור 3 באוקטובר 2020. אין מצב, אתר רשמי
"לא נוותר על חופש המחאה". פעילי "אין מצב"/אתר רשמי, אין מצב

עוד הסבירו בעירייה כי "בקשת המארגנים דומה באופייה לאירוע תרבות ענק במתחם סגור. מתן אישור לאירוע בניגוד להנחיות משרד הבריאות מנוגד לחוק. ככל שמשרד הבריאות יאשר קיום אירוע בהשתתפות אלפי משתתפים בתקופת יציאה מסגר שני, תישקל הבקשה בשנית".

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully